Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jack Herrer's eerste kweek. 3x Bubble Kush autoflowers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Jack Herrer's eerste kweek. 3x Bubble Kush autoflowers

    Korting op 420shop
    Hallo Boys,

    Omdat dit dus echt de eerste keer is dat ik iets zelf ga kweken ben ik me eerst eens gaan verdiepen in de stof. Welke soortjes, methodiek, substraten/voeding etc etc.
    Qua smaak hou ik heel erg van kush, dus de keus was vrij snel op Bubble Kush gevallen. Mede doordat deze gekruisd is uit de Royal Critical, wat weer een erg makkelijk plantje schijnt te zijn.

    DSC_0047.jpg

    Volgens de gegevens op de verpakking (altijd met een berg zout nemen) zou hij ongeveer 5 tot 7 weken groei nodig hebben om vervolgens 7 tot 8 weken te bloeien. De opbrengst zou tussen de 120 en 170 gram per plant liggen. Nou ben ik al lang blij met 5 gram per plant en doe ik dit voornamelijk voor de ervaring dus alles wat ik daar te roken aan over houd is mooi meegenomen!

    Het plan:

    Binnen ontkiemen en de eerste week op de vensterbank, dan verpotten naar buiten, doorgroeien en afbloeien buiten.
    Ik heb gekozen voor een laag hydrokorrels onderin de pot ivm de weersverwachting, 't is hier sowieso altijd erg nat dus goede water afvoer leek mij een verstandige zet.
    Als substraat ben ik gegaan voor een mix van voorbemeste potgrond met 1/5e kokos.
    De exacte maat van de potten weet ik niet, maar ze zijn redelijk groot. Ik schat een liter of 10, misschien meer.
    Omdat er 6-8 weken voeding in de gebruikte grond zit en ik dit afgezwakt heb met 1/5e kokos denk ik ongeveer de hele groeiperiode zonder voeding te kunnen doen.
    Tijdens de bloeiperiode ben ik wel van plan om bloeivoeding te gebruiken, alleen ben er nog niet helemaal uit welke precies.. Kan ik bijvoorbeeld ook gewoon pokon orchidee bloeivoeding gebruiken? Of is dat weer niet de juiste samenstelling..
    En met de nieuwe wetgeving wil ik eigenlijk ook niet naar een growshop of via internet bestellen.

    Mocht iemand hier dus tips voor hebben dan zijn die zeer welkom!

    Ontkiemen:

    Ik was wat onzeker over de wijze van ontkiemen. In de eerste instantie heb ik ze een uur of 32 in nat keukenpapier gehad, waarna ik ze in goed vochtige kokosgrond heb geduwd. Een van de drie liet nog niks zien, de andere waren al wel open gebarsten.

    DSC_0048.jpg
    Thanks Albert!

    De dag daarop waren ze echter alle 3 helemaal open en hadden er 2 al een grote (0.5-0.8cm) penwortel.
    Die heb ik dus maar snel in een bakje met grond geduwd!

    DSC_0053.jpg

    Zo staan ze er mooi bij
    Weer een dag later zijn ze dan ook echt boven de grond gekomen en ziet alles er prima uit!

    DSC_0054.jpg

    Nr3 (1e op de foto) is wat minder goed te zien maar hij had de oppervlakte wel al bereikt!

    Toen kwamen de lelijke dagen, veel bewolking, wind en regen.
    Steeds het naar buiten verpotten maar uitgesteld en uitgesteld, waardoor ze geloof ik toch wat achter zijn komen lopen qua groei..
    Vandaag was het echter weer heel mooi weer, en het ziet er in de regio voor de komende weken ook weer redelijk uit. Dus 10 dagen later staan ze dan eindelijk in het zonnetje!
    Ze waren overigens flink gaan strekken ivm het slechte weer (8-10cm), dus ik heb ze naganoeg tot aan de lobbladeren ingegraven. Ik las ergens dat dit sowieso slim is daar de witte haartjes op de stam onder de lobbladeren wortels kunnen worden waardoor de plant zich weer beter kan voeden en sterker in de pot staat!

    DSC_0056.jpg

    Die wat grotere plant is overigens een k2 die ik eerder deze zomer bij wat shopwiet meekreeg.

