Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5X Auto Amnesia XXL van Dinafem in kas.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    5X Auto Amnesia XXL van Dinafem in kas.

    Korting op 420shop
    Ik heb de plantjes 18 april laten ontkiemen, dit heb ik gedaan met wat nat keukenpapier en een schaaltje, alle 5 de zaden zijn ontkiemt.
    Het is nu misschien een beetje laat om nog een kweekverslag t schrijven, maar ze zijn nog niet geoogst en ik vind het leuk om andere mensen te laten meegenieten van mijn geluk.
    Ik probeer alles natuurlijk zo goed mogelijk te doen, en ik zoek veel dingen op, maar ik ben een beginner, dus wanneer je dit kweekverslag voorbij ziet komen en je denkt een positief verschil voor mij als kweker en mijn planten te kunnen maken dan hoor ik het graag!


    amnesia zaden.jpg
    Dit is de verpakking die om de zaadjes zat.
    (Misschien leuk om te zien wanneer je dezelfde zaden wilt gaan bestellen, of niet meer zeker weet of je delfde zaden als mij hebt).







    20 april
    kwam het laatste zaadje uit:
    IMG_0099.jpg







    21 April
    lieten de eerste plantjes zich zien:

    IMG_0155.JPG







    30 April, ze groeien erg hard. nog eventjes en dan komen ze in 20L potten.

    IMG_0444.jpg







    3 Mei, vandaag de plantjes verpot naar 20L potten. gaten onderin de potten gemaakt en gevuld met een mix van potgrond en kokosvezel. De plantjes staan vanaf dit moment in een kas.

    IMG_0534.jpgIMG_0535.jpg







    8 mei
    , de plantjes reageren goed op het verplaatsen naar de kas, ze zien er gezond uit. Ze zijn op dit moment zo'n 20/25 cm hoog.

    IMG_0684.jpg







    12 Mei, de plantjes groeien lekker door. het begint wel op te vallen dat de ene plant toch wel wat een voorsprong heeft op de andere, hoe dit precies kan weet ik niet..

    IMG_0745.jpg







    30 Mei, Het is allemaal erg snel gegaan, de planten zijn in 18 dagen erg gegroeid en er beginnen al wat bloeiharen te verschijnen! Ik wou alles zo biologisch en natuurlijk mogelijk doen, ik was dan ook van plan geen voeding te gaan gebruiken, Maar na wat research heb ik toch besloten ze te gaan voeden. Ik ben uitgekomen bij Biobizz bio-grow en bio-bloom (deze moet je in de bloei beide geven, dat staat ergens verstopt in de diepe krochten van hun website dat is wel handig om te weten wanneer je ook overweegt deze voeding te gaan gebruiken). De voeding heb ik in de loop van een paar waterbeurten opgeschaald van 1mL/gegeven liter water tot 4mL/geven liter water.

    IMG_1397.jpgIMG_1390.jpgIMG_1460.jpg







    11 Juni, De planten staan overduidelijk in de bloei, ze beginnen al heerlijk te stinken, de trichomen beginnen zich te ontwikkelen en ik heb goede hoop! Ze zijn ook verplaatst naar een andere kas welke wat minder in het zicht staat.
    Ik heb tot nu toe weinig problemen gehad, ik heb er een paar bladluizen afgeplukt en heb daar voor de rest geen last meer van gehad, daar was ik gelukkig op tijd bij. Het was erg veel werk om al die kleine k*t beestjes op te zoeken en van de planten te plukken (in totaal zo'n 12 stuks ofzo).
    Ook ben in 1 snoepend slakje tegengekomen, laten we het er op houden dat deze hier niet mee weg is gekomen..... , hierna heb ik meteen slakkenkorrels rond de potten gestrooid, voor de rest geen last meer van gehad.

    IMG_1885.jpgIMG_1884.jpgIMG_1883.jpgIMG_1887.jpg







    14 Juni, De toppen beginnen lekker aan te dikken, het valt erg op dat de ontwikkeling van de ene top toch wel een aardig stuk verschilt van de andere. De planten zullen waarschijnlijk niet tegelijk geoogst worden, maar dat is aan de andere kant juist een zegen want nu hoef ik niet al de planten in een keer te knippen.

    image1.jpgimage2.jpgimage3.jpgimage4.jpg







    17 Juni, De trichomen ontwikkelen zich goed (de trichoom-foto's zijn gemaakt van de plant die het meest ontwikkeld is, en zijn gemaakt met een 60X vergrotende lens die je op je telefoon kan klemmen). De andere planten lopen niet ver achter, maar het verschil is zichtbaar, Dit vind ik overigens niet erg ik heb wel vertrouwen in m'n dames .

    IMG_2137.jpgIMG_2138.jpgIMG_2139.jpgIMG_2140.jpgIMG_2141.jpgIMG_2142.jpgIMG_2143.jpgIMG_2144.jpg







    Ik hoor graag wat jullie er van vinden, tips (of complimentjes natuurlijk) zijn altijd welkom.
    (dit is trouwens het 2e jaar dat ik kweek, vorig jaar heb ik eerst 1 royal dwarf van RQS grootgebracht, en toen die klaar was heb ik er nog 2 in de grond gezet, het was allemaal goed te roken!).

    Updates coming soon!




