Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vroegbloei genetica - Danish Passion - oogst eind aug

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vroegbloei genetica - Danish Passion - oogst eind aug

    Korting op 420shop
    Dit was het derde jaar al dat ik met deze plant kweekte. De originele zaadjes had ik trouwens van een forumlid.

    Danish Passion is geen autoflower, maar een vroegbloeier. Terwijl sommige planten zelf maar beginnen bloeien als de cyclus 12/12 is, hebben andere soorten al vroeger in het snuitje dat de herfst eraan komt. 25 juni is midzomer, hoogzomer, noem het zoals je wilt, langste lichtperiode van het jaar. Vanaf dan begint het alweer te korten. Van zodra dagen beginnen korten, begint DP te bloeien. Als je half mei plant, zijn je planten dan +/- 6 weken oud.

    Oogst is al drie jaar op rij voor 1 september.

    Had vorige jaar bestuiving gehad zonder het te willen: een Danish Passion ging herma ik had het niet gezien. Er stonden in de tent OG Kush, Top 44, Skunk #1, Sweet Deep grapefruit... Danish Passion is niet zo populair in de lage landen, en ten onrechte. Deze plant is gemaakt voor ons soort zomers. Heb ook White Widow en Skunk staan, die zijn net 1-2 weken in bloei. Die pakken de hoogzomer niet mee.
    Ik heb het zaad van die bestuiving wel mooi opgevangen en gelabeld, maar vorige jaar niet durven gebruiken. Nu dit jaar had ik een valse start met echt kwaliteitzaad wat niet wou kiemen, of stierf. Moest dan ook nog twee weken naar het buitenland, dus heb ervoor gewoon een rijtje in de tuin gegraven en wat herma zaad gestrooid. Had zelfs niet genoteerd welke soorten. Bij terugkomst stonden de jonge platen elkaar te verdringen in de zon. Beetje uitgedund, zwakkere verwijderd.

    Die groeiden als kool en vele begonnen begin juli al te bloeien. Ik probeerde ze constant te beperken door te knakken, toppen enzoverder. Een deel uitgegegraven en verplant, deel in potten gezet. Ik dacht ze uit te dunnen als geslacht zou tonen, maar wat bleek: ze waren (zo'n 40 planten... denk ik) op 3 na, allemaal vrouwelijk. Uit elkaar getrokken, ingebonden, alle soorten martelingen, ze hebben het fantastisch doorstaan. Ik heb vandaag plant 27 geoogst. Sommige zijn heel indica, en de Kush haal je er zo uit: grote bomen, vette toppen overal. Andere heel sativa bladstructuur en piramidevormige DP structuur, sommige klein, andere groot, sommige fruitig, andere musky, andere muntachtig. Ze zouden zeker nog een weekje kunnen, maar alles begint bladverkleuring te krijgen en afsterven van primaire bladeren. Dan weet je dat het einde eraan komt. En zulke dikke toppen laat ik liever niet teveel regenbuien zien.

    Natuurlijk was het mijn bedoeling om die hoge opbrengstplanten zoals Kush, Top, en Skunk met de snelle bloei van de Danish Passion te combineren. Maar dat het zo goed zou lukken had ik niet gedacht. Ik had mij verwacht aan 80% herma's ofzo: 1 klein plantje volgens mij uit autoflower zaad. Ik kan er gewoon ook niet bij dat mijn zaad 95% gefeminiseerd blijkt! Ook is bloemvorming op alle planten zo goed als licht het toelaat. 3 zijn afwijkend, ondermaatse opbrengers, blijkt na volledige bloeicyclus.

    Geplant 28 mei, dit stond er op 2 juni:
    patchjune02.jpg

    Eind juni zijn ze al flink opgeschoten:
    patchjuli.jpg

    Tweede week van juli: eerste tekenen van bloei en nog steeds groei
    Deze foto's zijn van eind juli:
    patch_bloei_28juli.jpgpatch_juli27.jpg

    Rond augustus 10: goed veel zon gehad, verdere bloei
    patch_agust10.jpg

    Rond 20 augustus
    patch_august16.jpg

    Oogstdag 23 augustus:
    kush.jpg

    #2
    Re: Vroegbloei genetica - Danish Passion - oogst eind aug

    dat is een mooie vrouw/man verhouding
    een vroegbloeier inderdaad, die Danish Passion en die breeder heeft nog wel enkele andere soortjes die even vroeg eraan beginnen (rooie marie/purple rocket)
    blijkbaar aardig stressbestendig zo te horen dat zaad van je
    wat bedoel je met geplant op 28mei? zaadje in de grond?

    die hadden eventueel wel nog wat langer gekund lijkt me
    vorig jaar was een erg vochtige augustus dus vroeg en niet tegen vocht kunnen is dan ook geen garantie

    degene die je laat zien zijn mooie grote planten, wel geen getopte te zien

    ik ben blij voor je dat het allemaal zo goed uitdraait

    met zoveel planten en aardig wat grote erbij moet je toch enkele kilo's droog overhouden

    droog ze

    B2N

    Comment


      #3
      Re: Vroegbloei genetica - Danish Passion - oogst eind aug

      Oorspronkelijk geplaatst door B2N View Post
      dat is een mooie vrouw/man verhouding
      dat is het minste dat je kunt zeggen.
      Oorspronkelijk geplaatst door B2N View Post
      een vroegbloeier inderdaad, die Danish Passion en die breeder heeft nog wel enkele andere soortjes die even vroeg eraan beginnen (rooie marie/purple rocket)
      aha
      Oorspronkelijk geplaatst door B2N View Post
      blijkbaar aardig stressbestendig zo te horen dat zaad van je
      wat bedoel je met geplant op 28mei? zaadje in de grond?
      Oorspronkelijk geplaatst door B2N View Post
      die hadden eventueel wel nog wat langer gekund lijkt me
      vorig jaar was een erg vochtige augustus dus vroeg en niet tegen vocht kunnen is dan ook geen garantie
      Zeker wel. Maar de huiselijke smoke voorraad van vorige jaar was op. De kush is top. Wou die beestig hoge planten ook zo snel mogelijk uit mijn tuin weg. Heb achterin ook nog WW staan en Skunk die in beginnende bloei staan, we zullen zien wat die verder nog doen. Maar de volle zon, die hebben we toch altijd in juli en aug als ze er is.

      Oorspronkelijk geplaatst door B2N View Post
      degene die je laat zien zijn mooie grote planten, wel geen getopte te zien
      [/QUOTE]
      ja ik heb ook blij dat ik net eentje gedraaid heb

      Comment


        #4
        Re: Vroegbloei genetica - Danish Passion - oogst eind aug

        Danish Passion en OG Kush staan zeker op mijn lijstje voor volgend jaar! Spijtig zijn Deense soorten niet makkelijker vast te krijgen (wat raar is, zeker nadat ze in 2012 opeens erg bekend waren)

        Comment


          #5
          Re: Vroegbloei genetica - Danish Passion - oogst eind aug

          Oorspronkelijk geplaatst door albes View Post
          Geplant 28 mei, dit stond er op 2 juni:
          [ATTACH=CONFIG]276562[/ATTACH]
          5 Dagen om dit te bereiken vanaf zaadje lijkt me wat optimistisch ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          Bezig...
          X