Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflowers 2014 Easy Bud, Auto Haze

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Autoflowers 2014 Easy Bud, Auto Haze

    Melk en water is leuk als tijdverdrijf, maar het helpt niet goed tegen meeldauw.
    Mijn mening; Oogsten voor het in de toppen zit.
    Heel goed knippen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #17
      Re: Autoflowers 2014 Easy Bud, Auto Haze

      Ik heb toch de melk/wateroplossing nog een keer gebruikt. Plant is nu helemaal schoon. Morgen sproei ik nog een keer met water af. Dan laat ik de plant opdrogen met een ventilator er naast. Overmorgen gaat dan de schaar er in. Dan oogst ik maar een dag of 2 a 3 eerder dan geplant. Ik zal niet te zuinig knippen
      Autoflowers 2016

      Comment


        #18
        Re: Autoflowers 2014 Easy Bud, Auto Haze

        Eerste knipdag. Nouja een half uurtje, want met een enkele autoflower ben je nog wel een keer uitgeknipt. Ik heb nog niet alle topjes geknipt; alleen de hoofdtop en de grootste zijtopjes.

        De easy bud ziet er nu zo uit:

        WP_20140707_007.jpg

        En ik was van plan om deze topjes nog een paar zonnige dagen te gunnen. Deze toppen zijn allemaal schoon en trichomes zijn nu donker wit.

        De eerste oogst:

        WP_20140707_003.jpg

        Dat is zeker voordeliger! (dan 7,50/gram bij de shop)

        Nog eentje van de hoofdtop:

        WP_20140707_010.jpg

        Ze hangen nu donker te drogen, en ik was van plant nog even een kartonnen doos met 2 computerfans (in/outtake) in elkaar te knutselen, ook omdat dit hopelijk/waarschijnlijk niet de laatste oogst van dit jaar is.
        Autoflowers 2016

        Comment


          #19
          Re: Autoflowers 2014 Easy Bud, Auto Haze

          Laatste dagen elke avond regen en onweer terwijl het overdag heel aardig weer was. Ik had geen zin meer om elke dag de plantjes naar buiten te zetten en `s avonds weer binnen te halen. Dus ben ik met mijn twee linkerhanden maar aan het klussen geslagen
          Latjes van de bouwmarkt, kasfolie besteld en zagen,timmeren en knippen maar. Het resultaat: Een niet al te grote autoflower-kas waar ik volgende jaren hopelijk ook nog veel plezier van heb

          WP_20140711_005.jpg WP_20140711_007.jpg

          WP_20140711_008.jpg WP_20140711_009.jpg

          Deksel werkt met scharniertjes, als het te warm of muf wordt leg ik een latje tussen de klep en de kas. Ik ben niet echt technisch of heel handig en een schuine klep vond ik veeeels te moeilijk dus als er een plas water op ligt dan doe ik zelf de klep wel even open en weer dicht.
          En de plantjes in de plastic bekertjes moeten nodig verpot worden
          Last edited by luhoe; 11 July 2014, 20:03.
          Autoflowers 2016

          Comment


            #20
            Re: Autoflowers 2014 Easy Bud, Auto Haze

            Oke weer wat geleerd Ook in een kas is ventilatie erg belangrijk. Het was nu behoorlijk warm en vochtig geworden en de groeiende plantjes vinden dat wel oke, een afbloeiende plant wat minder De EasyBud die ik eigenlijk nog tot morgen wilde laten afbloeien had hier en daar de rot al zitten dus meteen de schaar er in. Sommige takjes zijn helemaal schoon maar de grootste toppen hadden een paar behoorlijke vlakken met rot. Jammer natuurlijk, maar nog niet helemaal verloren. Gelukkig ben ik gek op augurken en heb altijd zat grote lege potten staan. Alles onder water gezet en de pot in de kast gezet. Elke dag even water verversen (stinken!) en met een weekje is het na een dagje drogen te consumeren.

            In de tussentijd gaan de andere plantjes mooi door. In de auto haze zit de bloei nu ook flink in, net als in 2 andere EB`s, en de zomer is nog niet voorbij, dus ik houd goede hoop
            Autoflowers 2016

            Comment


              #21
              Re: Autoflowers 2014 Easy Bud, Auto Haze

              Mooi kassie !
              Twee linkerhanden valt wel mee zeker, of ben je linkshandig
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #22
                Re: Autoflowers 2014 Easy Bud, Auto Haze

                Haha dank je en ben rechtshandig. Ik zit eraan te denken om aan de voorkant anders iets van een ventilatiestrip maken, maar als de ik de deksel iets open laat staan gaat het ook al heel aardig. Inmiddels is de autohaze ook flink aan het bloeien gegaan, maar omdat ie zo lang heeft doorgegroeid in de breedte is het een beetje een bosje op steeltje geworden, misschien moet ik daar wat blaadjes uitknippen om er wat licht en lucht tussen te laten komen.
                Autoflowers 2016

                Comment


                  #23
                  Re: Autoflowers 2014 Easy Bud, Auto Haze

                  En wat gaat dat licht daar dan doen als er geen blaadjes zitten ?
                  Die blaadjes vangen normaal dat licht op, en zetten dat om in energie waardoor de rest groeit.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #24
                    Re: Autoflowers 2014 Easy Bud, Auto Haze

                    Even een kleine update: De helft van mijn plantjes zijn inmiddels ver in de bloei en ik moet toegeven dat ik de laatste weken te weinig heb gekeken Vandaag checkte ik eens grondig en ik schrok van wat ik op de bloeiende planten zag. Op de haze zat in de hoofdtop een pluizig iets. Toprot dach ik eerst, tot ik overal kleine bruine korreltjes zag. Het pluizige "iets" bleek geen schimmel maar een cocon(1,5cm en groen met bruinige streepjes). Als ik er iets op druk beweegt het. Alle 3 bloeiende planten zitten onder de bruine korreltjes (eitjes?). De takken en topjes die er het meest onder zitten heb ik er uitgeknipt.