    Closeups:
    DSC_0058.jpgDSC_0059.jpgDSC_0060.jpg

    Bonus:
    DSC_0008.jpgDSC_0033.jpgDSC_0034.jpgDSC_0050.jpgDSC_0051.jpgDSC_0057.jpg

    K2 experiment: Verbaasd dat ze beide uitkwamen, helaas heeft eentje het niet overleefd Maar toch heel blij dat de ander het eigenlijk heel erg goed doet!
    Toch leuk voor zaad wat je tussen je toppen uit de shop vind
    Het is nog niet duidelijk of het een mannetje of vrouwtje is, echter ik heb het idee dat ze vrouwelijk is. Ik zie geen ballen of draden maar er komt wel echt een wietgeur af als je je neus in de top steekt.. Afwachten dus en zodra ik ballen zie gaat hij om
    Last edited by jackherrerhaze; 31 July 2015, 17:02.
    Verslag - 3x Bubba Kush AF

    #2
    Re: Jack Herrer's eerste kweek. 3x Bubble Kush autoflowers

    Na ruim een week; tijd voor een update.

    Allereerst heel goed nieuws; de experimentele k2 plant blijkt een vrouwtje!
    Ik denk dat ze aan het voorbloeien is want ik zie een hoop witte/doorzichtige pistels.
    Foto's wo 5/8 (vorige week):
    DSC_0080.jpgDSC_0079.jpg

    Nog niet super goed zichtbaar, maar wel zichtbaar! (Toch? of zit ik er nu echt helemaal naast..)

    Dan de AFjes.

    Bij alle drie de plantjes trof ik iets wazigs aan, zwarte vlekken (lijkt op olie/inkt).
    Helaas is het op de foto's wat moeilijk te zien, daar mijn budget voor een DSLR nonexistant is en ik het met een Sony telefoon moet doen.
    Dit was ook woensdag 5/8 (vorige week):
    DSC_0085.jpgDSC_0087.jpg

    Met de hand of vinger kreeg ik het er niet af. Afweging gemaakt en laten zitten om de plant niet te stressen of beschadigen.
    Maar wat het nu is

    Het lijkt in ieder geval geen issue te zijn want ze groeien goed door, en laten alledrie witte pistels zien sinds eind vorige week!
    DSC_0090.jpgDSC_0092.jpg

    Nou viel het me wel op dat er steeds een aantal beestjes in mijn plantjes zaten.
    Net te klein om met het blote oog te herkennen, dus ik heb er maar eentje op mn arm gezet voor foto:
    DSC_0106.jpg

    Na goed zoeken ben ik erachter gekomen dat dit een een grondwants is. Echter, het leef en eet gedrag was niet duidelijk terug te vinden.
    Omdat ik steeds geen schade aan de plant ontdekte in de directe omgeving van de wantsjes, heb ik besloten deze te laten doen wat ze willen, in de hoop dat ze bladluis e.d. tegen gaan.
    Heeft iemand meer ervaring met deze jongens?

    Zo stonden ze er voor het weekend bij:
    DSC_0099.jpgDSC_0098.jpgDSC_0097.jpgDSC_0096.jpgDSC_0101.jpg

    Omdat de aarde in die zwarte potten steeds maar warm aanvoelde, heb ik ze vandaag een plastic zonnejasje gegeven.
    DSC_0118.jpgDSC_0117.jpgDSC_0116.jpgDSC_0115.jpgDSC_0111.jpgDSC_0119.jpg

    De AF'jes lijken in ieder geval goed te gaan. Ik hoor hier en daar dat het slecht zou zijn om de plant te verplaatsen. Ik doe dit 2 maal daags om ze zo veel mogelijk direct zonlicht te gunnen (in de middag, en in de late avond).
    Omdat mijn tuin nogal goed gesitueerd is kan ik dmv verplaatsen bijna volledig zonlicht geven (vanaf opgang tot en met een uur of 8 in de avond).
    Tot nog toe heb ik niet het idee dat dit groei stagneerd of stress veroorzaakt, maar ik ben dan ook geen professional die dat aan zn planten kan zien.

    Overigens hangt sinds vandaag de K2 een klein beetje. Alles lijkt verder in orde, dus ik ga er nog niet op reageren met water/voeding of wat dan ook.
    Even afwachten en zien wat het wordt.

