Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslagje 2k16

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekverslagje 2k16

    Korting op 420shop
    Middag allemaal,

    Zoals sommige van jullie misschien al weten ben ik inmiddels bezig met mijn derde hobby kweekje.
    Heb vandaag 2 van de 5 Amnesia haze Auto (huismerk wietzaadjes) in een klein potje gezet met kokos aarde van de welkoop, en zelf wat perliet toegevoegd.
    De andere 3 liggen nog in een bekertje met water, 2 daarvan hebben al een klein worteltje maar nog niet groter dan 0,5 cm dus laat die nog liggen tot morgen.
    Verder ligt er ook nog een zaadje op de bodem van me beker, vraag me af wat die aan het doen is maar daar komen we na een paar dagen ongetwijfeld achter.
    De ontkiemde staan momenteel in de schuur onder een TL lampje op de tijdklok van 18-6, 0,1 liter water gegeven en vandaag nog even een folietje eroverheen spannen denk ik.
    De overige zaden ben ik van plan gelijk in een grote pot te zetten ongeveer 25-30l, er moet nog een emmertje binnen komen met plagron bio supermix.
    Ben van plan dat te mixen met de resterende 120l grond die ik heb liggen van de welkoop hierbij de beschrijving van de potgrond: Welkoop Kokos potgrond is geschikt voor het op- en verpotten van alle planten in potten, bakken of kuipen. De potgrond bestaat uit gecomposteerde kokosvezel, afkomstig van de zachte kokosbast. De kokosvezels hebben een zeer hoog waterhoudend vermogen. Je hoeft daardoor minder vaak water te geven. De kokos zorgt bovendien voor een open structuur van de grond, waardoor wortels snel kunnen groeien. De grond bevat voeding voor zes maanden. Welkoop Kokos potgrond heeft het RHP-keurmerk en is dus veilig en betrouwbaar.
    Verder heb ik ook voeding staan van Plagron, ongeveer 100ml PowerRoots en nog 1 liter AlgaGrow, is dit te gebruiken? aangezien de potgrond die ik heb al voeding bevat.
    Fototje erbij van hoe de 2 ontkiemde er inmiddels bijstaan, tips zijn altijd welkom

    Grtz Brouwer.
    Attached Files

    #2
    Re: Kweekverslagje 2k16

    Ik zie veel, maar jammer genoeg geen ontkiemde zaadjes.
    En sorry ik kan het niet laten om te vragen, maar wat zit er in die doorschijnende emmer?

    Eerste 2 weken zeker niets bijgeven, in voorbemeste potgrond zit vaak voldoende voeding in voor een heel poosje.

    En het battleplan is om die zo te laten groeien en bloeien of gaan ze naar buiten of..?
    Lijkt me koud en vochtig zo'n schuur.

    Maar buiten dat veel succes en genoeg lezen
    A chunk out of humanity everytime we compromise our values.

    Comment


      #3
      Re: Kweekverslagje 2k16

      Oorspronkelijk geplaatst door Droned View Post
      Ik zie veel, maar jammer genoeg geen ontkiemde zaadjes.
      En sorry ik kan het niet laten om te vragen, maar wat zit er in die doorschijnende emmer?

      Eerste 2 weken zeker niets bijgeven, in voorbemeste potgrond zit vaak voldoende voeding in voor een heel poosje.

      En het battleplan is om die zo te laten groeien en bloeien of gaan ze naar buiten of..?
      Lijkt me koud en vochtig zo'n schuur.

      Maar buiten dat veel succes en genoeg lezen
      Haha kan kloppen zaadjes liggen momenteel nog in het water de planning is om die te planten wanneer mijn bio supermix binnen komt.
      Wat er in die emmer zit zijn volgens mij bollen voor vogels :p is van me moeder dat scheelt.
      Maar ja het plan is om ze naar buiten te doen wanneer ze boven de grond staan, oftewel hopend op volgende week.

