Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabinowiet's tuintje 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Cannabinowiet's tuintje 2016

    Korting op 420shop
    8d7ce39a-9d3e-488f-99f2-a2398aa8000b.jpg20160606_094049.jpg20160606_093946.jpgforum2.jpg

    Nu maak ik me er best wel druk om, vooral omdat ik heb gelezen dat dit de sapstroom kan remmen. De twee geknakte groeien ondertussen al wel een paar dagen gestaag door. Is het terecht dat ik me er druk om maak? Of is het simpelweg iets dat gewoonlijk gebeurd en zichzelf ook weer hersteld? De afgebroken Dew heb ik al afgeschreven, wellicht dat ze nog gekke dingen, toppen of iets dergelijks, gaat doen. ‘het is maar onkruid’. Gelukkig had ik hier al een beetje rekening mee gehouden door er zes op te laten komen in plaats van vijf. De haze staat al in bloei, al denk ik dat het meer door de stress komt dan door moedertje natuur. Op de tweede foto zie je ook de afgebroken plant op de achtergrond.
    8c11dc07-d29d-4133-89d4-f098ebc9dfa4.jpge78e6b21-c21d-4e98-ad42-d1e35dc97b20.jpg

    Ook heb ik gisteren nog het rek 15 cm opgehoogd dit omdat ik de stam niet meer onder het rek kreeg zonder nog meer schade aan te richten. De volgende foto is van deze ochtend. Van links naar rechts; twee AK’s, twee Dews en een Dew achter Haze voor. Ze zijn volgens mij aardig in hun nopjes want sommige bladeren tellen wel 10 vingers.
    Nog een foto van het geheel na ophogen van het rek:
    bc38f8db-0470-4c6e-b0d2-cbf674686143.jpg
    Zal er voor zorgen dat ik nog even wat foto's toevoeg. Ik hoop dat ik wat mensen kan amuseren dit jaar!
    Attached Files
    Last edited by Cannabinowiet; 8 June 2016, 21:52.

    #2
    Re: Cannabinowiet's tuintje 2016

    De dames groeien al weer tegen het rek, tijd om een nieuwe poging tot binden en buigen te wagen. zo stonden ze erbij in de ochtendglorie.10-06-20162.jpg10-06-2016.jpg10-06-20161.jpg

    Ik zal voortaan proberen betere foto's te maken.

    Comment


      #3
      Re: Cannabinowiet's tuintje 2016

      Tijd voor een update. geheel.jpgscheur.jpg telefoon2.jpgMet wat informatie van hulpvaardige forum/kweekgenoten, die me ook geruststelde hierover, heb ik het plan wat bijgeschaafd. Het idee was om te wachten tot al de zijtakken ook het rek hadden bereikt voordat ik op het rek ging binden, nu zijn deze er ook al bijna dus op zich komt het wel bijna uit . Het dieven van de planten heb ik me tot nu toe nog niet echt mee bezig gehouden, heb al wel de onderste uitlopers uit de oksels geplukt maar dan hebben we het echt over de onderste. Wil nog even kijken hoe ver de ander scheuten doorgroeien, want als ik zo kijk hebben deze ook wel de potentie om het rek te bereiken. Ik weet stiekem zelf al wel dat het echt te vol gaat worden. Morgen ga ik ze toch maar iets grondiger dieven. Verder ben op dit moment nog aan het twijfelen over het ophogen van het rek. Mochten meer takken in de verdrukking komen dan zal dit wel moeten. De wond op de AK heeft zich heel mooi hersteld en de top ziet er gezond uit, geduld heeft haar dus goed gedaan. Dit geeft ook goede hoop voor de nu afgeknipte plant. Het toppen ben ik ook nog even mee bezig geweest, het heeft resultaat maar of het het juiste is durf ik niet te zeggen. telefoon.jpg

      De Amnesia Haze gaat lekker, ze begint al een beetje te zwellen. Kan inmiddels ook duidelijk geven over de reden van het bloeien, waarschijnlijk is het reguliere zaad verwisseld voor een autoflower. Heb deze week contact opgenomen met de verkoper omdat ik dat gevoel al had(stress was al uitgesloten), hij gaf aan dat het best wel eens zo kon zijn dat ze zijn verwisseld. De verkoper heeft me aangeboden om alsnog een regulier zaadje op te sturen, vriendelijk voor bedankt. Maar vind het in ieder geval erg goede service. Ben eerlijk gezegd wel blij met een AF ertussen, is toch een beetje tussentijdse wiet en is toch leuk ook een bloeiende plant ertussen te hebben. Ze ziet er gezond uit. Het afdakje heeft deze week goed zijn werk gedaan, vooral nu met de bloei ben ik blij dat ik er toch maar een heb gemaakt. Te meer omdat ik heb gelezen dat haze soorten ook heel erg fragiel zijn. Hoop dat het de rot tegenhoud of in ieder geval binnen perken weet te houden.haze1.jpghaze 2.jpg

      Ondertussen ben ik ook maar eens in de 'tuinbak' gaan kijken want ik heb nog wat voeding van vorig seizoen staan namelijk: Plagron Alga Grow, Alga Bloom en PK-13-14. Deze zitten allemaal nog wel voor de helft vol. Ik vraag me alleen af of zoiets niet kan bederven, het kan immers ook maar 24 uur gebruikt worden na mengen met water en heb er ooit al iets over gelezen. Zeker iets wat ik aankomende week even uit ga zoeken. Opnieuw aanschaffen is gelukkig geen probleem. Wellicht dat ik ook nog Plagron Sugar Royal aan ga schaffen, iemand goede ervaring mee? Ik zou ook de grond bij kunnen voeden met Bio-moestuinvoeding van Pokon, dezelfde aarde ligt in de bakken namelijk, maar zelf denk ik niet dat dit toereikend is(optimaal). Ben nog niet van plan bij te gaan voeden, veel te bang dat ik ze overvoed, ze gaan nog steeds lekker. Ik heb dus nog wel even.. PK gooi ik zo af en toe ook eens door het water dat ik aan de Hortensia's en Rododendron geef, vorig jaar echt zieke bloemen door gekregen op mijn Hortensia's. De bloemen werden echt diep van kleur, zwaar en compact. Vond het wel leuk om te zien dat het ook een effect heeft op andere planten(duh). Het komt in ieder geval wel op..