    Tot de volgende!
    Verslag - 3x Bubba Kush AF

    Comment


      #3
      Re: Jack Herrer's eerste kweek. 3x Bubble Kush autoflowers

      Ik verplaatst mijn planten ook, maar de meningen of dat kwaad kan zijn nog al verdeeld.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #4
        Re: Jack Herrer's eerste kweek. 3x Bubble Kush autoflowers

        Nu lees ik net in jouw topic dat je ze ook zo min mogelijk draait, maar ik draai ze wel een kwartslag om de kop in dezelfde positie t.o.v. de zon te krijgen. Dat lijkt me de gedachte achter het niet draaien, toch?
        Ik kan me ook indenken dat het om fysieke groei gaat van de plant, dat hij de zon volgt in een bepaalde lijn, en als die lijn veranderd (in mijn geval) hij raar kan groeien?
        Oh well we zien het vanzelf, met die k2 ook steeds gedaan en die ziet er prima uit. Ten slotte is dit mn eerste kweek en vooral dus een leer ervaring, en hoe leer je beter dan door dingen fout te doen?

        Trouwens de link in je handtekening verwijst naar je eerste kweekverslag, ik dacht ik zeg het even voor het geval dat niet de bedoeling was

        Nou fingers crossed voor het weer vanavond/vannacht. Moge er geen wietplanten omvallen door wind of verdrinken door regen!
        Verslag - 3x Bubba Kush AF

        Comment


          #5
          Re: Jack Herrer's eerste kweek. 3x Bubble Kush autoflowers

          Bedankt, dat van die link is vreemd, even kijken of ik dat in orde kan maken.

          En ik draai ze niet zodat de de zon vanaf het zelfde punt blijft komen.

          Edit:
          Ik denk dat ik het opgelost heb, nogmaals bedankt.
          Last edited by Gps; 13 August 2015, 21:05.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #6
            Re: Jack Herrer's eerste kweek. 3x Bubble Kush autoflowers

            Haha geen probleem, 't viel me toevallig op omdat ik via daar naar je verslag wilde
            Verslag - 3x Bubba Kush AF

            Comment


              #7
              Re: Jack Herrer's eerste kweek. 3x Bubble Kush autoflowers

              Je blijft lachen met die computers. De naam van de link was namelijk wel goed, toch kwam ik bij mijn topic van vorig jaar uit.
              Toen veranderde ik de link, maar dat hielp ook niet. Het lukt pas toen ik het via update profiel deed.
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                #8
                Re: Jack Herrer's eerste kweek. 3x Bubble Kush autoflowers

                Daar las ik idd ook iets over in een ander topic. Wazig.
                Niet dat het nuttig voor me is.. ik kan namelijk niet eens links plaatsen in m'n signature
                Verslag - 3x Bubba Kush AF

                Comment


                  #9
                  Re: Jack Herrer's eerste kweek. 3x Bubble Kush autoflowers

                  Je moet bij instellingen zijn, en dan wijzig handtekening.
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    #10
                    Re: Jack Herrer's eerste kweek. 3x Bubble Kush autoflowers

                    Nou ze staan er weer goed bij!
                    De afgelopen weken is het steeds zo wisselvallig geweest dat ik me afvroeg of mn plantjes wel iets zouden gaan doen.
                    Het antwoord was dus volmondig ja.

                    Foto's van paar weken terug:
                    DSC_0132.jpgDSC_0133.jpgDSC_0134.jpg

                    Week later:
                    DSC_0141.jpgDSC_0144.jpg

                    Gaat al de goede kant op. Na ongeveer 5 weken groeien zijn ze echt vol in bloei geschoten zoals op bovenstaande pic's te zien is.
                    Dit is wat aan de vroege kant, maargoed dergelijke 'problemen' had ik a verwacht.
                    Toch ben ik abosluut niet ontevreden als ik naar de foto's van vandaag kijk:
                    DSC_0149.jpgDSC_0152.jpgDSC_0153.jpgDSC_0154.jpg

                    Dit had ik nooit verwacht, dat ze na +/- 3 weken bloeien er al zo uit zien. Ze moeten nog een week of 4 nu dus ook de vrees voor toprot is er in geslopen.
                    Sinds een week controleer ik dagelijks op mogelijk rotte plekken en andere troep.

                    Naast een complete vliegenpopulatie die stoned op de bladeren om de toppen zitten heb ik 2 calyxen met verkleuring gespot aan een van de laagtse takken van mijn meest linkse plantje.
                    Met het blote oog lijkt het gewoon een beetje bruinige verkleuring te zijn (sorry niet al te scherp gekregen):
                    DSC_0147.jpgDSC_0148.jpg

                    Maar met een 45x microscoopje zien ze er als volgt uit (ernaast een gezond uitziende top):
                    DSC_0150.jpgDSC_0151.jpg

                    Het lijkt niet op Botrytis, of toch wel? Moet ik dit direct weghalen of gewoon laten zitten?
                    Ik kan proberen meer/betere foto's te maken.

