Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag : Eigen Kweek - First time ever

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekverslag : Eigen Kweek - First time ever

    Korting op 420shop
    Dag iedereen.

    Na ongeveer 3 dagen heel het forum ondergespit te hebben begin ik hier met mijn verslagje.

    Eigen kweek, want ik ben het spuugzat bij de marginale kereltjes te moeten gaan die altijd beweren je te kunnen helpen en dan nooit te zien [emoji35]
    Je weet ook nooit wat je in handen krijgt en meestal pokkeduur.

    Zodoende naar het tuincentrum om potten en aarde.



    De keuze viel op 20l potten. Netjes bij de rest van de kruiden en groenten.






    De grond werd universele potgrond, en zoals ik kon lezen komt er vermoedelijk wel wat tomatenvoeding bij na een paar weken maar dat is voor later.

    Zaadjes besteld in de Heksenketel en worden deze week verwacht.

    Eerste keer ooit, hopelijk direct goed.

    In een volgend bericht geef ik de info van de zaden mee.

    Let's grow

    #2
    Re: Kweekverslag : Eigen Kweek - First time ever

    In ieder geval goede potgrond. Misschien ook slim om perliet door je aarde te mixen, dan wordt de grond wat luchtiger en kunnen de wortels beter groeien. Echter is het bij mij ook jaren prima gegaan zonder!

    In ieder geval, succes met je eerste kweekje!

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
    Terminate the hate and spread the positive

    Comment


      #3
      Re: Kweekverslag : Eigen Kweek - First time ever

      Ziet er leuk uit, ik zeg goed bezig!

      Vergeet ook niet de potten goed vol te maken,
      door het wateren gaat de aarde nog aardig zakken!

      Veel succes en groet O.D.

      Comment


        #4
        Re: Kweekverslag : Eigen Kweek - First time ever

        Oorspronkelijk geplaatst door Old Dagga View Post
        Ziet er leuk uit, ik zeg goed bezig!

        Vergeet ook niet de potten goed vol te maken,
        door het wateren gaat de aarde nog aardig zakken!

        Veel succes en groet O.D.
        Ik heb de potten reeds gevuld tot de rand en goed water gegeven laatste dagen.
        De grond zakt zo netjes en dan kan ik hem aanvullen.



        Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

        Comment


          #5
          Re: Kweekverslag : Eigen Kweek - First time ever

          De zaden :

          1 stuk Auto Amnesia Gold
          http://www.deheksenketel.com/OS/inde...&product_id=54

          3 stuks Auto White Widow
          http://www.deheksenketel.com/OS/inde...&product_id=67

          3 stuks Cherry Grapefruit
          http://www.deheksenketel.com/OS/inde...product_id=892

          Ze gaan direct in de kweekpotten, goed natmaken en plastic folie erover tot ze hun kopje laten zien.

          Als ik iets fout doe, schreeuwen maar!

          Comment


            #6
            Re: Kweekverslag : Eigen Kweek - First time ever

            Ziet er allemaal goed uit!
            Veel succes alvast, ik volg
            Groene vingers

            Comment


              #7
              Re: Kweekverslag : Eigen Kweek - First time ever

              Vraag aan de personen met ervaring :

              Na dit weekend lekker zonnetje denk je automatisch dat je in Jamaica woont en je plantjes zullen groeien en groeien 😊

              Met dit regenweer nu, mogen ze gewoon buiten blijven staan?

              Ik ga er vanuit van wel want een guerrilla grow trek je ook niet binnen.

              Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

              Comment


                #8
                Re: Kweekverslag : Eigen Kweek - First time ever

                Ja gewoon buiten

                Comment


                  #9
                  Re: Kweekverslag : Eigen Kweek - First time ever

                  UPDATE
                  Lichte paniek toen vandaag plots de mail kwam : bestelling geannuleerd.
                  😢😨😱

                  Na een telefoontje naar de zaak bleek ik maar 5 zaadjes mocht bestellen. Iets met wetgeving 🤓

                  De autoflowers laten komen, de rest pik ik zelf wel eens op.
                  Ideaal om even verder een wishlist aan te leggen daar 😝

                  Snel kiemen dit weekend, de radijsjes en andere kruiden en groentjes hebben al een voorsprong.

                  UPDATE 2:
                  Mijn vriendenkring bestaat uit vele nerds. Hell, meestal ben ik zelfs eentje maar waar ze dan allemaal samen gaan nerd-talken bong ik er liever eentje weg 😆
                  Echter kwamen zei op het idee mijn plantjes buiten te voorzien van een Arduino met hydrosensors en een mogelijkheid tot automatische irrigatie, appje inclusief 😎😎😎😎
                  Zijn er al zulke installaties bekend?

                  Keep you posted

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweekverslag : Eigen Kweek - First time ever

                    Dat is kut van je order!
                    En leuk idee over automatisch water geven, misschien tegelijk een speaker naast zetten die zegt dat je van ze houd.
                    Hoef je helemaal weinig te komen kijken bij je plantjes
                    Groene vingers

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweekverslag : Eigen Kweek - First time ever

                      Thuisgekomen rond 19u, vraag ik aan mijn vrouwke of ze de brievenbus al gecheckt had?

                      Zegt ze :
                      "ach, het is weekend, laat alles maar zitten tot dinsd......"

