Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ice-O-Lator Hasj zonder iceolator zakken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ice-O-Lator Hasj zonder iceolator zakken

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben een dagelijkse smoker en ervaar dat er best veel takjes in de wiet zitten die je koopt, en ik rook die niet op. Dus ben ik de takjes is gaan sparen,
    Toen wist ik nog niet wat ik ermee ging doen, Maar ik wist wel dat het ooit van pas zou komen.
    Ik heb heel lang gezocht naar hasj maken, en ik heb van alles geprobeerd. van thc in de oven tot onder de strijkbout. En alles was een beetje matig. Het was niet echt
    een hasj hasj. het had er wel iets weg van maar niet de geur en smaak. dus besloot ik verder te gaan zoeken naar andere methodes om hasj te maken.
    ik kwam al snel iceolator tegen. Ik zat al een tijdje te twijfelen om ice-o-lator zakken te kopen, maar omdat het niet zeker is of ik nog vaker kan kweken was het een duur
    grapje om voor eenmalig gebruik die zakken te kopen. Dus besloot ik op internet is wat rond te speuren. Ik kwam na een tijdje zoeken een artikel tegen en heb de spullen al snel in huis gehaald om te proberen of het wat is. Ik zal hieronder vertellen hoe ik het gemaakt heb.

    Ik heb gebruikt:

    Twee schone 5-liter emmers (of andere bakken)
    Een stuk slang
    Een grote glazen pot
    Panty
    Staafmixer
    Doseerspuitje
    2 zakken ijs van de AH.
    Veel takjes van de wiet (Jammer dat ik niet heb gewogen hoeveel bladafval/ takjes)
    Bladafval (van 3 planten, maar het waren een beetje mislukte planten, dus ook weinig blad)

    Als eerst heb ik 1 zak ijs over de bodem van emmer 1 gedaan. daarna heb ik al het bladafval en alle takjes erbij gegooid.
    Daarna heb ik weer een zak ijs eroverheen gegooid en ongeveer 3/4 liter water (je moet zorgen voor ijskoud water anders laat de thc niet los)
    dan ga je het goed mixen. minimaal 10 minuten maar mag ook langer natuurlijk. Ik heb zelf 15 min gedaan.
    dan moet je al het afval eruit halen, en dit stapje heb ik een beetje onhandig gedaan. er stond in het artikel dat je een fijne keukenzeef nodig had, en ik dacht dat sla ik wel over.
    ik heb al het afval eruit gehaald met salade bestek (eerst een beetje met me handen maar dat was niet te doen in het water) Je moet wel zorgen dat als je de takken/blad eruit haalt,
    dat je even het goed uitknijpt. dus je maakt balletjes van het ijs (met afval erin).
    Dit heb ik in een ikea zak gedaan, zodat het ijs wat ging smelten naar onder zou vallen en dat kon ik dan uiteindelijk er weer bij gieten.
    als je al het afval eruit hebt, span je panty over de andere emmer. en giet je langzaam het goedje wat je over hebt gehouden door de panty heen.
    Je zal zien dat er nog wat afval blijft hangen op de panty.
    Laat dit water 4 uur staan, zodat de thc naar onder kan zakken.

    na 4 uur wachten moet je het water wat boven de thc ligt zien eruit te krijgen.
    dit moet je doen door een slang voorzichtig in de bak met hasj te leggen en even zuigen, als je de slang omlaag houd dan blijft het water vanzelf stromen.
    Maar leg de slang niet te diep in het water, want dan zuig je de thc mee.
    Dit ging bij mij niet zo lekker. op het moment dat ik wou zuigen ging het water weer terug in de emmer en daardoor vloog al de thc weer door de emmer, dus kon ik weer 4 uur wachten.
    Je moet dan gaan gokken tot waar de thc op de bodem zit. dus zorg ervoor dat je niet teveel water uit de emmer haalt. Zorg dat je ong 1/2 cm water boven de thc houd.
    (ik heb een lamp boven de emmer gehangen zodat ik het wat beter kon zien).
    De emmer met alleen water die kan nu weggegooid worden (tenzij je denkt dat er nog thc in zit, dan moet je even 4 uur wachten en daarna nog even kijken) De emmer met THC en een klein beetje water draai je even goed rond in de emmer zodat je zeker weet dat alles mee gaat. en dan giet je het over in de glazen pot.
    Laat dit 2 uur rusten.

