Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer zelf kweken (Hollands hope)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste keer zelf kweken (Hollands hope)

    Korting op 420shop
    Hallowkes!

    Na een heel aantal jaartjes wiet te roken ben ik dit jaar voor het eerst aan het proberen om zelf te kweken...
    Ik ben midden mei begonnen met 5x Northern Lights Autoflower, die zijn allemaal uitgekomen maar ik heb ze teveel water gegeven waardoor ze te klein gebleven zijn (na 3 weken zijn ze nog maar een goede 10cm hoog)
    Ik heb ze uit hun potten gehaald en in nieuwe drogere grond samen in een kinderbadje gezet en ik zie wel wat ervan komt.
    WP_20150610_19_58_35_Pro[1].jpg
    (ik heb ondertussen potgrond bijgedaan tot aan de rand/onderste blaadjes)

    Daarom dus dit kweekverslag, in de hoop dat jullie mij kunnen bijstaan en op tijd op fouten kunnen wijzen.


    Ik ben vorige week opnieuw begonnen met 5x Holland Hope (gewone deze keer, geen AF).
    Op vrijdagmiddag tussen 2 vochtige watjes en op zondagochtend waren ze ontkiemd en heb ik ze in potten van +/-10l gestoken (grotendeels potgrond, bovenste deel stek- en zaaigrond)
    WP_20150614_08_33_29_Pro.jpg
    WP_20150614_08_44_04_Pro[1].jpg

    Vandaag (woensdag) zijn er alvast 3 van de 5 bovengekomen, hopelijk volgt de rest morgen:
    WP_20150617_001.jpg

    Het is wel al enkele dagen droog hier (Oost-vlaanderen, Belgie), als ik mijn vinger in de potten steken voelt de potgrond droog aan (tot zo'n 10cm diep).
    Ik wil niet dezelfde fout (teveel water) maken als vorige keer, maar gaat het nu niet te droog zijn?

    Ik heb ook gelezen dat als je water geeft, je dat beter rond de stekjes doet, en er niet op, zodat ze meer wortel aanmaken, klopt dat?

    Merci voor de tips!

    #2
    Re: Eerste keer zelf kweken (Hollands hope)

    Je geeft enkel water als je grond droog aanvoelt! En indd niet op je plantjes maar er rond! Succes!

    Verstuurd vanaf mijn C2105 met Tapatalk
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

    Comment


      #3
      Re: Eerste keer zelf kweken (Hollands hope)

      Hi!

      De autoflowers lijken zich wel te herstellen na het verpotten naar drogere grond, de laatste dagen groeien ze vrij goed...
      Ik vrees dat ze waarschijnlijk toch te klein zullen blijven om toch iets op te brengen? 't was allesinds een goede leerschool!

      4 weken na het planten, einde groeiperiode...
      13_19 juni.jpg

      De 3 uitgekomen holland hope's zijn nu ongeveer 2cm hoog
      WP_20150619_19_18_17_Pro.jpg

      Ik had gelezen dat je voor gewone planten beter voor potten van 40 liter gaat, is dat in mijn geval (1 maand later begonnen, midden juni) nog steeds het geval, of gaan ze die ruimte toch niet benutten?

      Greetz,
      Thomas!

      Comment


        #4
        Re: Eerste keer zelf kweken (Hollands hope)

        De autoflowers zijn de laatste week nog enorm gegroeid, ik had het niet verwacht omdat ze nu toch al 5 weken aan het groeien zijn.
        Misschien beter toch niet samen in 1 kuip gezet, maar op de foto van mijn eerste post had ik dit niet zien aankomen...
        Ze zijn zo'n 15cm groot, denken jullie dat er toch nog iets op komt?

