Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek AF's Jack herer & Amnesia XXL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1ste kweek AF's Jack herer & Amnesia XXL

    Korting op 420shop
    image.jpg

    's Morgens 1 juni ziet deze er zo uit:
    image.jpg

    's Avonds 1 juni:
    image.jpg

    2 juni overdag voor de schuifraam geplaatst, maar hier bleek hij niet genoeg direct zonlicht te krijgen. Toen ik thuiskwam van men werk was deze dus al redelijk aan het strekken. Ben dan direct wat spullen bijeen gaan zoeken om de zaailing eerst binnen voor te kweken. Dit heb ik dan op de zolder in elkaar geflanst:
    image.jpg

    Duo TL-lamp houder met 2x18W. Een met 3200K en een 4000K. Afgedekt met zilverpapier

    Zo staat hij er savonds Voor op 3 juni. ( van de AK nog altijd geen spoor)
    image.jpg

    6 juni: de Jack herer gaat goed en de AK heb ik opgegeven. Heb hiervoor een nieuw ander zaadje besteld, namelijk de Amnesia XXL van Dinafem zoals vermeld in de titel.
    image.jpgimage.jpg

    7 juni: blaadjes krullen aan buitenkant beetje naar boven, iemand enige ervaring hiermee? (Slecht?)
    image.jpg

    8 juni: Hij mag voor de eerste keer een paar uurtjes gaan genieten van het mooie weertje. En vanaf vandaag staat deze ook onder 2 x 18W TL-lampen met 6500K. Gelezen dat dit beter is tijdens de groei fase.
    image.jpg

    9 juni: bladeren draaien fel naar de zon als ik ze buitenzet, wat compleet normaal is veronderstel ik. Maar zie wel dat er bij een blad het tipje wat begint te hangen. Hoe komt dit? Of is dit normaal?
    image.jpgimage.jpgimage.jpg

    Ik geef ze water met een plantenspuit. Deze richt ik op de aarde rond de wortels. Zo een 100 ml om de twee dagen. Is dit een goei manier of kan ik dit beter anders doen?

    Op de zolder wordt het wel warm en goed vochtig, maar dat zou ideaal zijn voor zo een zaailing? En als ze onder de TL staan, wat is een goeie afstand om aan te houden? Staan nu op zo een kleine 10cm.

    Heb ook Plagron alga grow en bloom staan. Vanaf wanneer kan ik beginnen met de grow?

    Tot zover dit stuk. Reageer er maar op los, alle tips of kritiek zijn welkom. En tot de volgende update
    Attached Files
    Last edited by Perre; 3 July 2016, 21:37.

    #2
    Re: 1ste kweek AF's Jack herer & Amnesia XXL

    Ziet er leuk uit hoor!

    Maar met je water moet je voorzichtig zijn,
    maak niet te veel of niets op voorhand, zeker met warm weer!

    En als je moet bijvoegen straks, gaat eerst de voeding in het water en
    pas daarna zuur je eventueel nog af/bij!

    Ik gebruik regenwater met ongeveer een kwart kraantjeswater, in de winter
    om het water op de gewenste temp te brengen maar vooral nu ook
    om dat anders na het toevoegen van de voeding de PH waarde te laag uitkomt!

    Tl verlichting meestal zo kort mogelijk bij de plant maar niet ertegen,
    anders zullen je plantjes teveel gaan strekken!

    Water geven is een kwestie van voelen, kijken en eventueel wegen met
    de hand iedere dag of met een weegschaal!

    Succes O.D.

    Comment


      #3
      Re: 1ste kweek AF's Jack herer & Amnesia XXL

      De update laat lang op zich wachten. Niet veel tijd gehad (vakantie enzo). Maar deze komt er zo spoedig mogelijk aan! en ga proberen vanaf nu wekelijks up te daten.

      First things first! Zit met bladproblemen en heb een vermoeden wat het is (Magnesium tekort?), maar wil toch even bij de Pro's op dit forum polsen. want meeste bladproblemen lijken sterk op elkaar voor een beginner als mij.

      groen tussen nerven.jpg Tussen de nervern begint het blad lichtgroen/gelig te worden. Alsook een witte vlek en enkele bruine vlekjes op de bladranden. Het betreft hier de Amnesia AF, die 2,5 weken oud is. Staat in plagron Pro-mix en kreeg 2 dagen geleden voor het eerst plagron Alga grow (1ml op 1L).

      paarse steeltjes.jpg Ook worden de steeltjes een paarse kleur krijgen.

