Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x Trans Siberian in minikas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    3x Trans Siberian in minikas

    Korting op 420shop
    3x Trans Siberian van Auto Seeds

    Merk Auto Seeds
    Type Ruderalis/Indica/Sativa
    Genetica: White Russian x Auto 1
    Bloeitijd: 65 - 70 dagen van zaadje tot oogst
    THC Hoog
    Opbrengst binnen Medium
    Opbrengst buiten Medium
    Hoogte binnen 30 - 80 cm
    Hoogte buiten 30 - 80 cm
    Beschikbaar als: Feminized zaden
    Bron: Zamnesia


    Ondanks dat deze planten erg klein zijn, schijnen ze nog best redelijk op te brengen. Natuurlijk is er maar 1 manier om er daadwerkelijk achter te komen of dit daadwerkelijk waar is. Het doel is toch wel om 150 gram binnen te halen, zodat we minimaal een half jaartje vooruit kunnen met roken.

    De Setup

    Grond: Plagron Lightmix met extra perliet toegevoegd.

    Groeivoeding: Hier moet ik nog even een goede voeding kiezen, suggesties zijn welkom

    Bloeivoeding: Plagron Terra Bloom (over van vorig jaar)

    Bladvoeding: Ecostyle Vital. Deze schijnt erg goed te helpen de weerstand van de planten te verhogen.

    Potten: 2x 9.5 liter en 1x 19 liter. Ben toch benieuwd of dit erg veel verschil zal maken in de grootte van de plant. Ik denk dat het wel mee zal vallen, omdat deze soort sowieso geen grote boom zal worden.

    Locatie: De zelfde achtertuin als vorig jaar. Dit jaar komen de plantjes wel in een kweekkasje. De keuze is gevallen op de Royal Well Tasty Tomato foliekas. Deze heeft een afmetingen van l*b*h : 200 x 77 x 150. Deze kas is eigenlijk gemaakt voor tomaten, maar zal vast prima functioneren voor onze kleine groene vrienden.

    Mochten er nog tips zijn, zijn deze altijd welkom

    Tijdlijn

    20/04/2016 Zaadjes in een shotglaasje met water te weken gelegd. Potten gevuld met de grond en deze bewaterd.
    21/04/2016 Zaadjes in de potten gedaan.
    27/04/2016 Alle 3 de plantjes zijn boven gekomen. Staan nog ff achter t glas
    30/04/2016 Kasje is opgezet en plantjes zijn erin ondergebracht.
    08/05/2016 Terug gekomen van vakantie. De plantjes redelijk slecht aangetroffen. Gekrulde bladeren en erg klein.
    15/05/2016 Bladluis gevonden. Alles verwijderd en preventief gesprayd.
    21/05/2016 Nogmaals bladluis tegen gekomen, dit keer veel te laat. Redelijk wat schade, hopen dat de insectenspray zn werk nog doet.



    En nu maar wachten. Hopen dat ze gauw boven komen en dat het weer eens een keertje wil gaan meewerken.


    Alvast Veel Leesplezier
    Last edited by SpaceMountaineer; 21 May 2016, 14:03. Reden: Update
    Terminate the hate and spread the positive

    #2
    Re: 3x Trans Siberian in minikas

    Ik sleep me bank even mee daar dit topic en wacht met met je mee
    Succes met je kweekje!
    Groene vingers

    Comment


      #3
      Re: 3x Trans Siberian in minikas

      Ziet er mooi uit! Ik volg ook alvast

      Comment


        #4
        Re: 3x Trans Siberian in minikas

        Nou, even snel een kleine update vanuit het buitenland. Zelf helaas geen foto's kunnen maken, maar gelukkig was moeders zo aardig om snel twee fotootjes door te sturen.


        Op deze foto valt te zien dat het plantje erg gestrekt is. Ze mochten niet op de vensterbank in de volle zon staan, dus het was even niet anders. Het kasje stond nog niet en buiten was het nog te koud.


        Nu staan ze veilig in het kasje. Hier blijven ze ook in staan totdat ik terug ben, zelfs met het goede weer. Wanneer ik terug kom zal ik ze ingraven en zullen ze buiten komen te staan bij goed weer.

        Voor de rest niet heel veel speciaals, ze lijken toch allemaal t zelfde als ze zo klein zijn he [emoji1]



        Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
        Terminate the hate and spread the positive

        Comment


          #5
          Re: 3x Trans Siberian in minikas

          ik zou ze nu wel buiten durven zetten,...

          Comment


            #6
            Re: 3x Trans Siberian in minikas

            Mn ma laat de kas nu de hele dag open staan. Ze is het eigenlijk al niet helemaal eens met het feit dat ik kweek. Ze geeft ze nu water en doet de kas open en dicht. Ga ook niet vragen ze ze nog in gaat graven om de naar buiten te kunnen zetten. Ik kom zaterdag op zondagnacht terug. Vanaf dag zullen de autoflowertjes heel de dag buiten staan. Wanneer het snachts warmer dan 15 is ook. In de zomer is het natuurlijk geen noodzaak meer.

            Misschien dat ie in het najaar nog goed van pas komt, als ik nog 1 of 2 non auto's ga zetten.
            Last edited by SpaceMountaineer; 6 May 2016, 22:42.
            Terminate the hate and spread the positive

            Comment


              #7
              Re: 3x Trans Siberian in minikas

              En we zijn terug in Nederland. Update tijd dus.

              Toen ik terug kwam zagen ze er niet super uit. Van 2 van de 3 plantjes waren de bladeren flink omgekruld, bij de derde was echter niks te zien.

