Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hermafrodiet of Vrouw??????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hermafrodiet of Vrouw??????

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal ik zal even mijn buiten soortje omschrijven : 180 cm lang stam is omtrek 10 cm 3 de week bloei

    uitgekomen op 15 april - 06 augustus


    Even een kweekverslag inhalen, mijn mysterie soortje is nu vanaf 15 juli in de bloei gezet 12/12 met een zelfgemaakte verduister tent.

    Hij moest in 2 weken omschakelen naar de bloei als het goed is, en heb hem de eerste 3 dagen verduisterd.

    Nu hij 3 weken al flink in de bloei staat en er ontiegelijk veel toppen in zijn gekomen met 4 hoofdtoppen als gevolg van een topping vanaf 50 cm hoogte.

    De plant is gediefd gesupercropt op de 4 onderste zijtakken op dezelfde hoogte en getopt.

    En staat in een 60 liter speciekuip met drainage.

    Ik heb mij niet aan de voedingen voor wiet gehouden omdat het tegelijkertijd een beetje experimenteren was met pokon voedingskegels en pokon groene bladeren voeding, in een voorstadium heb ik fishmix gebruikt voor even.

    3 lieve heerbeestjes zorgen er ook goed voor.

    Altijd goed voor de plant gezorgd en met stortregens de grond afgedekt met zeil etc

    Maar nu het volgende:

    De plant maakt vanaf het begin al bolletjes aan, hier leken altijd weer topjes achter weg te komen, en de plant zit nu al vol toppen, maar nu toch begint de plant ook veel bolletjes onder de toppen aan te maken en ze lijken steeds groter te worden, ik zou bijna zweren dat hier weer topjes uitkwamen dat er uit zo,n bol meeldraden komen zeg maar.

    Maar vandaag leek zo,n bol een beetje open en ik pakte hem er leek een stafje uit te komen groen en hard met stuifmeel wat nog niet rijp was, had ut tussen m,n vingers.

    Maar als dat zo zou zijn dan had die tog niet doorgegaan met zulke mooie toppen aanmaken want de bolletjes lijken de toppen niet in te halen, ik twijfel erg iemand meer ervaring ???11823820_1044008808950069_140265824_n.jpg

    #2
    Re: Hermafrodiet of Vrouw??????

    jup herma!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

    Comment


      #3
      Re: Hermafrodiet of Vrouw??????

      Hier wat andere foto,s van afgelopen dagen waar de bolletjes niet echt in zicht zijn.11853791_1043012722383011_1457383614_n.jpg11830172_1043012712383012_878068147_n.jpg11830654_1043012709049679_2114421821_n.jpg11850793_1043012739049676_427969911_n.jpg11846340_1043012729049677_981294063_n.jpg

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Ook na het zien van de nieuwe foto,s van de echte toppen?

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Wat moet je doen dan om toch nog wat te kunnen oogsten, alle balletjes weghalen of oogsten wanneer de plant volledig bevrucht lijkt te zijn geworden?

      Comment


        #4
        Re: Hermafrodiet of Vrouw??????

        je kan proberen al de ballen weg te knippen! vanaf dat er een bal open gaat zul je herma zaden in je toppen krijgen!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

        Comment


          #5
          Re: Hermafrodiet of Vrouw??????

          jep en dat is kl*te ! heb ik ook gehad men eerste run !

          Comment


            #6
            Re: Hermafrodiet of Vrouw??????

            Oorspronkelijk geplaatst door GDog View Post
            je kan proberen al de ballen weg te knippen! vanaf dat er een bal open gaat zul je herma zaden in je toppen krijgen!
            Wat mij betreft ga ik dat meteen doen, maar ik moet zeker weten dat er geen meeldraden met topjes uit die ballen komen, want ik heb ze al gekregen toen de eerste meeldraden kwamen, maar er kwamen elke dag dikke toppen bij en die balletjes waren SPOORLOOS daarna groeien er weer nieuwe balletjes onder de toppen en de volgende dag zijn er weer meer toppen en de balletjes lijken dan niet meer te worden ????