        18_27 juni.jpg

        Ik heb wel gezien dat er in 1 plant gaatjes in het blad zitten sinds vandaag en er zitten precies kleine zwarte beestjes op, wat zou ik hier best aan doen?
        19_27 juni.jpg
        w.png

        De Holland hopes heb ik in grote oude emmers (gaatjes geboord in onderkant) gezet van ongeveer 32 liter en gaan ook vrij goed vind ik (10 dagen na ontkieming):
        10_27 juni.jpg

        Comment


          #5
          Re: Eerste keer zelf kweken (Hollands hope)

          Zolang ze niet bloeien blijven ze groeien eh, oud Chinees gezegde.
          Die beestjes kun je ongetwijfeld alles over vinden in de helpdesk.
          Succes!

          btw. mooie fiets! bike.png
          Last edited by QnQ; 27 June 2015, 09:53.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Eerste keer zelf kweken (Hollands hope)

            ziet er goed uit.
            de beestjes zal je best verwijderen. haal een spray en spuit goed aan de onderkant van je bladeren.
            nog een tip , plaats kippedraad ofzo rond je potten. tegen muizen , slakken , ..... en zoveel meer
            vraagje , zitten er gaten in de onderkant van de potten ?

            Comment


              #7
              Re: Eerste keer zelf kweken (Hollands hope)

              Kippendraad staat er normaal rond hoor, doe ik even weg voor de foto's.

              Ik heb in iedere pot onderaan een 20-tal gaten geboord, ook daarom dat ze op 2 latjes staan zodat het eruit kan lopen

              Comment


                #8
                Re: Eerste keer zelf kweken (Hollands hope)

                Beestje zal de zwarte bonenluis zijn. Ga daar niet met gif op spuiten maar die spuit je er zo vanaf met koud water. Eventueel kun je een mespuntje bruine zeep bij het water doen.

                Knip het rietje uit een plantenspuit en dan kun je die op de kop gebruiken, Handig als je onder je blad moet spuiten.

                2013-07-15.jpg

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste keer zelf kweken (Hollands hope)

                  Bladluizen zijn onder controle, bedankt voor de tips

                  Plantjes zijn nu tussen de 20cm en 30cm groot en ik denk dat ik hier de eerste draadjes zie dus ik mag er vanuit gaan dat de bloei zal gaan beginnen?

                  Er zijn wel 2 planten waarbij de onderste bladeren gele plekken beginnen te krijgen, teveel of weinig water/voeding?
                  23_29 juni.jpg

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste keer zelf kweken (Hollands hope)

                    Het zomerweertje zorgt ervoor dat het hier vooruit gaat

                    De AF NLX begint te bloeien denk ik?
                    27_2 juli.jpg28_2 juli.jpg29_2 juli.jpg

                    De HH groeit vrij mooi, nu 2 weken na ontkieming
                    (mijn hand erbij als referentie omdat ik zelf dagelijks een foto neem en zo beter kan vergelijken )
                    18_2 juli.jpg19_2 juli.jpg

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste keer zelf kweken (Hollands hope)

                      mooi mooi wat is dat eigenlijk? een kattenbak ofzo ??

                      wel mooie plantje

                      grtz dieseltj

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      aaah kinderbadje ja juist wel orgineel gezien haha

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste keer zelf kweken (Hollands hope)

                        De verkleuring onderop lijkt mij een PH probleem. die AF NLX staat tegen overvoeding aan (bladpuntjes en zaagtandpuntjes vergelen)

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste keer zelf kweken (Hollands hope)

                          Nog eens een update


                          Verrassend veel toppen op de AF NLX, dit had ik echt niet meer verwacht na de overdosis water tijdens de groei, maar des te beter!
                          Iets langer dan 2 weken sinds ik de eerste "draadjes" zag
                          44_15 juli.jpg43_15 juli.jpg


                          De Holland Hope groeit als kool, vandaag 4 weken sinds het eerste bladje boven de grond kwam piepen
                          33_15 juli.jpg32_15 juli.jpg

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste keer zelf kweken (Hollands hope)

                            Dat ziet weer beter uit.

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste keer zelf kweken (Hollands hope)

                              Dag heren!

                              De Autoflowers NLX zijn ondertussen geoogst en gedroogt, ongeveer 30 gram van de 6 plantjes, meer dan ik verwacht had na die rampzalige start
                              52_28 juli.jpg60_31 juli.jpg67_27 augustus.jpg68_27 augustus.jpg

                              De Hollands Hope was tot een tweetal weken ook zeer goed bezig, maar sinds begin deze week beginnen de nieuwe scheuten gelig van kleur te worden en hangen ze er maar slapjes bij...
                              Iemand tips/tricks? Voeding bijgeven?
                              53_29 augustus.jpg55_18 september.jpg56_18 september.jpg57_18 september.jpg

                              Comment

                              Bezig...
                              X