Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jappies Kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Jappies Kweek

    Korting op 420shop
    Dag allemaal,

    Na tijden info vergaren, mee lezen hier en der, het nodige weg roken en gewacht te hebben op de mooiere dagen besluit ik toch een kweekverslagje te maken.
    En jawel, inclusief een kweek (duuh)
    Zoeken en zoeken naar waar je nou het beste zaadjes kan halen. Ik zie eerlijk gezegd door het bos de bomen niet meer, maar kan er uit opmaken dat er bij een erkende en gewaardeerde dealer wat gehaald moet worden. Ik doe dit via suzyseeds. Vooral omdat ik hier enkele zaadjes kan bestellen.
    Me redenen om dit te kweken zijn er eigenlijk een paar, ik ben een redelijk fanatieke blower en ben gewoon benieuwd hoe goed de kwaliteit van mijn eigen wiet kan zijn/worden.
    Ik ben bereid hier moeite voor de doen, en het nodige ervoor uit geven. Ook een reden om te kweken omdat ik het plantje mooi vind en omdat het gewoon gedoogd wordt in Nederland is het toch prachtig dat we dit kunnen doen (tot zoverre) bovendien lijkt het me ook een super ervaring om mee te maken.

    Potgrond die ik gebruikt heb komt bij een lokaal growshopje weg, heb ik verder geen info van.
    Ik heb daar ook bloei en groei voeding weg van het merk Ferro.
    Water dat ik ze geef is voornamelijk regenwater, als dat niet ter beschikking is, probeer ik het kraanwater wat bij ons als pH 7,8 heeft wat met pH min te verlagen. Heel voorzichtig want aangezien de voorgeschreven dosering moet dit radicaal spul zijn.
    Edit: Wat ik er nog even bij wil toevoegen, het klinkt heel wat dat met die pH en dergelijke, maar heb zelf een cichliden aquarium waar de pH redelijk precies komt dus weet dondersgoed waar ik het over heb met verlagen en verhogen. Ben ik hier mee bekend dus, alleen niet met aarde dus ben benieuwd!

    Wat heb ik aan bestelde zaadjes, ik ga ze overigens lang niet allemaal tegelijk neerzetten (wil het wat gespreid houden):
    1x Purple Haze fem.
    1x Superior Diesel fem.
    1x Low Ryder auto
    1x Amnesia Haze auto
    1x Bubble Chum Gum auto
    1x Afghan skunk auto
    1x Red dwarf auto
    3x Top44 mystery seeds

    Mijn plan is om de amnesia en low ryder hier thuis (buiten) te kweken en de overige planten hier op te laten groeien om vervolgens ze in het wild verder te laten groeien.
    Inmiddels heb ik 2 week geleden de Low Ryder automatic ontkiemd en is boven de grond. Heb haar nog maar op enkel mooie en zonnige dagen buiten staan.
    Deze low ryder staat in een pot van 20 liter, niet helemaal tot de rand gevuld dus ik schat dat er zon 17/18 liter aan aarde in de emmer zit.
    IMAG1216.jpg

    De amnesia haze automatic zit sinds vandaag, na ontkieming, ook in een grote pot. De purple haze, superior diesel, en 3 mystery seeds zitten na succesvolle ontkieming ook sinds vandaag in kleine kweekbakjes. De 3 mystery seeds kreeg ik erbij bij een bestelling boven de zoveel euro dus mooi meegenomen en ben benieuwd.
    Als deze plantjes de deur uit zijn breng ik de Afghan, Red dwarf en Bubble chum gum op dezelfde manier groot om ze vervolgens -of in de tuin of ergens in het wild neer te zetten.

    Het klinkt allemaal heel makkelijk en dergelijke maar ik heb werkelijk geen idee wat me gaat gebeuren.
    Vragen gaan jullie zeker krijgen van mij, dit wordt mijn eerste kweek en alle tips en dergelijke zijn welkom

    Zodra er meer plantjes boven komen drijven komen er meer foto's tot dusverre hou ik het hierbij.

