Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Terras experiment-2x Northern light autoflower in 40l kuipen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Terras experiment-2x Northern light autoflower in 40l kuipen

    Korting op 420shop
    Vandaag is het een groene, goede ,zonnige woensdag en dat vieren we met het laattijdig begin van een verslag!

    Ik noem deze ronde een experiment omdat zowat alles anders is ten opzichte van mijn vorige kweekopstellingen.

    Ik gebruik 40l cementkuipen van de action,hopelijk lekken hier geen schadelijke stoffen uit(ze zijn nogal felgekleurd ) ...
    Onderaan in de potten heb ik een 10tal gaatjes geboord van 5mm. Op de bodem ligt een laagje van 1cm boomschors,met daarboven wat netels en wat bodemverbeteraar(grotendeels compost).
    Boven deze laag heb ik de kuip tot 3/4 gevuld met een cocos/aarde mengsel van vorige kweek, waar nog sannies biotabs in zitten.
    Hier heb ik nog wat volledige biobemesting van sannie doorgedraaid(een vierde van de aanbevolen dosis, 't was een overschotje)

    De plantjes zijn hierin gezaaid direct na ontkieming, zodat geen onnodige stress komt kijken bij het overpotten, 't zijn tenslotte autoflowertjes.
    Ik liet wel de grootte van een deftige vuist open in het midden van de aarde, waar wat onbemeste aarde in kwam voor het prille begin van de plantjes.



    De Northern lights zijn geplant op 25 mei en 2 juni, ze zijn nu dus een maand aan het groeien.
    2 weken geleden heb ik de aarde aangevuld tot bijna aan de rand met potgrond(toen was ze op ).
    CIMG1985.jpgCIMG1984.jpg

    Een vriend heeft uit hetzelfde pak zaad gelijktijdig gezaaid, gegroeid onder een 150w HPS,hij is er mee gepakt door zijn ouders, dus staat de plant bij mij. Deze plant is al verder in bloei, nu een 2-3tal weken.
    CIMG1983.jpg
    Mijn planten, die buiten staan en 's nachts straatlicht op hen krijgen, zijn nog steeds niet in bloei! Ik hoop hiervan gebruik te maken, dus ik heb de jongste getopt, aangezien de oudste nog niet in bloei is.
    CIMG1989.jpg

    Nu beginnen de eerste lichte verkleuringen zich te vertonen, ik haal straks wat wormengier uit de wormencompost om hun honger te stillen.
    Ik vroeg me af of het nut zou hebben om wormen zelf in de potten te steken, om het onkruid die ik in de pot heb zitten te helpen verteren?

    Voor iemand het vraagt: de stokjes zijn om te verhinderen dat mijn katten hun gang gaan met de planten of een boodschap achterlaten in de pot
    Last edited by weibei; 2 July 2014, 14:07.

    #2
    Re: Terras experiment-2x Northern light autoflower in 40l kuipen

    De top actie is volledig niet gegaan als verwacht: ik heb te laag getopt (poging tot fimmen ), hieruit is maar 1 top gekomen.
    Gelukkig zijn de 2 onderliggende toppen ook beginnen groeien, dus er zijn nu wel degelijk 3 toppen die bovenaan het kopje bovensteken.
    Ik heb bladluizen gespot op de planten:Schermafbeelding 2014-07-15 om 17.23.04.jpg

    Comment


      #3
      CIMG2043.jpg


      CIMG2038.jpg
      De rechtse plant is getopt, ondertussen zijn er een stuk of 5 hoofdtoppen aangekomen, echt een aanrader! Luister niet naar de negatievelingen die beweren dat autoflowers niet te toppen zijn!
      CIMG2040.jpgCIMG2039.jpgCIMG2041.jpg
      Alles op een rijtje: Eerst de getopte plant , dan de grotere niet-getopte plant, dan de plant voorgegroeid onder 150w HPS.
      CIMG2042.jpg De top van de HPS plant.
      Af en toe geef ik nu wat Plagron terra bloom en compostgier mee met het gietwater.
      Last edited by weibei; 7 August 2014, 12:39.

      Comment


        #4
        Re: Terras experiment-2x Northern light autoflower in 40l kuipen

        Ziet er goed uit en mooie grote ! En als ze klaar zijn wil je dan het wortelgestel laten zien voor de betweters die beweren dat ze niet door wortelen in 40 l kuip?