      Ik zal morgen nog wat foto's uploaden!
      Last edited by Cannabinowiet; 19 June 2016, 11:32. Reden: foto's toegevoegd

      Comment


        #4
        amnesia.jpgamnesia2.jpg

        Dan naar de gescrogde planten. Heb ze weer een stukje hoger gedieft en de zijtakken aan de stam gebonden hopelijk groeien ze zo harder naar het rek op zoek naar licht.Het getopte zijtakje groeit inmiddels ook weer gestaag door, dit is hem een week later: d7c09807-37ee-4897-9be7-295a2fad5d96.jpg En een drietal overzichtsfoto's:gedieft.jpg32ca8db0-4748-4233-a0de-3621c7b9fa21.jpg2c860de0-85a1-4537-8381-08d585baca3b.jpg

        Vier dagen geleden brak ik weer een topje wederom van een FD. De breuk direct ingesmeerd met stekpoeder en gestut met een tiewrap, ziet er wel wat bekneld uit maareh wat moet je anders?! Het topje ziet er nu groen uit en groeit door, missie volbracht zou ik zeggen. Het is nu alleen de vraag wanneer ik de tiewrap kan verwijderen, eerdere wonden herstelde in zo'n drie dagen toch durf ik het nog niet helemaal aan
        Ook heb/had ik last van een wants, zag het beestje na een hele tijd uiteindelijk zitten op een blaadje, gelijk gevangen en weggegooid. Vond vandaag ook Ben de Bladvreter, zat verstopt in het grote gekromde blad dat over de lat voor hangt, Ben had al een aardige omvang gekregen dus heeft een tijdje lekker kunnen vertoeven. Heb een foto kan hem alleen niet meer vinden.. Close up van wat schade:3d1cc2ab-190b-41dc-845c-3c248c9a349e.jpg De schade van de afgebroken top van vorige week is ook inmiddels netjes hersteld: bc0f34ad-02d6-4635-9587-7ea1a26a2d82.jpgst.jpg

        Aankomende week ga ik ook per plant administratief dingen bij houden: hoeveel toppen er inmiddels boven het rek zitten, het weer van de dagen, aantal schade's etc. Voor nu heb ik nog een leuke foto van een in mijn ogen wel hele lange tak afkomstig van de FD met de volledig afgebroken top, lijkt alsof ze zichzelf compenseert.92cc62bb-8ab4-470e-b7c3-7606d7f5f798.jpg

        Tot de volgende update!

        Comment


          #5
          Re: Cannabinowiet's tuintje 2016

          Ik snap dat scrogg ding niet want daar sla je denk toch de plank een beetje mis.
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: Cannabinowiet's tuintje 2016

            Hey Belladonna leuk dat je reageert!

            Hmm wat zou er dan fout aan moeten zijn?

            Gr
            Last edited by Cannabinowiet; 27 June 2016, 22:18.

            Comment


              #7
              Re: Cannabinowiet's tuintje 2016

              denk niet dat je zo hoog nog kan gaan scroggen, te laat getopt?
              ik zie in een van de eerst foto's dat je gewoon je hoofdstam hebt opgebonden?
              ik zag ook op een andere foto dat je een blaadjes had opgebonden inplaats van een tak, of zag ik dat verkeerd? [emoji14]
              ik zit zelf in mijn eerste kweek dus waarschijnlijk heb je niet veel aan mij maar zag niemand jou info geven net zoals bij mij [emoji30]

              Comment


                #8
                Re: Cannabinowiet's tuintje 2016

                Ik wil het wel graag lezen allemaal, maar mijn concentratie-level is niet zo hoog.
                Misschien als je het iets overzichtelijker maakt, wat vaker op enter drukken na een zin enzo, dat het beter te lezen is. (ik neem aan dat ik niet de enige ben)

                Daarom kijk ik de foto's en lees hier en daar een regeltje, en dan kan ik beter geen comments geven natuurlijk, want de kans dat ik iets mis is groot.

                Je scrogbouwwerk ziet er leuk uit. Buitenscrog zie je niet zo vaak.
                Daarmee hou je de planten netjes op hoogte, en met zo'n dakje erboven zelfs vrij van direct water.
                Als ze wat moeilijk buigen kun je een stammetje eerst even een beetje knijpen, masseren op de plek waar je 'm wil buigen.
                Dan knakt het niet, en kun je 'm netjes plat leggen.

                Succes!
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Cannabinowiet's tuintje 2016

                  @gl507
                  Ik zou het niet weten qua hoogte, had gelezen dat dit een mooie hoogte zou zijn in verband met de ventilatie. Heb het rek zelfs al een keertje omhoog gehangen. De planten zelf heb ik op circa 25 cm (5de of 6de

                  Comment


                    #10
                    Re: Cannabinowiet's tuintje 2016

                    oh toch, zo hoog gegroeid nog [emoji14]
                    welkom & succes met je kweek nog

                    Comment

                    Bezig...
                    X