Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek Big Bang autoflower Green House

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buitenkweek Big Bang autoflower Green House

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Ik ben begonnen met een kweekje van 5 Big Bang autoflowers, ik heb de zaden laten ontkiemen en heb ze nu in kleine potjes gestopt.
    In de potjes heb ik al gebruikte aarde gedaan zodat er weinig voeding in de grond zit, ik heb een scheutje water over de plantjes gedaan en ze staan nu in de vensterbank boven de verwarming.
    Ik zal het leuk vinden als jullie me zouden volgen!!

    Greetz Letsgrow

    #2
    Re: Buitenkweek Big Bang autoflower Green House

    Ik volg je heb ook 2weken geleden dezelfde zaadjes ontkiemd 2stuks


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: Buitenkweek Big Bang autoflower Green House

      Ze staan nu in de vensterbank en er zijn er inmiddels 4 boven de grond gekomen, als de wortels gaan uitsteken aan de onderkant ga ik ze overpotten.
      Hier wat foto's:
      20150604_141730.jpg20150604_141728.jpg20150604_141726.jpg

      Comment


        #4
        Re: Buitenkweek Big Bang autoflower Green House

        Marteling Kijk die heerlijke zonnestralen buiten, als je ze daar neer zet dan zullen ze het beter doen. Eerst paar dagen in de schaduw en dan zoveel mogelijk in de zon laten.

        Eventueel kan je ze al in een grotere pot doen en dan zo diep dat de stengel ook onder de aarde zit. Tot aan de lobblaadjes.

        Verder zou ik adviseren een stuk of drie kweekverslagen helemaal door te lezen, dan kom je al deze adviezen tegen.

        Groet!
        Balkon-kweek 2015

        Comment


          #5
          Re: Buitenkweek Big Bang autoflower Green House

          Thx voor het advies!!
          Ik ga zeker nog wat verslagen lezen en heb ze nu lekker buiten staan.

          Comment


            #6
            Re: Buitenkweek Big Bang autoflower Green House

            Aangezien de andere 2 nog niet boven de aarde waren gekomen ben ik gaan kijken wat er aan de hand was, in het ene potje vond ik alleen een verpietert worteltje in de andere vond ik helemaal niks, iemand enig idee wat de oorzaak hiervoor kan zijn?
            Ik ga ze eerdaags overpotten in 11L potten en daarbij wil ik dit aan de aarde toevoegen:
            8802599698462-424-424.jpg
            Ik had een oud kweekverslag met dezelfde planten gelezen en daar was dit erg succesvol, is dit aan te raden?

            Comment


              #7
              Re: Buitenkweek Big Bang autoflower Green House

              te warm/te nat waarschijnlijk, of beide.
              denk dat dat 1 worteltje is gaan rotten? die andere had misschien geen kiemkracht, slecht zaadje.

              Comment


                #8
                Re: Buitenkweek Big Bang autoflower Green House

                Aangezien er nu 2 gesneuveld zijn wil ik er op zich wel 2 bij zetten, iemand een leuke suggestie?
                Wil er opzich wel 2 haze planten bijzetten maar moet ook aan de geur denken.
                Nog even terugkomend op die roze korrels, ik heb al dit bloeimiddel gekocht:
                G_green-sensation-100ml-plagron-1-3.jpg
                Maar als ik dan ook nog die roze korrels haal is dat dan te veel van het goede?
                Alvast bedankt voor de reacties!!!

                Comment


                  #9
                  Re: Buitenkweek Big Bang autoflower Green House

                  Ze staan nu alle 3 in 15L potten met hydro korrels en universele potgrond20150616_184754.jpg
                  Ik ga er binnenkort nog 2 super lemon haze autoflowers bijzetten.

                  Comment


                    #10
                    Re: Buitenkweek Big Bang autoflower Green House

                    Even een update!!
                    De plantjes zijn inmiddels weer een stukje gegroeid:
                    20150623_153006 (1).jpg
                    De laatste 2 zien er wat minder goed uit dan de eerste weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn? Ook groeien ze een beetje scheef moet ik ze ondersteunen met een stokje of maakt dit verder niet veel uit? En als laatste vraag wanneer kan ik gaan beginnen met het geven van bloeivoeding?
                    Ik ben trouwens nog twee super lemon haze autoflower zaadjes aan het ontkiemen.
                    Foto's van de andere 2 volgen later, mijn telefoon doet een beetje raar.

                    Comment


                      #11
                      Re: Buitenkweek Big Bang autoflower Green House

                      Hier zijn ze dan:
                      20150623_153023.jpg20150623_153023.jpg

                      Comment


                        #12
                        Re: Buitenkweek Big Bang autoflower Green House

                        Ben maar een beginner, maar heb wel andere verslagen gelezen..

                        dit zijn bv 2 zaken die je in bijna ELK verslag terugleest:

                        -Volgens mij is het best je pot vol te doen met aarde (die rand geeft schaduw / dus krijg je strek). Na een aantal keren wateren zakt je aarde ook altijd. Kun je alsnog wat extra erbij doen.

                        -water geef je best van onderen of rondom de stam, niet ertegenaan. Iets met zouten en ook betere beworteling. Als wortels moeten zoeken naar water krijg je meer/betere wortels.

                        just my 2ct. hoop dat je er wat aan hebt... Ziet er verder gezond uit!

                        Comment


                          #13
                          Re: Buitenkweek Big Bang autoflower Green House

                          Thx voor de reactie!!!!!
                          Ik heb ze tot de rand volgestopt met aarde hoe ver dat mogelijk was.
                          De super lemon haze zaadjes zijn trouwens ontkiemd!!
                          Iemand nog advies over wanneer ik ze bloeimiddel moet gaan geven?

                          Comment


                            #14
                            Re: Buitenkweek Big Bang autoflower Green House

                            Als de plant dat aangeeft met haar bladeren in de bloei misschien, dat is het plan voor mijn plantjes tot nu toe. Sommigen geven ongeacht een tekort bloeivoeding tijdens de bloei, maar dan is er wel een gevaar voor overvoeding.

                            Er is heel veel info van op het forum, maar ik vind het nog niet makkelijk om alles aan elkaar te koppelen. Het is afhankelijk van de grond die je gebruikt, welke bloeivoeding je kiest, of de plant al bloeit, of er tekorten optreden, wat de reden van de tekorten zijn, etc.. Specifiek voor elke situatie een andere oplossing, dus je zult het zelf moeten gaan bepalen denk ik.

                            Groet!
                            Balkon-kweek 2015

                            Comment


                              #15
                              Re: Buitenkweek Big Bang autoflower Green House

                              De plantjes begonnen ineens allemaal gaatjes in hun bladeren te krijgen, er was er een waarvan zelfs een heel stuk blad missten. Na wat lezen tot de conclusie gekomen dat het bladluis was en heb ze gister voor het eerst bespoten met water en een klein beetje afwasmiddel, weet iemand hoe lang het duurt voordat ze weggaan en of dit een serieus probleem is?
                              Ook heb ik de plant die er geen last van had weggezet van de andere, nog meer maatregelen die ik moet treffen?

                              Comment

                              Bezig...
                              X