            Comment


              #7
              Re: Hermafrodiet of Vrouw??????

              Die ballen verstuiven heel de buurt
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: Hermafrodiet of Vrouw??????

                Uit die balletjes komt alleen stuifmeel.
                Tienduizenden stuifmeelkorrels per bal.

                Een stuifmeelkorrel komt op een wiite haar waardoor die haar bevrucht is.
                Na een paar dagen wordt de witte haar bruin.

                Er wordt nu aan de basis van die haar een zaadje gevormd.
                De plant zal de meeste energie/voedingsstoffen gebruiken om de zaden te maken.

                Elke witte haar op een plant kan dus een zaadje worden.

                Ruim 80% van de zaadjes zal ook hermafrodiet zijn.

                Voor de duidelijkheid.
                Ik kreeg de indruk dat je niet helemaal snapte hoe het werkt.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Hermafrodiet of Vrouw??????

                  Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                  Uit die balletjes komt alleen stuifmeel.
                  Tienduizenden stuifmeelkorrels per bal.

                  Een stuifmeelkorrel komt op een wiite haar waardoor die haar bevrucht is.
                  Na een paar dagen wordt de witte haar bruin.

                  Er wordt nu aan de basis van die haar een zaadje gevormd.
                  De plant zal de meeste energie/voedingsstoffen gebruiken om de zaden te maken.

                  Elke witte haar op een plant kan dus een zaadje worden.

                  Ruim 80% van de zaadjes zal ook hermafrodiet zijn.

                  Voor de duidelijkheid.
                  Ik kreeg de indruk dat je niet helemaal snapte hoe het werkt.
                  Oke, ja ik was misleid omdat ik altijd in de veronderstelling was dat die balletjes in mijn plant topjes werden omdat er ook traanvorm zakjes zijn waar de meeldraden uit komen.
                  Jammer want ik had ze vanaf het begin nog makkelijk bij kunnen houden!

                  Heb net zo rond de 1000 onrijpe balletjes geplukt van die 1000 waren er in de hoofdtoppen 3 uitgekomen ( met 4 miniblaadjes opengespeid met in het midden trosjes banaantjes met wit stuifmeel

                  Ik weet zeker dat 90% van de toppen niet in aanraking is geweest met het stuifmeel, tot nu toe groeien de toppen elke dag nog behoorlijk in volume, dus ik ga dit plukken vanaf nu elke dag bijhouden!

                  Als iemand tips heeft die zijn welkom, zelfs met de toppen die er nu inzitten kan ik al wat bruikbaars van maken maar ik wil dit natuurlijk zo lang mogelijk uitstellen.

                  Comment


                    #10
                    Re: Hermafrodiet of Vrouw??????

                    Stuifmeel vlieg dus dat het niet met jou toppen in aanraking is geweest weet jij niet
                    Daar naast bestuiven jou balletjes ook nog is de hele buurt en om streken zo plant hoort in de Kliko
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #11
                      Re: Hermafrodiet of Vrouw??????

                      Ik snoei zulke planten genadeloos om. Als je nog andere planten hebt staan, kun je die anders ook afschrijven en wat al gezegd werd; Als er meer kwekers in je buurt zijn zullen ze je niet in dank afnemen, want die zijn ook de klos als je hem laat staan. Gewoon op de composthoop ermee, kun je hem volgend jaar nog een tweede leven geven als bodemvoedsel, hah.
                      Lat togna tale... I stilla finn eg vegen inn...
                      ...til det som gror, og stiane dekkjer.

                      Comment


                        #12
                        Re: Hermafrodiet of Vrouw??????