      Comment


        #4
        Re: Kweekverslagje 2k16

        Ik heb zelf ook sinds gister een amnesia haze auto (ook huismerk wietzaadjes) boven de grond, in een 25 liter bak. Dus kunnen we mooi vergelijken! (Kweekverslag autoflowers northern light & amnesia haze)

        Success

        Comment


          #5
          Re: Kweekverslagje 2k16

          Oorspronkelijk geplaatst door Bobbie View Post
          Ik heb zelf ook sinds gister een amnesia haze auto (ook huismerk wietzaadjes) boven de grond, in een 25 liter bak. Dus kunnen we mooi vergelijken! (Kweekverslag autoflowers northern light & amnesia haze)

          Success
          Nice, ik hou je in de gaten :p
          Hoop dat er bij mij ook wat bovenkomt binnenkort.

          Comment


            #6
            Re: Kweekverslagje 2k16

            Derde kweekje zal vast moeten goedkomen
            Veel succes alvast
            Groene vingers

            Comment


              #7
              Re: Kweekverslagje 2k16

              Oorspronkelijk geplaatst door THEBIRD View Post
              Derde kweekje zal vast moeten goedkomen
              Veel succes alvast
              Drie keer is scheepsrecht zeggen ze ��
              Maar thanks, ik zou iedere paar dagen een paar fotootjes plaatsen etc.

              Keep it blazin'

              Comment


                #8
                Re: Kweekverslagje 2k16

                Zo we zijn inmiddels een dag verder en 4-5 amnesia's staan in de grond, vandaag de plagron binnen gekregen en gemixt met de potgrond die ik al had.
                Nu maar hopen dat ze een x een jaar wel allemaal boven komen.DSC_0103.jpgDSC_0104.jpg

                Comment


                  #9
                  Re: Kweekverslagje 2k16

                  Ik schuif aan, veel succes

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweekverslagje 2k16

                    Beste medekwekers, hierbij een korte update.
                    De eerste is eindelijk boven gekomen en met dit lekkere zonnetje ook gelijk naar buiten, heb hem een beetje beschut neergezet zodat die niet gelijk in de volle zon staat te branden.DSC_0112.jpgDSC_0114.jpg hierbij 2 foto's de drie amnesia stekken van inmiddels al bijna een maand oud beginnen het ook steeds meer naar hun zin te krijgen.
                    Laat dat zonnetje nog maar een tijdje schijnen!
                    Last edited by Brouwer; 28 May 2016, 13:41.

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweekverslagje 2k16

                      Hallo iedereen, dit keer is het geen foto update maar een storm update...

                      Gisterenochtend vond een valwind het nodig om mijn kweektent (die overigens zeker 12 uur gestaan heeft) van 3x2x2 met daarin mijn laatste 4 resterende planten compleet te verbouwen dus bij deze gaan we volgend jaar weer verder



                      R.I.P.
                      DSC_0316.jpg

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweekverslagje 2k16

                        Zonde! Ik denk dat 't nog niet te laat is voor een herkansing met autoflowers..

                        Comment


                          #13
                          Re: Kweekverslagje 2k16

                          Zeer zeker zonde ja, de ene was de meter gepasseerd en zag er zeer goed uit tot gisteren ochtend haha..
                          Maar is dat nog te doen als ik nu zaadjes bestel staan ze volgende week pas boven de grond, en me tent is niet meer intact denk ik dus dan zouden ze wel buiten moeten staan.

                          Comment


                            #14
                            Re: Kweekverslagje 2k16

                            beter als niks toch?
                            sigpic
                            LED there be light

                            Comment


                              #15
                              Re: Kweekverslagje 2k16

                              Dat ben ik zeker met je eens, maar als ik nu weer allemaal spullen ervoor moet gaan halen en vervolgens niet zeker zijn van dat het op tijd klaar is etc etc..
                              Lijkt me zonde van me tijd zeker omdat het nu al bijna juli is, en aangezien mijn (kweekspot) op het west zuidwesten ligt, en er nog wel eens een of andere megastorm kan ontwikkelen.
                              Volgend jaar ben ik van plan om ergens een goeie guerilla spot te vinden en daar gewoon een tent neer te zetten en helemaal volstoppen met autoflowers.
                              Meningen hierover hoor ik graag / ervaring

                              Comment

                              Bezig...
                              X