Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweek: Autoflower Ultra Lemon Haze

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste kweek: Autoflower Ultra Lemon Haze

    Korting op 420shop
    Best mensen,

    Ik schrijf bij deze een kweek verslag zodat mensen er misschien wat van kunnen leren en zodat de ervaren kwekers mij kunnen aanspreken op dingen die ik beter kan doen. Ik heb foto's van het hele proces toegevoegd.

    In februari ben ik van een appartementje in de stad verhuist naar een huisje op het platteland met... een tuin! Dit betekende dat ik voor het eerst kon gaan experimenteren met het kweken van wiet. Ik heb gekozen voor de Autoflower Ultra Lemon Haze van Auto Seeds. Op 3 mei gingen de zaadjes vanuit het zakje op nat keukenpapier en tussen 2 borden. Deze zette ik op mijn aquarium waardoor het lekker warm werd tussen de borden. Nog geen 3 dagen later ontkiemde het eerste zaadje. Ik heb gewacht todat de worteltjes ongeveer 1 cm lang waren waarna ze in plantenbakken gingen. Ik had daar gewone potgrond in en een beetje bemeste tuinaarde. De eerste weken maakte ik me wat zorgen omdat er ontzettend veel bewolking was, buiten was het nog te koud en in de vensterbank pakten de plantjes maar weinig licht. Zodra er een middagje zon was gingen de plantjes even naar buiten, ik hield hierbij een minimum temperatuur aan van ongeveer 14 graden. 's avond heb ik de planten binnen gehouden. Na 18 mei heb ik ze continu buiten laten staan en alleen 's avonds nog naar binnen gehaald. Op 28 mei was het zover en gingen de dames de volle grond in. Ik had een stukje tuin afgegraven omdat deze bestaat uit bijna alleen maar dikke klei. Ik heb het gat opgevuld met een karrenvracht zwarte grond van de bouwmarkt.
    IMG_20140503_112321195.jpgIMG_20140506_091152849.jpgIMG_20140504_141146989_HDR.jpgIMG_20140512_135611755_HDR.jpgIMG-20140528-WA0006.jpgIMG_20140606_160536340.jpgIMG_20140609_112417471.jpgIMG_20140609_112403848.jpg
    Voeding:
    Om te zorgen dat de plantjes goed zouden groeien geef ik ze groeivoeding en wortelstimulator. Hiermee ben ik ongeveer anderhalve week na het ontkiemen begonnen. Eerst eens in de 2 dagen een liter water verdeeld over alle plantjes en ze in de volle grond staan ongeveer een anderhalve liter per plant per dag. De voeding die ik gebruik is van het merk "Gout" en helemaal biologisch. Voor de bloeiperiode heb ik ook voeding speciaal voor de bloei.

    De plantjes staan er op dit moment goed bij. 2 planten groeien iets minder snel maar die hebben ook een uurtje volle zon minder op een dag. De hoogste is 34 cm en de kleinste 26 cm.

    De vraag waar ik nu me zit, moet ik de wortelstimulator al gaan vervangen met bloeistimulator? Ik zie bij de grotere planten al kleine witte haartjes ontstaan daar waar de bladeren aan de steel zitten, op de foto is dit ook te zien.

    bloei.jpg

    Heb je kritiek op hoe ik het tot nu toe heb aangepakt laat het dan horen. Ik hoop na deze kweek nog een kweekje te kunnen doen dus alle tips en adviezen zijn welkom . Voor de rest zal ik dit verslag up to date houden en de uiteindelijke opbrengst posten. Het zelfde ga ik doen voor de tweede kweek, ik ben benieuwd in hoeverre de oogst daarvan zal gaan verschillen met deze gezien het weer.

    Alvast bedankt!

    Jan

    #2
    Re: Mijn eerste kweek: Autoflower Ultra Lemon Haze

    Plantjes staan er best mooi bij, de volgende keer mss es gaan toppen zal je meer opbrengen...
    Wat je nu ziet is voorbloei, bloeivoeding geef je pas wanneer je echte bloei ("pruikjes") begint te zien, tot dan kan je zeker nog wortelstimulator meegeven.
    Succes nog.
    Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
    Jack Herer in scrog
    The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

    Comment


      #3
      Re: Mijn eerste kweek: Autoflower Ultra Lemon Haze

      Bedankt voor je reactie Jack! Heb even lopen googlen op het toppen, ziet er niet al te lastig uit ga ik volgende keer zeker proberen.

      Comment


        #4
        Re: Mijn eerste kweek: Autoflower Ultra Lemon Haze

        Resultaat Autoflower Ultra Lemon Haze: dikke 100g per plant. Ze hebben er echter wel een stuk langer over gedaan als gepland. Meer dan 3 maanden.

        Comment


          #5
          Re: Mijn eerste kweek: Autoflower Ultra Lemon Haze

          Oorspronkelijk geplaatst door Jancelot View Post
          Resultaat Autoflower Ultra Lemon Haze: dikke 100g per plant. Ze hebben er echter wel een stuk langer over gedaan als gepland. Meer dan 3 maanden.
          Interessant, ik ben ook erg benieuwd hoe lang mijn auto flowers van sensi seed er over gaan doen. Sensi seed heeft het over 50 - 60 dagen.

          Ik ben eind mei begonnen met ontkiemen. Zo lang wachten was niet simpel, maar ik probeer te luisteren naar mensen die veel meer ervaring hebben als ik.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #6
            Re: Mijn eerste kweek: Autoflower Ultra Lemon Haze

            Oorspronkelijk geplaatst door Jancelot View Post
            Bedankt voor je reactie Jack! Heb even lopen googlen op het toppen, ziet er niet al te lastig uit ga ik volgende keer zeker proberen.
            Ik dacht dat toppen, fimmen, ed uit den boze was bij AF daar deze simpelweg geen tijd hebben om te herstellen?
            ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

            Comment


              #7
              Re: Mijn eerste kweek: Autoflower Ultra Lemon Haze

              Dat lees ik ook overal. Autoflowers liever niet over potten en niet toppen of fimmen.
              Lets not criticize but legalize

              Comment

              Bezig...
              X