                        Oorspronkelijk geplaatst door henak View Post
                        Hallo allemaal ik zal even mijn buiten soortje omschrijven : 180 cm lang stam is omtrek 10 cm 3 de week bloei

                        uitgekomen op 15 april - 06 augustus


                        Even een kweekverslag inhalen, mijn mysterie soortje is nu vanaf 15 juli in de bloei gezet 12/12 met een zelfgemaakte verduister tent.

                        Hij moest in 2 weken omschakelen naar de bloei als het goed is, en heb hem de eerste 3 dagen verduisterd.

                        Nu hij 3 weken al flink in de bloei staat en er ontiegelijk veel toppen in zijn gekomen met 4 hoofdtoppen als gevolg van een topping vanaf 50 cm hoogte.

                        De plant is gediefd gesupercropt op de 4 onderste zijtakken op dezelfde hoogte en getopt.

                        En staat in een 60 liter speciekuip met drainage.

                        Ik heb mij niet aan de voedingen voor wiet gehouden omdat het tegelijkertijd een beetje experimenteren was met pokon voedingskegels en pokon groene bladeren voeding, in een voorstadium heb ik fishmix gebruikt voor even.

                        3 lieve heerbeestjes zorgen er ook goed voor.

                        Altijd goed voor de plant gezorgd en met stortregens de grond afgedekt met zeil etc

                        Maar nu het volgende:

                        De plant maakt vanaf het begin al bolletjes aan, hier leken altijd weer topjes achter weg te komen, en de plant zit nu al vol toppen, maar nu toch begint de plant ook veel bolletjes onder de toppen aan te maken en ze lijken steeds groter te worden, ik zou bijna zweren dat hier weer topjes uitkwamen dat er uit zo,n bol meeldraden komen zeg maar.

                        Maar vandaag leek zo,n bol een beetje open en ik pakte hem er leek een stafje uit te komen groen en hard met stuifmeel wat nog niet rijp was, had ut tussen m,n vingers.

                        Maar als dat zo zou zijn dan had die toch niet doorgegaan met zulke mooie toppen aanmaken want de bolletjes lijken de toppen niet in te halen, ik twijfel erg iemand meer ervaring ???
                        Ik heb zelf nog maar weinig ervaring en vind dit een lastig onderwerp, maar ik zie zakjes aan een steeltje, en vooral dat steeltje is, wat ik vorig jaar geleerd heb foute boel.
                        Daar komt stuifmeel uit. of je de plant omlegt moet je zelf weten, maar die zakjes moeten er echt af.
                        Als ze al open gesprongen zijn inmiddels, dan ben je al te laat.
                        Last edited by Gps; 6 August 2015, 16:36.
                        Lets not criticize but legalize

                        Comment


                          #13
                          Re: Hermafrodiet of Vrouw??????

                          Oorspronkelijk geplaatst door Laukr View Post
                          Ik snoei zulke planten genadeloos om. Als je nog andere planten hebt staan, kun je die anders ook afschrijven en wat al gezegd werd; Als er meer kwekers in je buurt zijn zullen ze je niet in dank afnemen, want die zijn ook de klos als je hem laat staan. Gewoon op de composthoop ermee, kun je hem volgend jaar nog een tweede leven geven als bodemvoedsel, hah.
                          Oke, geen zorgen mede kwekers ben de hele dag bezig geweest en 90 % van de stuifmeel balletjes waren nog niet rijp, in elk geval zijn ze nu allemaal verwijderd van de plant, en ik heb de tijd daarom ga ik nu elke dag uren naar de plant turen om eventueel nog overgebleven balletjes op te ruimen en dit blijf ik elke dag herhalen, nu is het wachten op hoe de plant reageert en hoeveel de toppen de komende dagen nog groeien en wanneer en of er voor het eerst zaadjes worden aangemaakt dat is afwachten, tot nu toe zijn er nog geen zaadjes aangemaakt.
                          Hier wat foto,s na het plukken.wiet 2.jpgwiet 1.jpgwiet 3.jpgwiet 4.jpgwiet 5.jpgwiet.jpg

                          Ik heb nog wat gevonden, wat erg veel van mijn plant weg heeft, en ik denk dat dit allemaal komt door veel stress en een vreemde manier van voeding geven, maar wat ik nu neer ga zetten lijkt bij mij zo te zijn geweest maar in iets ergere vorm en iets eerder, 1,5 maand geleden was het namelijk nog niet eens een plant, maar een plantje van 30 wat nog niks was.

