1e Kweekverslag ever: 2015 Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • autoflower187
    Big Bongmaster
    MemberLucky Member
    • Jun 2015
    • 381

    #16
    Re: 1e Kweekverslag ever: 2015 Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds

    Ik ging er vanuit dat het schimmel was maar een vriend van mij claimt dat het een tekort is aan iets....

    Weet iemand dit ?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

    Comment

    • PPMbuzi
      Chronic Stoner
      MemberLucky Member
      • Feb 2015
      • 192

      #17
      Re: 1e Kweekverslag ever: 2015 Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds

      HeyHoo!

      Hoezo een tekort? De plant ziet er gezond groen uit, los van de afgeknipte bladeren. De bladpuntjes van het blad op de 5e foto lijken wel verbrand en dat zou eerder op te veel voeding duiden.

      De vlekken vind ik ook wel op schimmel lijken, hopelijk blijft het hierbij en ben ook benieuwd wat anderen denken.
      Balkon-kweek 2015

      Comment

      • autoflower187
        Big Bongmaster
        MemberLucky Member
        • Jun 2015
        • 381

        #18
        Re: 1e Kweekverslag ever: 2015 Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds

        Leek mij ook al schimmel.

        Ik ben ook benieuwd naar de mening van anderen.

        Thanks voor de info 👍

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

        Comment

        • passionist
          Ultra Stoner
          MemberLucky Member
          • Jan 2013
          • 104

          #19
          Re: 1e Kweekverslag ever: 2015 Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds

          Die witte stippen lijken beetje op schimmel inderdaad. De geplooide bladeren heb ik ook en dat is bij mij door bladluizen die de bladeren wanneer ze nog heel klein zijn beschadigen, en deze groeien dan met een plooi erin, maar dit maakt niet echt uit het is gewoon wat lelijker. Check de nerf langs de onderkant van het blad, als dat echt een perfecthoekige plooi heeft dan mag je vrij zeker zijn dat dit door beestjes is.

          En ook nog, blad dat vergeelt kan je best er niet aftrekken, de plant kan hier nog voedingsstoffen uit halen.

          Comment

          • autoflower187
            Big Bongmaster
            MemberLucky Member
            • Jun 2015
            • 381

            #20
            Re: 1e Kweekverslag ever: 2015 Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds

            Hallo passionist,

            Bedankt voor je reactie.

            Dit is de foto van de nerf:

            uploadfromtaptalk1434480174760.jpg

            Een perfecte knik (scheelt weer)

            En de schimmel houd ik zeker in de gaten [emoji106]

            Ik las net je kweekverslag van april 2012 ik hoop dat mijn Northern light plantjes ook zo mogen eindigen.

            Ik ben zelf ook rond die tijd begonnen wat was je totale opbrengst?



            Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

            Comment

            • JessyB
              Expert Stoner
              MemberLucky Member
              • May 2014
              • 95

              #21
              Re: 1e Kweekverslag ever: 2015 Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds

              Nooit de bladeren er zomaar uit trekken, laat de plant zelf de bladeren rustig afstoten. Wanneer je gaat lopen knippen of trekken verhoog je de kans op infecties en schimmels door de wond..

              Wat betreft die witte vlekjes; Het lijkt mij op meeldauw. Wellicht dat je die Anti schimmel shit kunt gebruiken. Maar zou er wel voorzichtig mee zijn en zéker wanneer de plant aan het bloeien is.

              Comment

              • autoflower187
                Big Bongmaster
                MemberLucky Member
                • Jun 2015
                • 381

                #22
                Re: 1e Kweekverslag ever: 2015 Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds

                Ok JessyB,

                Ik wacht het ff af mocht de plant nog gaan schimmelen zal ik de plant meteen grondig onder sprayen.