    Grzz

    #2
    Re: Jappies Kweek

    Hoi Jappie,
    Ik ben erg benieuwd naar je kweekje, en het rookverslag, als alles goed gaat
    Want je hebt veel verschillende soorten
    Veel succes alvast!
    Groene vingers

    Comment


      #3
      Re: Jappies Kweek

      Hoi THEBIRD,
      bedankt ! Ik heb express verschillende zaden gedaan omdat ik ze het liefst allemaal wel in de tuin heb willen staan, maar wel keuze moet maken. Heb een paar autoflowers puur omdat ik verwacht misschien 2 rondes te kunnen doen en ik zet een paar buiten neer in het wild.
      Heb mooie plekjes gevonden, is het verstandig te grond alvast voor de bewerken? Ik wou kokos aarde gaan gebruiken.
      Beetje kippengaas eromheen en koperdraad en wat slakkenkorrels.
      en dan 1x weeks kijken en eventueel bij sturen.
      Als het een beetje mee zit hoop ik de vrouwen half mei los te kunnen laten.

      mvg

      Comment


        #4
        Re: Jappies Kweek

        Ik heb nog nooit guerrilla gekweekt, maar in een paar weken tijd zoveel gelezen over guerrilla dat ik je kan verzekeren datje die grond moet bewerken en lekker luchtig moet maken Enzo!
        Als ik jou was zou ik daar nog wat extra info opdoen.

        Greetz the bird
        Groene vingers

        Comment


          #5
          Re: Jappies Kweek

          Het klinkt allemaal heel makkelijk en dergelijke maar ik heb werkelijk geen idee wat me gaat gebeuren.
          En toch al lid van JD sinds 2008

          Heb je wel de feminized versie van die autoflowers gekocht ?

          Als ik op die site van Suzy kijk, is alles wat onder "autoflowering seeds" staat regulier volgens mij.
          De feminized soortjes staan onder het tabje "Feminized seeds", het staat ook op de verpakking.

          Ze vragen beste prijzen trouwens..
          De chef wil een nieuwe Maserati zeker.

          Anywee, succes, de zomer komt eraan, dus knallen!
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Jappies Kweek

            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            En toch al lid van JD sinds 2008

            Heb je wel de feminized versie van die autoflowers gekocht ?
            oeii heb je me wel een beetje ben ik bang, ben er zelf toch een beetje van uit gegaan dat ze feminized zijn zodra ze autoflower zijn..
            kan me hierin goed vergissen. Maar we gaan het zien :p

            Ik ga vandaag of morgen even langs de plekjes wat voorbereiden. Ik ga een gat uitgraven van 50x50x50 en daar een beetje kippengaas omheen (dit later pas).
            Ik gooi er vast van tuinaarde in met wat groeigrond van ik gister bij de Tuinderado heb opgehaald, dit bevatte een pH van rond de 6 en leek mij erg bewerkelijk.
            Persoonlijk denk ik wel even werk te hebben, aangezien ik meerdere plekjes wil hebben om mijn kansen te spreidden. En aangezien ik de planten de komende 2/3 weken daar toch nog niet neer ga zetten kan ik gelijk ontdekken wie en of mijn creatie's in het bos ontdekt worden.

            De vrouwen, waarvan ik dus nu zeker weet dat ze vrouwen zijn, zijn allemaal boven gekomen, behalve de superior Diesel. Vond deze er na de ontkieming niet heel goed uitzien maar we gaat het zien wie weet komt er nog wat boven.

            Zodra ze iets meer van het licht zien gaan er een paar foto's komen...

            grzz

            Comment


              #7
              Re: Jappies Kweek

              Als je met zakken aarde en schep en de hele tering zooi het bos in gaat vergeet dan niet dat er altijd 1 persoon is die je ziet.
              Zet voor al gaas in een Bos neer erg opvallend volgens q ook nog moordend
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: Jappies Kweek

                mm nja oke we zien wel hoe het loopt, misschien zijn pa en ma bereid er wat ruimte voor te maken in de tuin.
                Denk alleen niet dat ze blij zijn met kasten van planten, trekt bovendien ook nogal wat aandacht.

                Updatje over de plantjes. De superior Diesel en de Amnesia autoflower hebben de buitentemperatuur van een week geleden helaas niet overleefd.
                De rest staat te schitteren in het zonnetje, en een close upje van de oudste plant: de Low Ryder en 1 van de planten waar ik veel verwachtingen van heb: de Purple haze.
                De drie onbekende zaden gaan ook goed, erg benieuwd wat eruit komt.

                vooralsnog,
                Grzz en een goed weekend!

                IMAG1235[1].jpg

                IMAG1237.jpg

                IMAG1238.jpg

                Comment


                  #9
                  Re: Jappies Kweek

                  Goedendag,

                  Vraagje over mijn lowrider, ze is net 4 weken oud en heeft een apart blaadje aan de zijkant.
                  Weet niet of dit door te veel water komt of door voeding. Ik heb haar vorige week 1 keer voeding gegeven en eergisteren 1 keer.
                  Dit heel voorzichtig om te zien hoe ze er op reageert.
                  Iemand die weet wat hier gaande is? Heeft vorige week een aantal dagen hier goed geregend, ik zat zelf te denken aan te veel water, maar dan zou het hele blad wel slap gaan hangen toch?
                  Heb haar onder een afdakje gezet zodat ze even droog kan staan, we zien wel wat er gebeurd.

