Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 plant, 1 missie [JohnnyHaze's outdoor Kaskweek]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1 plant, 1 missie [JohnnyHaze's outdoor Kaskweek]

    Korting op 420shop
    DSC00136.jpgvorig jaar 4stuks

    De plant is al ongeveer 30/40cm, soort is heribei omdat ik heribei kwalitatief een erg goede dame vind die erg snel is heb ik haar reeds dit jaar weer gekozen, normaal lees ik de specificaties van een plant door en neem ik deze altijd met een korreltje zout, voorbeelden als 600gr/m2, klaar in 9 weken etc.. maar de specificaties van heribei kloppen redelijk met wat er vooraf beloofd word.
    Ze begint de bloei in de 3e week van juli, heeft golfbal achtige toppen, ze leek een slechte opbrenger maar de toppen zijn zeer compact, wat ook wel wat kans op rot geeft vooral in mijn kas, maar we gaan de gok toch maar weer wagen nu ze iets meer ruimte heeft!
    IMG_0900.jpgIMG_0903.jpg

    Er staat ook een autoflower is, een northern light wel te verstaan.. deze is al een behoorlijk eind op weg, ze staat al flink in de bloei.
    Ze ziet er prima uit, enkel wat oorlogswonden door het gevecht met alles wat s'nachts leeft als wij allemaal gaan slapen o.a. slakken rupsen etc.
    IMG_0897.jpgIMG_0899.jpg volledige plant, mijn excuses voor het fotograferen met een aardappel (zie net dat de hd-stand op mn iphone uit stond...) , oja en bladeren hangen omdat het nu donker begint te worden (21:00), beter foto's volgen

    voeding is geheel bio, al hebben ze tot nu toe zo goed als niets gekregen, de heribei zal in de volle grond gaan , alhoewel het geen ''grond'' is zoals jullie je misschien al wel afgevraagd hebben, het is een soort home-made hydro grond.. ze zal net als vorig jaar gewoon in de grond gezet worden en mag zichzelf voorzien van alles wat ze maar kan vinden onder de grond.

    Ik heb vorig jaar enkel s'ochtends op hete dagen wat water gegeven, maar ik verwacht dat dit niet echt nodig is, ze zal zeker sneller en dieper wortelen als ik haar zelf laat zoeken!
    De autoflower zal enkel in de bloei wat pk krijgen, maar ik hou het liefst zo schoon mogelijk omdat de opzet niet opbrengst maar lekker smaak is, als ze goed blijft kleuren krijgt ze niks.

    qua groei ga ik de heribei horizontaal laten groeien, ze zal starten aan het begin van de kas en zal in juli eindigen aan de andere kant, zodat alles naar boven kan groeien en ik de maximale opbrengst eruit haal, er word dus niet getopt omdat ik de lengte nodig heb, maar ze zal telkens gebogen worden zodat het een soort regenboog plant word, ondersteund door touw?

    voor de geintresseerde, de mapito cherry tomato's worden aangevoerd met een oud pompje wat vroeger gebruikt werd als pompje voor de kraan in een caravannetje, ben altijd al benieuwd geweest naar mapito dus deze cherry tomaat is dit jaar mijn slachtoffer en wie weet bevalt het.. we gaan het zien!
    IMG_0895.jpg

    nou dit was wel genoeg voor een eerste post..

    Amen
    Last edited by JohnnyHaze; 3 June 2014, 20:20.

    #2
    Re: 1 plant, 1 missie [JohnnyHaze's outdoor Kaskweek]

    Wel es benieuwd naar die rek en strek oefening
    Succes!
    Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
    Jack Herer in scrog
    The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

    Comment

    Bezig...
    X