    het laatste beetje water kan je het beste met een doseerspuit eruit halen tot je ziet dat je ook hasj meeneemt in de spuit.
    Dan moet je het laatste beetje nog laten drogen, dit heb ik gedaan op een bakpapiertje en daar heb ik het laatste beetje hasj ingegoten.
    Dit heb ik een dag of 2 laten drogen. en het was GOEIE SHIT!!!

    des te beter je knipafval / wiet des te beter je hasj!!
    ik ben benieuwd of jullie andere methodes gebruiken

    bron: http://www.rollingstoned.nl/maak-ice...er-bubble-bag/

    IMG_20161124_134337.jpgIMG_20161124_142012.jpgIMG_20161124_142009.jpgIMG_20161124_141812.jpgIMG_20161124_140841.jpgIMG_20161124_140839.jpgIMG_20161124_140551.jpgIMG_20161124_135303.jpgIMG_20161124_134340.jpgIMG_20161124_143014.jpgIMG_20161124_143021.jpgIMG_20161124_185135.jpgIMG_20161125_170255.jpgIMG_20161125_170436.jpgIMG_20161125_170439.jpgIMG_20161125_170444.jpgIMG_20161125_170646.jpgIMG_20161125_203754.jpgIMG_20161124_143017.jpgIMG_20161126_132349.jpgIMG_20161129_191018.jpgIMG_20161203_112518.jpgIMG_20161203_112538.jpg

    #2
    Re: Ice-O-Lator Hasj zonder iceolator zakken

    Leuk man! Heb je toch fijn een stukkie hasj gemaakt met eigen huis en tuin spullen.

    Zelf doe ik het met zakken die van ebay komen. Kost ook niet teveel voor 25 euro had ik 4x 3gallon zakken met verschillende zeef maten. Water en ice mixen thermometer erin en als het zon 3-4graden is Dan doe ik het met vers ingevroren toppen/afval dit levert wel wat minder opbrengst op dan wanneer je het eerst laat drogen. Dit doe ik omdat ik de hasj zo wat schoner is (lichter van kleur) vind het persoonlijk ook wat lekkerder van smaak. Verder gebruik ik geen mixer maar gewoon een houten lepel waar ik rustig mee roer. Met een mixer sla je meer plant materiaal stuk en zo krijg je meer plantmateriaal in je eind product. Het water wat ik uit de zeefzakken laat lekken vang ik op in een oven schaal en plaats deze schaal dan op de cv ketel en laat al het water dan rustig verdampen, naar een dag of twee is al het water dan weg gedampt en ligt er nog een laagje crystallen in de schaal Kief noemen ze het geloof ik. Lijkt op dat wat je uit die grinders kunt halen die zon zeef erin hebben met een opvang bak eronder.


    Mooi verslag zo! Altijd leuk om te zien. greetzz

    Comment


      #3
      Re: Ice-O-Lator Hasj zonder iceolator zakken

      zo deed ik het vroeger ook Heb me nu bij de chinees paar zakjes gekocht. Het eindresultaat is toch een stuk beter. Maar als doe het zelf is dit perfect!
      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

      Comment


        #4
        Re: Ice-O-Lator Hasj zonder iceolator zakken

        Ja zeker!.
        ow bedankt voor de tip. als ik de kans krijg om nog een kweek neer te zetten zal ik ook is gaan proberen om wat lichtere hasj te maken, ben wel benieuwd.
        Ook een goeie tip van die mixer. Lijkt me heel logisch!

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Oke, dat zal vast en zeker! Wie weet moet ik toch is gaan kijken voor die zakken bij de chinees haha!

        Comment


          #5
          Re: Ice-O-Lator Hasj zonder iceolator zakken

          Ziet er goed uit
          ik was tijdje terug ook aant zoeken voor Betaalbare oplossimg
          en kwam een post van Vaperke waarin hij vertelde dat hij die china zakken had besteld
          ik heb ze nu ook en ben dik tevreden voor 26€

          Comment


            #6
            Re: Ice-O-Lator Hasj zonder iceolator zakken

            De zakken staan ook op de 420 shop voor €35,3l formaat wel maar is groot genoeg.

            Comment

            Bezig...
            X