                      *Hoort al niks meer want is al naar straat gehold*


                      Ze zijn er!!!!




                      Ik weet niet of ik hier mag namen noemen, laat me maar weten wanneer het fout is dan edit ik het.

                      Allereerst was ik blij verrast, woensdagmiddag gebeld met de zaak, vrijdag in de bus in BE.
                      Ik had al vaker zakjes verpakking gezien en verwachtte een grote enveloppe maar het was een kleine bubbelwrapped. Echter vond ik 2 leuke 'kistjes' met daarin een buisje. Het gaf zo een mooiere kick dan een zakje tomatenzaad [emoji39]

                      Petje af aan de Heksenketel, nu nog de resultaten [emoji106]

                      Daar heb ik natuurlijk zelf de hand in.

                      Per direct naar buiten waar mijn potten reeds klaarstonden met prima potgrond die al netjes kunnen inzakken is.

                      Eerste zaadje zo in de bodem, de pot eerst gewaterd, zaadje cm diep, terug water.


                      De andere 3 zaadjes heb ik eerst een zakje gegeven van een watte patch die ik in 2 getrokken heb. Het zaadje zit een cm in het rolletje, zeer los aangedraaid. De rest van de watte is voor het behoud van vocht. Alles in het midden in een gaatje geduwd en netjes laagje grond erover, flinke douche en klaar.








                      Daarna iedere pot in een jasje gestoken zodat ze allen een eigen kweek kasje krijgen. De pot kan onderaan luchten.
                      Met dit weer heb ik ze binnen gezet. Het is ook een stabiele temperatuur zo.

                      Ik denk ze binnen te laten staan tot ze wat sterker zijn of het weer wat beter wordt.



                      Nu nog enkele vragen :

                      Hebben ze nu licht nodig?
                      Zoja, kan LED verlichting?

                      Want ik heb enkele dingen waar meeste van jullie dan jaloers op zullen zijn [emoji2]


                      Als ik iets mis doe, schreeuwen!!

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweekverslag : Eigen Kweek - First time ever

                        [UPDATE]

                        Deze ochtend niks te zien, de vrees was groot dat ik het te simpel aangepakt had.....

                        Deze avond thuisgekomen, alle groentjes en kruiden water gegeven, de 100cc spuit regenwater opgetrokken en naar mijn 4 dooie potten gegaan.
                        Alhoewel de aarde goed vochtig is geef ik ze al enkele dagen 50cc water op hun knikker.

                        Eerste folie omhoog en als een idioot staan kijken.....



                        MWOAHAAAAA!!

                        Pot kopen, grond erin, zaadje erin geflikkerd, water erover en afdekken met folie.
                        En als eerste eruit!

                        De andere potten met de watte nemen hun tijd, dus voor mijn eigen geruststelling even kijken of ze wel kiemen.





                        Ja hoor!
                        Ik heb de watte opengerold en het zaadje netjes een cm onder de aarde gestoken en spuit water gegeven.

                        Nr 3 heb ik proefgewijs laten zitten, mss door niet te manipuleren komt er een andere groei?
                        Testen!

                        Dus, enkele vragen :

                        1) Hoe vochtig hou ik de potten?

                        Ik denk zelf gewoon goed vochtig tot de eerste blaadjes.

                        2) Vanaf wanneer hebben ze licht nodig?

                        Ik zou wederom zeggen, vanaf de eerste blaadjes?

                        3) Mag dat sterk LED licht zijn?

                        Ik lees vaak dat licht genoeg is voor autoflowers. Geen speciale lampen nodig.

                        Tot binnenkort!

                        Comment


                          #13
                          Re: Kweekverslag : Eigen Kweek - First time ever

                          [UPDATE]

                          Gisteren getikt :

                          Deze ochtend niks te zien, de vrees was groot dat ik het te simpel aangepakt had.....

                          Deze avond thuisgekomen, alle groentjes en kruiden water gegeven, de 100cc spuit regenwater opgetrokken en naar mijn 4 dooie potten gegaan.
                          Alhoewel de aarde goed vochtig is geef ik ze al enkele dagen 50cc water op hun knikker.

                          Eerste folie omhoog en als een idioot staan kijken.....



                          MWOAHAAAAA!!

                          Pot kopen, grond erin, zaadje erin geflikkerd, water erover en afdekken met folie.
                          En als eerste eruit!

                          De andere potten met de watte nemen hun tijd, dus voor mijn eigen geruststelling even kijken of ze wel kiemen.





                          Ja hoor!
                          Ik heb de watte opengerold en het zaadje netjes een cm onder de aarde gestoken en spuit water gegeven.

                          Nr 3 heb ik proefgewijs laten zitten, mss door niet te manipuleren komt er een andere groei?
                          Testen!

                          Dus, enkele vragen :

                          1) Hoe vochtig hou ik de potten?

                          Ik denk zelf gewoon goed vochtig tot de eerste blaadjes.

                          2) Vanaf wanneer hebben ze licht nodig?

                          Ik zou wederom zeggen, vanaf de eerste blaadjes?

                          3) Mag dat sterk LED licht zijn?

                          Ik lees vaak dat licht genoeg is voor autoflowers. Geen speciale lampen nodig.

                          Tot binnenkort!

                          Comment

                          Bezig...
                          X