Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn tuintje van 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn tuintje van 2014

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers

    Ik heb ook dit jaar weer een mooi tuintje met 5 white widow plantjes. D.m.v. verduistering staan ze nu ongeveer 1 week in de bloei.
    Het gaat allemaal goed en ze zien er behalve wat geknabbel van meneer slak gezond uit.
    Het enige probleem dat ik heb is dat mijn PH flink hoog is, tussen de 7 en 8 (zie foto), in plaats van de gewenste 6-7. Ik heb het gevoel dat dit vorig jaar gezorgd heeft voor een slechte bloei.

    Hoe denken jullie hierover, en als de waarden te hoog zijn, hoe verlaag ik deze dan?

    Alvast bedankt!

    IMG_20140711_193415.jpgIMG_20140711_193359.jpgIMG_20140711_193423.jpg

    #2
    Re: Mijn tuintje van 2014

    Tjaa kijk eerst eens naar de oorzaak van de hoge ph, weet je die?

    Wat voor grond gebruik je? (Wat is de waarde daarvan?)
    geef je extra voeding?
    wat voor water geef je? Regenwater of kraanwater (wat is de ph bij de laatste?)

    Comment


      #3
      Re: Mijn tuintje van 2014

      hier een leuk topic
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...e-soorten-thee
      ph van kraanwater is altijd te hoog voor onze plantjes in nederland
      Last edited by poepzak200; 12 July 2014, 12:55.
      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

      Comment


        #4
        Re: Mijn tuintje van 2014

        Die meter werkt volgens mij geen bal als het de PH meet. Heb dezelfde thuis liggen en gebruik die nu al paar maanden en die blijft ook altijd op max staan. En steek ik die nu in een bloembak of buiten in grondaarde blijft zelfde. Volgende keer dat ik bij Urbain ga koop ik mij zeker een digitale.

        Je niet ongerust maken ze staan mooi je plantjes en ze krijgen regenwater je zit wel goed su6
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

        Comment


          #5
          Re: Mijn tuintje van 2014

          er kan denk ik heel weinig mis gaan wat substraat betreft als je die daar laat staan

          wel mooie planten ja !!
          Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

          Comment


            #6
            Re: Mijn tuintje van 2014

            Die meter is totaal ongeschikt als pH meter. Zo'n ding zet je meer voor de sier dan dat je er echt iets aan hebt.
            Als je er een emmer water bij mikt staat de pH ook meteen op 3.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Mijn tuintje van 2014

              Mooie planten! En idd ik moet QnQ gelijk geven wat die pH meter betreft..
              Ik spreek uit ervaring, een maat van mij heeft ook een goedkope (€12,50)
              en die dacht wel even een mooi aparaatje op de kop getikt te hebben geschikt
              voor de kweek.. Mooi niet dus, waar ik dat ding ook insteek hij blijft pH 7 aan geven
              pas als ik echt met zure dingen zoals bijvoorbeeld limonade of cola aan kom zetten
              registreert hij een verlaging in de pH waarde.. maar totaal NIET precies!
              'God wants spiritual fruits, not religious nuts'

              Comment


                #8
                Re: Mijn tuintje van 2014

                Vraag me af hoe jij die planten verduisterd?
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn tuintje van 2014

                  Thanks mensen voor de snelle en informatieve reacties!

                  De bodem bestaat vooral uit potgrond in combinatie met de aarde die eronder en ernaast ligt. Ik gebruik canna Vega, canna zym en een wortel booster.
                  Ik denk dat ik niets aan de ph ga doen, zoals ik hierboven lees is de meter gewoon een prulletje .

                  Ik hou jullie verder op de hoogte

                  @Belladonna
                  Twee weekjes om 19 uur de emmers erop en om 7 uur de emmers eraf en voila
                  IMG-20140628-WA0007.jpgIMG-20140625-WA0002.jpg

                  Comment

                  Bezig...
                  X