    Tot snel,

    Dew420
    Last edited by Dew420; 20 June 2016, 18:29.
    Builder, Buyer, Bietser

    #2
    Re: 5X Auto Amnesia XXL van Dinafem in kas.

    ziet er goed uit!

    Comment


      #3
      Re: 5X Auto Amnesia XXL van Dinafem in kas.

      Ziet er goed uit
      ik heb zelf 2 van die dames staan sucses de jou zijn een paar weken ouder
      fijn om te zien wat er bij mij nog moet komen

      Comment


        #4
        Re: 5X Auto Amnesia XXL van Dinafem in kas.

        Oorspronkelijk geplaatst door Haze smoker View Post
        Ziet er goed uit
        ik heb zelf 2 van die dames staan sucses de jou zijn een paar weken ouder
        fijn om te zien wat er bij mij nog moet komen
        Bedankt! Ik ben zelf ook aardig onder de indruk van hoe goed de planten het doen.
        De bijgevoegde foto heb ik zonet gemaakt, je ziet de trichomen echt met de dag meer worden.

        WhatsApp-Image-20160620.jpg

        Iemand trouwens een idee hoelang dit ongeveer nog gaat duren tot de oogst? kan niet meer wachten!
        Builder, Buyer, Bietser

        Comment


          #5
          Re: 5X Auto Amnesia XXL van Dinafem in kas.

          Zo he die gaat snel
          word wel intresant om het verschil in opbrengst te gaan zien
          mij 2 meiden staan in 60 l kuipen
          en ik ben erover aant denken om ook die bio bloei voeding te gaan gebruiken

          Comment


            #6
            Re: 5X Auto Amnesia XXL van Dinafem in kas.

            week of 4 nog

            Comment


              #7
              Re: 5X Auto Amnesia XXL van Dinafem in kas.

              Schiet inderdaad aardig op en die bio-voeding vind ik echt een aanrader.
              Builder, Buyer, Bietser

              Comment


                #8
                Re: 5X Auto Amnesia XXL van Dinafem in kas.

                Hoe krijg jij zulke scherpe fotos van je trichomen? als ik vragen mag

                Comment


                  #9
                  Re: 5X Auto Amnesia XXL van Dinafem in kas.

                  Daarvoor gebruik ik deze,
                  Duurt wel even voordat je een goeie foto hebt te pakken, maar uiteindelijk werkt het wel!
                  Builder, Buyer, Bietser

                  Comment


                    #10
                    Re: 5X Auto Amnesia XXL van Dinafem in kas.

                    Hier een paar kiekjes die ik gisteren heb gemaakt:



                    IMG_2446.JPG
                    IMG_2447.jpgIMG_2449.jpgIMG_2450.jpgIMG_2452.jpg



                    Vorig jaar heb ik aan de hand van het percentage ingedroogde stampers geoogst, maar dit jaar wil ik het doen aan de hand van de verkleurende trichomen.
                    Het baart me een beetje zorgen dat er nog vrijwel geen "milky-" trichomen te zien zijn...
                    Last edited by Dew420; 27 June 2016, 21:08.
                    Builder, Buyer, Bietser

                    Comment


                      #11
                      Re: 5X Auto Amnesia XXL van Dinafem in kas.

                      Ze bloeien pas 4 weken.
                      Ook autoflowers hebben minimaal een week of 7-8 bloei nodig.
                      Het heeft geen zin om eerder naar de trichomen te kijken.

                      Plantjes hebben geen haar.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: 5X Auto Amnesia XXL van Dinafem in kas.

                        Bedankt voor de info, ik snap dat de plant meer tijd nodig heeft om verder te bloeien.

                        Met mijn uitspraak doelde ik meer op het feit dat de "haartjes" wel allemaal bruin worden, alleen de trichomen niet verkleuren, terwijl over beide delen wel eens word verteld dat je daar naar kunt kijken om te zien of je de plant kunt oogsten, alleen hieruit blijkt dat die twee dingen niet dezelfde indicaties geven, en dit dus voor 'mixed signals' zorgt.
                        Vandaag heb ik het internet nog even afgespeurd en zo ben ik er achter gekomen dat dat wel vaker gebeurd, misschien had ik beter moeten zoeken voordat ik dit onder de foto's zette.

                        Het feit dat je zegt dat planten geen haren hebben vind ik een beetje raar, iedereen snapt volgens mij wel waar ik het over heb, namelijk: de stampers van de bloem.


                        tijdens m'n zoektocht op het internet kwam ik iets grappig tegen (zie bijgevoegde foto)
                        qnq.jpg


                        Ik weet dat ik nog nieuw ben en dat ik nog niet al de termen van de kweekwereld ken, maar keep in mind dat iedereen vanaf het begin is begonnen.
                        Builder, Buyer, Bietser

                        Comment


                          #13
                          Re: 5X Auto Amnesia XXL van Dinafem in kas.

                          Mooie planten en ook een super mooie kas zeg. Heb je die zelf gemaakt?
                          Terminate the hate and spread the positive

                          Comment


                            #14
                            Re: 5X Auto Amnesia XXL van Dinafem in kas.

                            Bedankt,

                            Ja zelf gemaakt, met wat oude onderdelen welke ik bij elkaar heb gesprokkeld.
                            Builder, Buyer, Bietser

                            Comment


                              #15
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X