Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skunk, goed of fout getopt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Skunk, goed of fout getopt?

    Korting op 420shop
    Hoi iedereen, zoals jullie in de titel kunnen lezen heb ik laatst mijn Skunk wietplant (mannetje of vrouwtje dat weet ik nog niet.) Getopt, maar ik weet dus niet of ik er teveel van af heb geknipt kan iemand mij dat vertellen? en kan het zijn dat als dit een mannetje is het toppen heel anders uitpakt?
    Attached Files

    #2
    Re: Skunk, goed of fout getopt?

    Misschien kun je https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...1549#post41549 eens doornemen dan zijn al je vragen beantwoord.

    P.s. je plantje ervaart te weinig lichtdruk en neen een man toppen is het zelfde als een vrouw toppen.

    toppen voor een scrog..jpg
    Last edited by FlintStoned; 5 April 2016, 19:45.

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Skunk, goed of fout getopt?

        Je hebt de plant nu op node 2 getopt. Dat is in feite wat snel maar kan wel. Het geeft nu wel een trage groei de komende 2 weken omdat er nog geen, voor 2/3, volgroeid blad is.

        Voor 2/3 of meer volgroeide bladeren (source) maken namelijk meer suikers via de fotosynthese dan ze zelf verbruiken (resperatie) Alle andere delen van de plant; wortel, stam, stelen en niet voor 2/3 volgroeid blad zijn sink organen.. Deze delen vragen meer suikers dan dat ze zelf kunnen maken. Een sink blad vraagt dus suikers omdat dit nog in groei is en een negatieve fotosyntheze heeft een source blad is voor minimaal 2/3 uitgegroeid en heeft door de positieve netto fotosynthese, suikers over.

        De plant stuurt dus suikers van volgroeide bladeren naar de nog in groei zijnde blaaderen, wortel en stelen om deze te kunnen laten respereren en groeien. Als je van node 5 terug topt op node 3 dan neem je dus een sink weg en het blad op node 3 is inmiddels een sourche geworden. Hierdoor kan de plant meteen alle suiker die over is naar de twee groeischuiten sturen die uit de oksels van het fanblad van node 3 zal gaan groeien. Hierdoor is er dan weinig stilstand na de top.

        In jou geval neem je wel een sink weg maar het blad eronder is zelf ook nog een sink. Je plant heeft nu dus nergens suikers over en verbruikt alles voor de ademhaling / verbranding om het geen wat er is in stand te houden maar heeft dus nauwelijks of niks over om te gebruiken voor groei.

        Niet panikeren, de zaak is zeker niet verloren , uiteindelijk zal ze zich er wel doorheen ploeteren maar duze te vroege te lage top zal zeker 2 weken meer tijd gaan kosten dan wanneer je had gewacht tot je plantje 5 nodes had en je de bovenste 2 had weggenomen.

        Klik



        Last edited by FlintStoned; 5 April 2016, 19:41.

        Comment


          #5
          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Maar ik heb nu dus gewoon een kaal stukje stengel daar waar ik hem heb getopt heb is dat goed?

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Ik heb de "topjes" zelf volgens mij ook er afgeknipt te veel dus gaat dit nog groeien?
          Last edited by Pablo Escobar; 9 April 2016, 14:03.

          Comment

          Bezig...
          X