                          Een andere vorm van hermafroditisme is het verschijnen van een paar mannelijke bloemetjes midden in en vrouwelijke top (banaantjes) Doorgaans zien we dit in de laatste weken tot dagen van de bloei. Deze vrouwen worden niet beschouwd als herma's. Het is een natuurlijke verschijnsel laat in de bloei van een cannabisplant die niet bestoven is. Het is een soort van noodmechanisme van de plant die zo probeert om zichzelf toch nog te bestuiven en zo toch nog haar genen door te kunnen geven. De ene strain vertoont dit weer meer dan de andere.


                          Dit fenomeen word aangestuurd door plant-stuur-stoffen en is dus niet genetisch bepaald. Het stuifmeel uit een banaantje is dus zeer waardevol! Er is echter een probleem, de bananen zijn doorgaans nog niet rijp terwijl je wiet wel al rijp is. Om echter aan het waardevolle stuifmeel te komen zouden we de plant overrijp moeten laten worden. Dat is natuurlijk jammer van je wiet. De THC zal grotendeels weer afgebroken zijn als het stuifmeel rijp is. Je kan natuurlijk gefaseerd oogsten en enkel een paar toppen laten staan die veel bananen bevatten. De rest oogst je gewoon. Een tweede nadeel is dat deze manier is dat het veel tijd kost. Je zou dan eigenlijk met meerdere hokken moeten werken. Stuifmeel kan je niet zo heel lang bewarem dus je zou eigenlijk er voor moeten zorgen dat er reeds een aantal vrouwen die in de tweede tot derde week van de zichtbare bloei zijn, klaarstaan om bestoven te worden op het moment dat de bananen rijp zijn.
                          Last edited by henak; 6 August 2015, 15:44.

                          Comment


                            #14
                            Re: Hermafrodiet of Vrouw??????

                            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                            Uit die balletjes komt alleen stuifmeel.
                            Tienduizenden stuifmeelkorrels per bal.

                            Een stuifmeelkorrel komt op een wiite haar waardoor die haar bevrucht is.
                            Na een paar dagen wordt de witte haar bruin.

                            Er wordt nu aan de basis van die haar een zaadje gevormd.
                            De plant zal de meeste energie/voedingsstoffen gebruiken om de zaden te maken.

                            Elke witte haar op een plant kan dus een zaadje worden.

                            Ruim 80% van de zaadjes zal ook hermafrodiet zijn.

                            Voor de duidelijkheid.
                            Ik kreeg de indruk dat je niet helemaal snapte hoe het werkt.
                            'de haar' ... last van iets Q

                            Comment


                              #15
                              Re: Hermafrodiet of Vrouw??????

                              Hier nog een ervaring: : vraagje over ballen

                              door Mr SmithLiever een beetje stress dan straks zaadjes in je wiet toch?
                              Ik heb ook 1 ronde gehad waarbij de balletjes al vrij vroeg verschenen, ik ben toen de balletjes gaan verwijderen, soms kwamen er een paar terug maar die verwijderde ik ook meteen weer. Daarna kwamen ze niet weer en heb ik de kweek nog netjes kunnen afronden.

                              De wereld is een komedie voor denkenden en een tragedie voor voelenden


                              Mr Smithprofessor Berichten: 855Geregistreerd: wo sep 28, 2011 9:32 am

                              Comment

                              Bezig...
                              X