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Terras experiment-2x Northern light autoflower in 40l kuipen

            Dat jouw grootse plant nog steeds niet bloeit komt NIET door dat straatlicht! Een maat van me had eens jack herrer in zijn tuin die (zonder te overdrijven) 1 meter naast een lantaarnpaal stond. Het was wel een oranje licht, en erg sterk was het niet. Als het een fel wit licht begrijp je ik je zorg wel. Zijn jack was pas beginnen bloeien ergens midden september & zijn oogst eind oktober. De laatste dagen (toen het weer heel slecht werd) heeft hij ze rustig binnen laten afbloeien.

            Ikzelf ben nu twee weken aan het verduisteren geweest en pas vandaag kan ik echt zeggen dat de bloei is begonnen, er komen steeds meer witte haartjes bij, volgende week gaan het bosjes haren zijn (wat nu nog niet het geval is).

            Verder moet ik je feleciteren! Toppen heb ik nog nooit gedaan, maar als ik jouw planten zie denk ik er toch aan om dat volgend jaar eens te proberen!
            Mooie planten heb je daar! Greeeeetz

            Comment


              #7
              Re: Terras experiment-2x Northern light autoflower in 40l kuipen

              Je kan zo'n autoflower toch niet vergelijken met een Jack Herrer ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Terras experiment-2x Northern light autoflower in 40l kuipen

                En al de planten staan trouwens al een eindje in bloei...
                Aangezien sommigen hun auto's een belichting van 24/24 meegeven, leek mij dit een veilige optie om te gebruiken met de straatverlichting.
                Ik geloof dat elke plant zich wel een deel kan aanpassen naar de omstandigheden, er zijn nog andere factoren dan de fotoperiode waaraan planten merken dat het groeiseizoen vordert.

                Comment


                  #9
                  Re: Terras experiment-2x Northern light autoflower in 40l kuipen

                  goed idee die kuipen van de Action, toch eens kijken voor m'n volgende kweek
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

                  Comment


                    #10
                    Schermafbeelding 2014-08-14 om 15.52.22.jpg

                    Comment


                      #11
                      Re: Terras experiment-2x Northern light autoflower in 40l kuipen

                      Toprot begon er in te komen, dus ze worden vanavond geknipt...
                      KLOTEweer , ze kregen geen momentje om op te drogen

                      De ene plant is vrij paars uitgevallen, de andere net geel.
                      CIMG2111.jpg

                      Foto's van de wortelkluiten:
                      CIMG2109.jpgCIMG2108.jpgCIMG2110.jpgCIMG2107.jpg

                      Lookin' pretty good!
                      Last edited by weibei; 29 August 2014, 19:19.

                      Comment


                        #12
                        Re: Terras experiment-2x Northern light autoflower in 40l kuipen

                        Mooie plant die met de donkere bladeren hehe!

                        Veel knip plezier!

                        Ps. Jammer van de rot!

                        Comment


                          #13
                          Re: Terras experiment-2x Northern light autoflower in 40l kuipen

                          't zal toch een 7 tal gram zijn die verneukt is.
                          Waarschijnlijk gaat dit effe onder een UV lamp , dan oplossen in boter. Zeker 25 minuten goed warm laten sudderen lijk mij genoeg om eventuele levende schimmelsporen af te doden.
                          Met de schimmel zelf op te eten heb ik niet zo veel probleem, aangezien ik een groot deel van mijn eiwitvervanging van schimmeleiwitten haal, en al genoeg vorte aardbeien en frambozen heb binnengewerkt.

                          Comment


                            #14
                            Re: Terras experiment-2x Northern light autoflower in 40l kuipen

                            volgens mij konden die wel wat langer
                            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                            Comment


                              #15
                              Re: Terras experiment-2x Northern light autoflower in 40l kuipen

                              Zeker en vast!
                              Maar de voorbije dagen is het hier onvergeeflijk geweest aan de Belgische kust, luchtvochtigheid komt amper onder 70 hier...

                              Close up's:CIMG2114.jpgCIMG2115.jpgCIMG2113.jpg

                              Comment

                              Bezig...
                              X