Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

WL Northern Lights Automatic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    WL Northern Lights Automatic

    Korting op 420shop
    Ik ben sinds vandaag gestart met een nieuwe kweek. Dit jaar laat ik de "White Label Northern Lights Automatic" groeien.

    Na de mislukte "WL Purple Bud" van vorig jaar heb ik de voorbereidingen iets anders aangepakt.

    1. Ik heb een rechthoekige 65 liter speciekuip aangeschaft. In de bodem heb ik 12 kleine gaatjes geboord.

    WLNLA 001.jpg

    2. 5 liter hydrokorrels op de bodem.

    WLNLA 002.jpg

    3. 40 liter onbemeste potgrond gemengd met 10 liter kokosvezel en dit op de hydrokorrels gestort.

    WLNLA 003.jpg WLNLA 004.jpg

    4. 200 gram meststof voor mediterrane planten toegevoegd (NPK; 7-3-10).

    WLNLA 005.jpg

    5. Daar bovenop ca. 12 liter bemeste tuinaarde gestort.

    WLNLA 006.jpg

    6. Tot slot 2 Northern Lightszaden toegevoegd.

    WLNLA 007.jpg WLNLA 08.jpg

    Het is misschien nog net iets te fris buiten, maar de zaden groeien goed op een gematigd klimaat, dus ik heb er alle vertrouwen in en anders begin ik gewoon weer opnieuw.
    Attached Files

    #2
    Re: WL Northern Lights Automatic

    NL is echt een mooie soort man.

    Suc6 dan maar deze ronde
    sigpic
    LED there be light

    Comment


      #3
      Re: WL Northern Lights Automatic

      Waarom heb je de aarde zonder voeding en de cocos op de bodem gedaan, en de bemeste grond daar bovenop ?
      Of heb je de mestkorrels door de onderste laag gemengd, of heb je alles gemengd ?
      Bij Pokon zeggen ze dat je geen planten rechtstreeks in die aarde moet zetten ivm kans op wortelverbranding.
      Ik meng normaal ook altijd alles goed door elkaar, want als je lagen maakt zie je ze daar soms toch op reageren.

      Maar als dit beter gaat wil ik wel graag weten hoe je het precies gedaan hebt, vandaar de vraag.

      Ondanks dat je een week of 6-7-8 te vroeg begonnen bent; Succes!
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: WL Northern Lights Automatic

        Ik heb de onbemeste potgrond met de kokos gemengd en daar bovenop de mestkorrels gestrooid, die zijn oplosbaar en mengen zich vanzelf door de potgrond. De bemeste aarde ligt daar weer bovenop als "voeding" voor de eerste weken. De plant zou in het klimaat van deze tijd goed moeten groeien en tegen de tijd dat de bloei van start gaat is het al begin juni.

        De reden dat ik voor de bemeste tuinaarde heb gekozen als toplaag is ook omdat ik vorig jaar gekweekt heb op bemeste potgrond en daar groeide ook andere onkruid en fungus uit.
        Last edited by Lupweedy; 3 April 2016, 15:21.

        Comment


          #5
          Re: WL Northern Lights Automatic

          Dat heeft niks met de grond te maken dat onkruid komt overal in.

          Comment


            #6
            Re: WL Northern Lights Automatic

            Dat zal vast wel, maar ik heb nooit meegemaakt dat het onkruid sneller groeit dan de plant die gezaaid is.

            Comment


              #7
              Re: WL Northern Lights Automatic

              Het is nu 10 dagen geleden dat ik de zaden gezaaid heb en de zaden zijn ontkiemd.

              WLNLA-P101.jpg Plantje 1 op de 9e dag.

              WLNLA-P102.jpg Plantje 1 op de 10e dag.

              WLNLA-P201.jpg Plantje 2 op de 9e dag.

              WLNLA-P202.jpg Plantje 2 op de 10e dag.

              Een goed begin is het halve werk, maar ik heb nog wat tips nodig;

              Ik heb de bak op het balkon staan op het zuid/westen. Hier komt per dag heel veel zon, maar ook de katten van de buren en die vinden dit soort planten erg lekker.
              - Kan ik de bak op mijn balkon op het noord/oosten zetten met alleen de ochtend zon? Het zijn autoflowers.
              - Hoe hou ik katten weg van mijn balkon? Ik vind azijn of amonia niet erg geschikt, omdat ik ook nog een klein kind heb rondlopen.

              Comment


                #8
                Re: WL Northern Lights Automatic

                Het is nu 4 weken geleden dat ik 2 Northern Lightzaden geplant heb en ondanks de koude en natte maand zien de plantjes er goed uit. Met het mooie weer in het vooruitzicht heb ik er alle vertrouwen in dat mijn vrouwtjes zullen uitgroeien tot sterke planten.

                WLNLA-B101.jpg

                WLNLA-P103.jpg

                WLNLA-P203.jpg

                Comment


                  #9
                  Re: WL Northern Lights Automatic

                  Wat ik denk is dat je nu opnieuw moet gaan zaaien, een AF groeit maar 3/4 weken.. die van jou is zo weinig gegroeid dat die niet kan bloeien..

                  Zou nieuwe zaadjes kopen, plantje van 4wk mag al aardig veel groter zijn dan dit.

                  Comment


                    #10
                    Re: WL Northern Lights Automatic

                    Oh en nog een tip geef geen water bij de stam maar verdeel het meer over de pot zodat je wortels overal komen!

                    Comment


                      #11
                      Nieuwe kweek.jpg
                      Last edited by Lupweedy; 1 May 2016, 12:48.

                      Comment


                        #12
                        Re: WL Northern Lights Automatic

                        Hmm, ik had ze gewoon nog laten staan. Bij mij duurde het altijd veel langer voordat ze begonnen te bloeien, waarschijnlijk omdat ik ook vrij vroeg begin. Maar nu gaan ze het vast en zeker goed doen.

                        Voor het kattenprobleem, je kan er een fles overheen zetten of een koepeltje van gaas maken toch?

                        Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
                        Terminate the hate and spread the positive

                        Comment


                          #13
                          Re: WL Northern Lights Automatic

                          Veel succes!
                          Ik schuif me stoel alvast erbij!

                          Grtz
                          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                          Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                          Comment


                            #14
                            Re: WL Northern Lights Automatic

                            het verbaasd me dat de katten aan jou plantjes willen knabbelen, het zijn nochtans fijnproevers.
                            mijn katten houden ervan om te graven, knabbelen doen ze enkel in het gras.
                            mss wat kattengras plaatsen in de buurt van je planten, eventueel de pot beschermen met gaas:
                            WP_20160501_11_12_20_Pro.jpg

                            Overigens best zuid westen uw planten zetten indien mogelijk.
                            Veel succes verder!
                            A chunk out of humanity everytime we compromise our values.

                            Comment


                              #15
                              Re: WL Northern Lights Automatic

                              Het heeft even geduurd, maar ik heb weer wat fotootjes van mijn planten. Ondankt het wisselvallige weer doen zij het erg goed, al zeg ik het zelf.

                              IMG_20160716_173450.jpg

                              IMG_20160716_173440.jpg

                              IMG_20160716_173503.jpg

                              Comment

                              Bezig...
                              X