              Ik gokte erop dat ze te lang in de warmte hebben gestaan met te weinig water. Heb ze dus gelijk naar buiten verplaatst en een flinke scheut water gegeven. De perliet neemt het overschot water wel op en de rest spoelt er wel uit. De dag erna zagen ze er al een stuk beter uit. De blaadjes leken wat te herstellen. Daarbij zijn ze gelijk bespoten met Ecostyle Vital, schijnt goed te zijn voor de weerstand.
              Hier de foto's:



              en vanaf boven


              Vandaag blijven ze gewoon lekker in de regen staan. Kan nu zeker nog geen kwaad.

              En dit was het weer voor vandaag





              Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
              Terminate the hate and spread the positive

              Comment


                #8
                Re: 3x Trans Siberian in minikas

                Ik moet zeggen, begin nu wel een beetje te twijfelen aan de plantjes. Ze lijken steeds krommer en schever te gaan staan, ondanks het feit idat ze nu gewoon buiten staan en niet in een te warme kas.
                .
                Volgens montys bladproblemen oplosser kan dit duiden op een zink of mangaan tekort. Zijn er meer die dit ook denken? Ik keek vooral naar de hangende bladeren, iets of wat geel in het midden, witte puntjes en gedraaide bladeren.

                Zo ja, hoe los ik dit op? Gewoon wat groeivoeding zit het wel in, maar daar is het nog wat vroeg voor. Had wel verwacht dat ze 3/4 weken in de lightmix konden staan.



                Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
                Terminate the hate and spread the positive

                Comment


                  #9
                  Re: 3x Trans Siberian in minikas

                  Oeps laat maar las t fout.

                  Comment


                    #10
                    Re: 3x Trans Siberian in minikas

                    Wat las je fout hypno? Zou blij zijn met elke bijdrage op het moment haha

                    Trouwens ook al bladluis gevonden. Nergens lieveheersbeestjes gezien, dus dan maar spuiten tegen de ***dingen.
                    Terminate the hate and spread the positive

                    Comment


                      #11
                      Re: 3x Trans Siberian in minikas

                      Nou erg grandioos gaat het niet. Nadat ik dacht van de bladluis af te zijn, toch weer een hele berg gespot op alle drie de plantjes. Vanaf nu laat ik ze gewoon buiten staan, hopen dat moeder natuur me uit de brand kan helpen ermee. Heb wel nogmaals een spray tegen insecten er overheen gespoten. Vanaf nu ga ik proberen ze te verjagen op een iets milieuvriendelijkere manier. Elke dag een paar keer koud water erover sprayen, misschien met knoflook erin. Nog nooit eerder geprobeerd, maar laten we hopen dat het helpt.

                      Verder zie ik nog een hele hoop bladverkleuring en er lopen sporen door het blad. Iemand enig idee wat dit precies kan zijn? of is dit ook werk van de bladluis? Ondervoeding lijkt me nog wat vroeg, maarja je weet het maar nooit natuurlijk.

                      Ze zijn wel heftig toegetakeld en erg mooi zien ze er niet uit. Vooral het middelste plantje heeft het zwaar te verduren gehad, deze kan denk ik beter uit haar lijden verlost worden. Gelukkig zit in de andere twee een klein beetje vooruitgang. Ze lijken eindelijk een beetje normaler te gaan groeien, al groeit alles nogsteeds erg dicht op elkaar.

                      20160521_143854.jpg20160521_143904.jpg20160521_143932.jpg

                      Ik verwacht niet nog erg veel van deze drie dames af te halen, dus ik heb alvast maar 5 Gold Rush Outdoor besteld op de 420 shop. Aangezien er hier maar drie plantjes mogen staan, zal er toch echt wel een autoflowertje gaan sneuvelen denk ik zo. Maargoed dat komt later.
                      Terminate the hate and spread the positive

                      Comment


                        #12
                        Re: 3x Trans Siberian in minikas

                        Ik betwijfel of de kas het probleem is. Mijn plantjes staan ook lekker uit de wind en achter het kasfolie en die temperatuur loopt flink op, zelfs met dat slappe weer van afgelopen week, maar ze zien er wel gewoon normaal uit. Je doet nu nog niks met je flesjes voeding toch? Misschien gewoon de pech van plantjes die verzwakt zijn door de switch van binnen naar buiten waardoor een legertje bladluis en ander tuig hun kans schoon zagen. Dat apart binnen ontkiemen in speciale bakjes met speciale ontkiemaarde en andere zooi heb ik dit jaar allemaal overgeslagen en ik heb de zaadjes gewoon in de grond gedrukt waar ze ook in afbloeien. Zijn allemaal gewoon ontkiemd en alles ziet er nog goed uit.
                        Autoflowers 2016

                        Comment


                          #13
                          Re: 3x Trans Siberian in minikas

                          2015-09-201.jpg

                          Die kringel sporen is van een larve van een bladmineervlieg. De vlieg legt een eitje in het blad waar de larve uitkomt . Deze larve vreet zich dan een tunneltje door het blad heen. Omdat de larve steets dikker en groter wordt wordt ook de lijn dikker. Aan het dikke einde van de lijn zit dus de larve. Deze kun je als je het blad tegen het licht houd ook zien. Met een speldje kan je de larve dan zo uit het blad wippen.

                          2015-09-20.jpg

                          Het gebobbelde blad is een reactie op de groene bladluis.
                          Last edited by FlintStoned; 21 May 2016, 14:48.

                          Comment


                            #14
                            Re: 3x Trans Siberian in minikas

                            @luhoe:
                            Ja het was maar een gokje. Ik denk dat uiteindelijk mijn eigen domme actie de reden was: Overbewatering

                            @flintstoned:
                            Flint held, ik ga gelijk aan de slag ermee!
                            Terminate the hate and spread the positive

                            Comment


                              #15
                              Terminate the hate and spread the positive

                              Comment

                              Bezig...
                              X