                Thanks voor de info 👍

                Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

                Comment

                • bramonius
                  Senior Grower
                  MemberLucky Member
                  • Feb 2012
                  • 793

                  #23
                  Re: 1e Kweekverslag ever: 2015 Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds

                  staat ie misschien een beetje op de tocht? daar houden ze niet zo van.

                  de schimmel lijkt mij meeldauw. dit kan heel snel verergeren tot in je stam aan toe
                  dus lees je even in op het zoek onderwerp meeldauw en of ziektes en schimmels.
                  je zult wel zeker moeten zijn wat het alvorens je er wat mee kan of wij je goed kunnen adviseren.

                  het kan zijn dat het over waait van bomen of grote struiken in de buurt. heb er zelf op het balkon altijd last
                  van. alles wat er maar vatbaar voor is in de omgeving hier. je planten goed gezond houden
                  is een pre om die ahum "schurft"schimmel 'proberen' weg te houden.

                  die bayer is voor roos en sierplanten, en tja het is geen roos en sierplant dus zou het
                  afraden. de verhoudingen elementen zullen hiervoor zijn aangelengd en niet voor
                  onze moestuin planten.

                  gewoon even de specialistische gardening sites nagaan voor goede producten.

                  420 shop schijnt een goeie te zijn

                  Comment

                  • autoflower187
                    Big Bongmaster
                    MemberLucky Member
                    • Jun 2015
                    • 381

                    #24
                    Re: 1e Kweekverslag ever: 2015 Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds

                    Goede voeding?

                    Wat bedoel je?



                    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

                    Comment

                    • bramonius
                      Senior Grower
                      MemberLucky Member
                      • Feb 2012
                      • 793

                      #25
                      Re: 1e Kweekverslag ever: 2015 Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds

                      sorry zag hem al, jij bent snel man looool

                      bedoelde producten, tegen de 'eventuele' meeldauw, maar wees hier wel zeker van.

                      oftewel lees bij bladproblemen en ziektes.

                      groetjes

                      Comment

                      • autoflower187
                        Big Bongmaster
                        MemberLucky Member
                        • Jun 2015
                        • 381

                        #26
                        Re: 1e Kweekverslag ever: 2015 Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds

                        Ik heb deze schimmel spray eerder op rqs nl toegepast en het was zo weg maar toen las ik ergens dat je dan nog 2 weken moest wachten met consumeren en ik zat toen inmiddels al op 9 dagen voor de oosgt en heb ze toen alle 5 uitgeroeid.

                        Maar mijn vraag daarover ging meer om het gezondheids aspect aangezien het gerookt moet gaan worden....

                        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

                        Comment

                        • autoflower187
                          Big Bongmaster
                          MemberLucky Member
                          • Jun 2015
                          • 381

                          #27
                          Re: 1e Kweekverslag ever: 2015 Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds

                          Ik zal zeker ff lezen.

                          Heb je nog feedback voor mij over het product?

                          Ivm gezondheidsrisico's?

                          En anders hoor ik het graag van andere lezers 👍

                          ( Ik ben zo snel vanwege de tapatalk app echt een aanrader voor iedere forum gebruiker )

                          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

                          Comment

                          • JessyB
                            Expert Stoner
                            MemberLucky Member
                            • May 2014
                            • 95

                            #28
                            Re: 1e Kweekverslag ever: 2015 Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds

                            Je kunt natuurlijk ook gewoon ff googlen hé.. Veel van je vragen zijn al veelvuldig gesteld en beantwoord..

                            For all those people who find it more convenient to bother you with their question rather than to Google it for themselves.

                            Comment

                            • autoflower187
                              Big Bongmaster
                              MemberLucky Member
                              • Jun 2015
                              • 381

                              #29
                              Re: 1e Kweekverslag ever: 2015 Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds

                              Ik las op dit forum over 1 deel volle melk op 9 delen water en dan sprayen lijkt mij wel wat en is niet duur 👍

                              Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

                              Comment

                              • autoflower187
                                Big Bongmaster
                                MemberLucky Member
                                • Jun 2015
                                • 381

                                #30
                                Re: 1e Kweekverslag ever: 2015 Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds

                                @bramonius

                                Hij stond op de toch wist niet dat dat al schadelijk kon zijn...

                                Ik hou daar in vervolg rekening mee!!!

                                Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

                                Comment

                                Bezig...