Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tweede jaar, nieuwe kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Tweede jaar, nieuwe kweek

Ik heb de plant vanavond geknipt, en moest natuurlijk even wat proberen.

Paar zeer kleine topjes die je nog net niet weggooit.

Omdat ik er van uit ging dat het niet erg sterk zou zijn, flink wat ik een joint gedaan.
    ( gedroogd in een oven)

De tering, dit is sterkte wiet.

Of het aan het moment van oogsten licht ? Of is de wiet uit sensi seed veel minder sterk?

Belangrijker vind ik dat ik nu persoonlijk bewijs heb, dat je geweldige buitenwiet kan kweken.

Dit is echt veel sterker als de auto Nothernlights.

Één klein bruin stukje weg gegooid. Ik vertrouwde het niet.

Duidelijk is dat ik beter meteen had kunnen knippen, toen ik hem omgezaagd had, omdat het regende was de plant goed nat.
    In de kamer waar de wiet droogt maar even de verwarming aangedaan, en een zwenkfan neergezet.

Je moet de wiet niet te snel drogen, maar als het te lang echt nat blijft, gaat het ook mis.
    En in mijn oude niet geweldig geïsoleerde huisje, droogt wiet slecht met dit weer.

Fan gaat zo meteen weer uit, en dan morgen even kijken, of ik de verwarming weer uit doe.
    Lets not criticize but legalize

Comment

Maar een klein rook verslag.

Ik proef duidelijk een milde haze smaak, maar absoluut niet scherp.

Ik word nu dus van kleine fluffy topjes, al knetter stoned en high.

Kan niet beter dus denk ik.

Wat ik op internet vind over haze, is dat dit vooral een plant is voor warmere gebieden.
      Hoe dat kan met dit weer, en dan rot vrij?

De plant schijnt minder dikke toppen aan te maken als andere soorten. sativa ?
      Dat is zeker geen nadeel in ons klimaat.

Jammer dat ik niet meer weet van deze strain, volgend jaar zeker kijken of ik een paar van die stekken kan regelen.

Dan met o.a met toppen kijken of ik de hoogte beperken kan.

Rotvrij in een tuin met mos, en waar de plant al in september, nog maar een paar uur direct zonlicht krijgt.
      Het is dus mogelijk

Comment

Terug kijkend was deze laatste plant, waarschijnlijk dus de eerste keer, dat ik een plant op tijd geoogst heb.

De autoflowers zijn allemaal geoogst op een moment dat erg vroeg is volgens sensi seed.

Reden van oogst was toprot,

Als er iets is wat ik van de afgelopen twee jaar kan leren, is dat de keuze van de juiste strain belangrijker is dan al dat andere voor buitenkweek.

Volgend jaar minder water geven, en ook minder vaak voeding.

Comment

Leuk verslag Gps. Ook bij onze amnesia-haze wordt je knetter van de fluffy (snel gedroogde) topjes. Vraag me nu al af hoe ze gaan smaken na wat weken curen. Buiten kweken is zo leuk, en helemaal als je daarna de opbrengst ziet. Rookse man.

Comment

Er gaat niks boven een eigen rokertmooi man.
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Dank jullie wel. Met die laatste plant was ik ook erg blij. ( Helaas is het al weer op)

Waar ik me wel aan erger, is dat alles wat ik tot nu toe van sensi seed geprobeerd heb, is gaan rotten.
              En ik weet zeker tav de autoflowers niet goed, of dat nou mijn schuld was, of dat het aan de autflowers ligt.

Als ik dan kijk hoe de plant die wel goede wiet opleverde behandeld is, valt me mond nog steeds open.
              Te weinig aarde in de pot, goedkope tuinaarde, en één keer een beetje pokon voeding voordat ik de plant kreeg.

Toch was deze wiet minstens zo goed als wat ik in de coffee shop haal.

De vraag die me dus het meeste dwars zit, heeft sensi seed wel echt goede buitensoortjes voor ons.?

Verder ben ik wel blij, dat ik bijna klaar ben met me tuin. Aantal tegels weg gehaald, de grond omgespit, en kippenmest korrels gestrooid.

De vorige keer kalk en kippenmest korrels, maar ik las net op de verpakking, dat je geen mest met stikstof moet gebruiken, bij de kalk.
              Twee of misschien drie planten moet ik wel kwijt kunnen in me nieuwe perkje.

Ik moet nog wel aarde kopen, Onder de tegels lag vooral zand en dieper kwam ik klei tegen.

Het is maar goed dat ik niet wist hoeveel werk dit was. Vooral omdat ik nog al wat wortels tegen kwam, van een boom die vlak bij gestaan heeft.

Binnen kort eens praten, met iemand. en wat stekken bestellen, maar daar heb ik nog maanden de tijd voor.

Comment

ziet er netjes uit

Comment

Bezig...
                X