                    Paniek dus. Ik weet niet wat voor insecten/rupsen het zijn/worden maar hoe pak ik dit aan? Welk bestrijdingsmiddel is veilig zodat ik over een week of 3 alsnog kan oogsten, en wat heb ik nodig omdat ik niet weet om wat voor beestjes het gaat? Graag advies , ik ben bang dat mijn verder kerngezonde planten binnen een paar dagen onder de rupsen of ander klein tuig zitten.


                    ****graag advies****

                    WP_20140731_005.jpg

                    Dit zijn de kleine bruine knopjes. Foto van de rups heb ik helaas niet en de rups is al weggegooid
                    Last edited by luhoe; 31 July 2014, 20:14.
                    Autoflowers 2016

                    Comment


                      #25
                      Re: Autoflowers 2014 Easy Bud, Auto Haze

                      Een pincetje pakken en eruit gaan plukken ?
                      Dunno man, als er een rups bij zat kun je die eens googelen om te zien welke rups je precies had en of die eitjes ook van die vlinder zijn.
                      Evt. zou je wat oorwurmen erbij kunnen zetten, die eten insecteneitjes en bladluizen bijvoorbeeld maar dan moet je gaan zitten afwachten.

                      Bestrijdingsmiddelen die je nu nog kan gebruiken ken ik niet.
                      Je mag sowieso al niet op de toppen spuiten.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #26
                        Re: Autoflowers 2014 Easy Bud, Auto Haze

                        Lijkt gewoon rupsenpoep geen eitjes.

                        Comment


                          #27
                          Re: Autoflowers 2014 Easy Bud, Auto Haze

                          Bedankt beide, dat is een geruststelling. Ik heb een zo`n korreltje even met een loep bekeken en het is idd gewoon poep verder geen rupsen of cocons meer kunnen ontdekken Ik zal morgen even wat foto`s maken en posten van de huidige plantjes.
                          Autoflowers 2016

                          Comment


                            #28
                            Re: Autoflowers 2014 Easy Bud, Auto Haze

                            Rupsenpoep..inderdaad.
                            Schijtrupsen.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #29
                              Re: Autoflowers 2014 Easy Bud, Auto Haze

                              Topic is er een beetje bij ingeschoten

                              Gelukkig wel goed nieuws. Het rupsenmysterie is opgelost. Het was dus 1 rups de boel flink ondergepoept had. Helaas heb ik toen redelijk enthousiast geknipt dus de oogst is uiteindelijk wat minder geworden, maar niet rampzalig. Ik heb op dit moment nog 1 easy bud in de bloei staan en 3 zijn er geknipt. Eentje had toprot en na het rot er uitknippen heb ik de rest gewatercured. Geurloze wiet als resultaat. Denk een gram of 10. De tweede was helemaal goed, 20 gram, frisse lekkere wiet, is inmiddels ook gedroogd en gecured. De derde was ook helemaal goed en die heb ik na 2 weken drogen in een glazen pot gedaan om te curen. Een kleine 20 gram.

                              De kleine kerstboom haze was door de rups uitgekozen om de cocon in te maken. En die rups had smaak, want die haze ruikt super. Ik heb de hoofdtop met de rups er uitgeknipt en weggegooid. De andere zijtoppen zijn flink gezwollen en staan op het punt om geoogst te worden, ik check dagelijks met een loep en de plant mag nog een paar dagen staan. Verder geen problemen verder met de plant dus ik verwacht dat het kwalitatief een topper wordt. Schatting is een 15 gram, maar kwaliteit gaat voor mij boven kwantiteit.

                              Nu staat er nog 1 haze 1 Easy Bud 1 auto Widow en een auto CBD en die gaan prima in de "kas". De "kas" is dan ook een blijvertje. Regen, wind, sporen in de lucht, schimmels etc, zo`n kweekbak houdt 95% buiten de deur, ideaal.

                              Gister de eerste Easy Bud verdampt. Citroen, beetje zoet, Easy Bud kan wel een lange cure gebruiken, dus waarschijnlijk smaakt de zelfde oogst over 2 maanden nog beter. Effect is redelijk Indica, niet heel heftig maar goed merkbaar. Duidelijke stone, vooral lichamelijk, lekker om te chillen.

                              WP_20140828_004.jpg
                              Autoflowers 2016

                              Comment


                                #30
                                Re: Autoflowers 2014 Easy Bud, Auto Haze

                                Ik heb afgelopen dinsdag voor het laatst een beetje bloeivoeding gegeven. Alle planten zitten nu in de laatste week. Planten zijn in een goede conditie, alleen ik heb op twee planten wat beginnende toprot gespot omdat de afgelopen week best wel vochtig en koud was, met de laatste dagen als uitzondering. Toprot heb ik er uitgeknipt maar ik zal toch wel op korte termijn moeten gaan oogsten. Baal er een beetje van dat ik nog bloeivoeding heb gegeven, hoeveel tijd zou er normaal tussen laatste voeding en oogst moeten zitten, twee weken? Ik spoel flink door met regenwater maar het moet ook weer niet te vochtig worden in de kas.
                                Autoflowers 2016

                                Comment

                                Bezig...
                                X