                  IMAG1250.jpg

                  De andere dames staan er ook goed bij. 1x purple haze en 3x mistery seeds ( ben benieuwd wat voor bomen daaruit komen )

                  IMAG1261.jpg

                  Ik begin alleen last van slakken te krijgen. Ik heb sinds vandaag wat koperdraad neergelegd en wat slakkenkorrels neergelegd, hoop dat ik ze een beetje weg kan houden.
                  Ik ga 2 in de volle grond zetten, 1 in een grote specie kuip en 1 die gaat naar een maat van me.

                  Volgens mij moet ik ook niet te lang wachten met overpotten, wat jullie?

                  Comment


                    #10
                    Re: Jappies Kweek

                    Duidelijk serieuze slakkenvraat ondanks de koperen draad........ ( dat rijmt !!!! )
                    Tit veur e pafke.

                    Comment


                      #11
                      Re: Jappies Kweek

                      Koper draad is aangelegd nadat ik het slakkenspoor en de aangevreten blaadjes aantrof.
                      Gisternacht even gekeken en zag een arsenaal aan slakken om mijn plantjes heen, maar bleven uit de buurt van de potten =)

                      Comment


                        #12
                        Re: Jappies Kweek

                        hoihoi

                        aantal weken verder en dus met de groei ook wou even paar foto's laten zien, ziet er goed uit volgens mij.
                        1 autoflower lowryder welke 2 week geleden bloeiverschijnselen begon te tonen en nu in de bloei staat, dit wel na 7,5 week (had verwacht dat dit eerder zou gebeuren, meende dat autoflowers maar een week of 10-12 staan. Als ik dit volg zou ik op 14 tot 16 uitdraaien. Ben benieuwd.

                        En er staan 4 in de volle grond. 3 daarvan weet ik niks van af, die kreeg ik er bij en 1 purple haze. De tweede van rechts.

                        Verder staat er op de zuidkant van het huis nog een red dwarf autoflower (degene in stenen-bloembak)
                        En inmiddels zit de Bubble Chum Gum autoflower ook in de pot, afwachten of die bovenkomt, heb ik na ontkiemen direct de pot in gedrukt.

                        Aanschouw en tot laterr

                        Jonkies
                        IMAG1261.jpg

                        Net de volle grond in
                        20160607_182704.jpg

                        ongeveer 3/4 week later
                        20160622_141109.jpg

                        Ander aanzicht
                        20160622_141126.jpg

                        Lowryder autoflower 2e bloeiweek
                        20160619_143452.jpg

                        Close upje (dit 2 weken geleden toen ze duidelijk in de bloei ging)
                        IMG-20160614-WA0006.jpg

                        Red Dwarf autoflower
                        20160622_184330.jpg

                        Comment


                          #13
                          Re: Jappies Kweek

                          Nice, hoe staat het er mee, heb je al oogstkoorts ?
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Jappies Kweek

                            Helaas, de lowryder is op dit moment het verst en zit nu in de 4de of 5de week bloei. Wou hem over 2 weken naar gaan halen (ongeduldig :$) maar iemand die me hierbij een beetje helpt verteld me dat het beter is te wachten tot de voorgeschreven bloeitijd minimaal verstreken is. Bovendien zijn nog lang niet alle trichomen de juiste kleur.
                            Moet zeggen dat die lowryder dan toch zeker 16/17 weken duurt. Zal misschien aan de autoflower liggen, want mijn Red Dwarf auto- begon al veel eerder te bloeien (na 3/4 week)
                            Voorderest is dit een leuk kweekje ben tot nu toe zeer positief over de autoflowers, en in de volle grond is het gewoon afwachten wat het gaat doen.
                            Over een weekje upload ik weer wat foto;s om het groei EN bloei proces te laten zien.

                            CHeerszz

                            Comment


                              #15
                              Re: Jappies Kweek

                              Voila, een bloemkool groeit ook anders dan een doperwt.
                              De ene soort doet het anders als de andere, da's bij veel dingen zo.
                              Alles is afhankelijk van het weer: de ontwikkeling, maar ook de kans op ziektes en plagen.
                              Je kunt moeilijk 2 weken vooruit plannen met een buitenkweek.
                              Benieuwd hoe ze erbij staan.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X