                    Al met al ben ik tot nu toe zeer tevreden over de plantjes en de opbrengst die ze tot nu toe aan de takken hebben hangen.

                    De K2 gaat eigenlijk ook lekker haar gang, ik had verwacht dat ze al dood zou zijn of meer problemen zou vertonen vanwege de te kleine pot die volledig bekluit is met een grotdroge kern. Maar ze houd het gewoon vol en is ook in de bloei geschoten.
                    Ik verwacht nog steeds dat het een Herma is omdat het zaadje uit een zakje shopwiet kwam, maar tot nu toe nog geen ballen of bananen geconstateerd!
                    DSC_0155.jpgDSC_0156.jpg
                    Verslag - 3x Bubba Kush AF

                    Comment


                      #11
                      Re: Jack Herrer's eerste kweek. 3x Bubble Kush autoflowers

                      Is rot weghalen dus
                      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                      Comment


                        #12
                        Re: Jack Herrer's eerste kweek. 3x Bubble Kush autoflowers

                        Thanks Thugz!

                        Ik heb er 3 calyxen totaal uit geknipt, hier wat closeups van degene die redelijk heel was gebleven.

                        DSC_0162.jpgDSC_0161.jpgDSC_0160.jpgDSC_0158.jpg

                        Het lijkt er gewoon verdord uit te zien, niet beschimmeld oid, ik zie ook niet duidelijk sporen/draden.
                        Better safe than sorry!

                        Wat betreft de trychomen, ze lijken voor het grootste gedeelte milky te zijn, hier en daar zie ik wat heldere, en vooral op de sugarleafs zie ik wel eens wat amber kleurige.
                        Dat lijkt dan toch allemaal veel sneller te gaan dan verwacht.
                        Ik weet niet hoe snel het normaal gesproken gaat maar ik wilde gaan kappen wanneer het wat meer is dan 50/50 voor de couchlock.
                        Dus ik hoop dat het met een week of 2 wel goed zit, want ivm reeds gevonden rot en steeds natter/kouder weer wil ik niet te lang meer wachten.

                        Mocht iemand feedback hebben, heel graag!
                        Verslag - 3x Bubba Kush AF

                        Comment


                          #13
                          Re: Jack Herrer's eerste kweek. 3x Bubble Kush autoflowers

                          Vandaag wat plekken met meeldauw ontdekt, deze eruit geknipt tevens een mini topje onder uit de plant moeten nood oogsten.
                          Trychomen waren allemaal milky sommige nog clear onderop.
                          Bovenop zie ik steeds vaker amber verschijnen.

                          De plek waar rot zat en weggeknipt is, ziet er een klein beetje bruinig uit, dit is normaal toch?

                          Nog een vraag: Is het verstandig de 'gare' bladeren weg te knippen?
                          Zo ja, in zijn geheel of alleen de beschadigde/bruine/gele stukken?
                          Het zijn voornamelijk schutbladeren van groot formaat met dode/beschadigde plekken.
                          Geloof dat het op 1 of 2 plekken ook botrytis kan zijn.


                          PANIEK: Er is zojuist door een ongeval heel veel arde op een van mn planten gekomen, de toppen zitten echt helemaal onder... Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb geprobeerd te spoelen met water maar daar wordt de plant alleen maar zwaar van, lijkt me dus niet echt gezond.
                          Gewoon laten zitten/drogen en afkloppen als het weer zonnig is?
                          Last edited by jackherrerhaze; 14 September 2015, 14:43.
                          Verslag - 3x Bubba Kush AF

                          Comment


                            #14
                            Re: Jack Herrer's eerste kweek. 3x Bubble Kush autoflowers

                            Paniek is inmiddels over, er zit nog een hoop aarde op geplakt, maar 't wordt al langzaam minder.
                            2015-09-14.jpg

                            Ze staat wel wat los in de pot nu, maar ik wil geen nieuwe aarde toevoegen (ivm meststoffen). Ze was er echt met kluit en al uit gevlogen
                            Blij dat ze nu iig wel rechtop staat en er (afgezien van de aarde) gezond uitziet!
                            Verslag - 3x Bubba Kush AF

                            Comment


                              #15
                              Re: Jack Herrer's eerste kweek. 3x Bubble Kush autoflowers

                              gezien je trichomen toch allemaal milky zijn en dan de rot erbij zou het niet verstandig zijn om te oogsten om toch wat over te houden

                              Comment

                              Bezig...
                              X