      Bij de jack herer AF die nu een maand oud is, zie ik niet dezelfde verschijnselen en deze krijgt hetzelfde water (Ph gemeten op 6,2). Maar hiervan sterven de bladpunten van de onderste bladeren af... onderste bladpunt sterft.jpg rest van de bladeren zien er goed uit volgens mij. Teveel aan voeding lijkt mij gek, want geef maar 2ml op 1L water en volgens schema mag dit 4ml zijn. (bladeren zijn nat omdat ze net even in regen hadden gestaan)


      Is dit beide te weiten aan magnesium tekort? zoja, hoe voed ik dit bij?
      zo nee, wat zou het dan wel kunnen zijn?

      Alvast bedankt

      greetz!

      Comment


        #4
        Re: 1ste kweek AF's Jack herer & Amnesia XXL

        Dat zou een Mg tekort of blokkade kunnen zijn inderdaad.
        Een blokkade is mogelijk als de plant te nat staat, of als de pH te laag is.
        Als je nooit onder 6.2 hebt gegeven is het niet de pH. Of ze nat staan weet je als je de pot even optilt.
        Als je een blokkade kunt uitsluiten kun je bitterzout gebruiken. (bij de apotheek ofzo)
        Los 1 gram op in een liter water en sproei de plant ermee in.
        -bitterzout kun je ook via het voedingswater geven, maar dan moet je de voeding halveren.
        -via het voedingswater is het mogelijk dat je hierdoor een Calciumtekortje krijgt, dus dan moet je dat later ook aanvullen.

        Er zijn natuurlijk ook middeltjes in de handel, bijvoorbeeld CaMg boost van Aptus

        Plagron pro-mix is nauwelijks bemest, dus je bent inderdaad wat laat met voeding geven.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: 1ste kweek AF's Jack herer & Amnesia XXL

          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Dat zou een Mg tekort of blokkade kunnen zijn inderdaad.
          Een blokkade is mogelijk als de plant te nat staat, of als de pH te laag is.
          Als je nooit onder 6.2 hebt gegeven is het niet de pH. Of ze nat staan weet je als je de pot even optilt.
          Als je een blokkade kunt uitsluiten kun je bitterzout gebruiken. (bij de apotheek ofzo)
          Los 1 gram op in een liter water en sproei de plant ermee in.
          -bitterzout kun je ook via het voedingswater geven, maar dan moet je de voeding halveren.
          -via het voedingswater is het mogelijk dat je hierdoor een Calciumtekortje krijgt, dus dan moet je dat later ook aanvullen.

          Er zijn natuurlijk ook middeltjes in de handel, bijvoorbeeld CaMg boost van Aptus

          Plagron pro-mix is nauwelijks bemest, dus je bent inderdaad wat laat met voeding geven.
          Bedankt voor de nuttige reply!

          ph probleem en te nat kan ik zo goed als uitsluiten. PH meerdere malen gemeten in het labo op mijn werk met verschillende hoeveelheden voeding per liter en dan bij afzuren indien nodig met natuur azijn.

          Ik heb hier dit liggen dat magnesium bevat (medicijn). Maar is wel hoog gedoseerd, zou ik dit kunnen oplossen in water en dat op bladeren spuiten? Of is dit spul gewoonweg te hoog gedoseerd (450mg)?
          image.jpg

          Zijn de dode onderste bladeren van de Jack herer ook te wijten aan magnesium tekort dan? Hier zie ik wel nergens op de andere bladeren gele vlekken of paarse steeltjes. En ze zijn mooi donkergroen.
          of is dit normaal dat onderste bladeren het laten afweten? Lijkt me nog al vroeg (1 maand).

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Ik dacht eerst dat ik misschien teveel voeding gaaf aan de Jack herer en dat daarom de onderste bladeren begonnen af te sterven? Ik geef hem nu 2-3ml op een liter water

          Comment

          Bezig...
          X