Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x CBD med gom in potten + 1x Shaman, 1x Passion en 1x Frisian Dew volle grond

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2x CBD med gom in potten + 1x Shaman, 1x Passion en 1x Frisian Dew volle grond

    Korting op 420shop
    Op 8 mei kwamen all 5 zaden boven.

    De CBD med goms zijn in 60 liter smart pots gezet gevuld met moestuinmix
    De rest staat in gaten van ongeveer dezelfde grote gevuld met moestuinmix in de volle grond

    Het idee is net als vorig jaar om een soort te vinden die het goed doet tegen de pijn en spasme verschijnselen van een vriendin met MS. Vorig jaar had ik rhyno rider, die deed het niet voor haar en een veel te laat geplante girl scout cookie die het redelijk leek te doen.

    Inmiddels staan de med goms al zo'n anderhalve week in bloei.

    De andere drie gaan goed, heb alleen wel veel gaatjes in de schutbladen door oorwormen :/ Foto's lukken op een of andere manier niet jammer genoeg.
    Last edited by Dikkiedik; 21 June 2016, 18:55.

    #2
    Re: 2x CBD med gom in potten + 1x Shaman, 1x Passion en 1x Frisian Dew volle grond

    Zo, ondertussen zijn de Med Goms geoogst, is er een nieuw Med Gom zaadje in de grond gegaan wat inmiddels ook geoogst is en heb ik van de Shaman een stekje geprobeerd te halen wat nog gelukt is ook. Daar kwamen wel wat mannelijke bloemetjes in. Leuk want die had ik nog niet eerder gezien dus zo leer je steeds wat bij De Med Goms leverden met zijn drietjes een kleine 90 gram drooggewicht aan topjes en klein blad op. Niet heel erg veel maar voldoende voor 5 flesjes olie die het ontzettend goed blijken te doen. Een jaar medicijn, ik zeg geen slechte score

    De Shaman ging dood, ze bleek ingescheurd te zijn onderin de stam waardoor ze onvoldoende voeding en water kreeg in dat toch al warme droge weer. Ik heb haar afgelopen dinsdag geoogst, eigenlijk 2 a 3 weken te vroeg maar de trichomen bleken bij inspectie toch voor voornamelijk melkachtig met zelfs hier een daar wat amber dus hopelijk doet ze het.

    De Passion zijn we gisteren aan begonnen. Die hoefde maar 6 weken te bloeien volgens DP en als ik naar de trichomen keek leek dat te kloppen, al aardig wat amber bovenin en onderin voldoende melk. Aangezien ik wel een week knipwerk heb aan die plant besloten niet langer te wachten.

    De Fries is een 2,5 meter boom geworden met een hoofdtop van zeker 50cm, ik dacht eerst dat ze wit zou blijven maar ondertussen begonnen haar toppen mooi diep paars te kleuren en ineens ruikt ze zalig. Maar het topgewicht werd haar fataal... tijdens de wind afgelopen woensdag brak ze op 1/3 van boven en vond ik haar de volgende ochtend geknakt maar nog alive and kicking. We hebben haar met veel kunst en vliegwerk geplakt en gespalkt en nu hopen op het beste. Ze moet nog minimaal twee weken staan, hopelijk gaat ze niet rotten.

    Bij de passion gisteren tijdens het knippen 1 top met een rare schimmelachtige plek gevonden, verder helemaal niets. Rare plek ook want het zat in een bovenste topje van 1 van de zijtakken, niet weggemoffeld op een vochtig plekje onderin. Toch maar weggegooid voor de zekerheid. Fijne soorten deze drie, makkelijke planten waar ik niets aan heb gedaan qua voeding. Mocht ik ze volgend jaar weer zetten ga ik eens proberen ok ik ze met toppen en trainen wat lager kan houden zodat ze minder wind vangen en bovendien ga ik ze dan flink dieven want man man, nooit gedacht dat je zo lang met zo'n plantje bezig zou zijn.
    Last edited by Dikkiedik; 2 October 2016, 11:19.

    Comment


      #3
      Re: 2x CBD med gom in potten + 1x Shaman, 1x Passion en 1x Frisian Dew volle grond

      goe besig , aardig relaas
      mooi buitenjaar dit
      met wat beelden erbij was nog mooier maar goed vertelt

      succes nog met de laatste loodjes

      je bent wel voorzien

      groene groeten

      Comment


        #4
        Re: 2x CBD med gom in potten + 1x Shaman, 1x Passion en 1x Frisian Dew volle grond

        Had graag een kiekje van die grote paarse fries willen zien

        Super dat je nu genoeg olie hebt! Goed gedaan zeg, welke manier heb je gebruikt?
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

        Comment


          #5
          Re: 2x CBD med gom in potten + 1x Shaman, 1x Passion en 1x Frisian Dew volle grond

          Van die Fries kan ik nog wel een kiekje regelen Misschien wel leuk ook juist omdat ze gespalkt is. Zal morgen of later deze week even kijken.

          De olie van de Med Gom:

          Plantjes ontdaan van vergeelde bladeren, schutbladeren en al het groen waar voor het oog niets aan trichomen op zat.
          Opgehangen in een donkere ruimte met een ventilator, het was er nogal warm en binnen een week was alles droog genoeg. Ik weet, veel te snel voor een rokertje maar daar ging het immers niet om.
          Getrimd en het spul in de alcohol gedaan, drie weken laten staan (gingen op vakantie)
          Bij thuiskomst gezeefd door een fijne huishoud zeef, planten materiaal nog 2x nagespoeld met schone alcohol en de gezeefde alcohol 48 uur in de vriezer gezet.
          Gezeefd door koffiefilters en vervolgens de alcohol au bien marie uitgedampt tot er geen beweging meer in de olie zat.
          Olie verdund volgens de mediwiet verhouding van 1:5. (2 gram pure olie op 8 gram olijfolie voor een flesje van 10ml)

          Wat ik heel verwarrend vind is dat je hier en daar leest dat je die olie dan alsnog moet decaboxyleren in een oliebad van 120 graden. Terwijl andere bronnen (inclusief wernaerd van mediwiet) aangeven dat dat niet hoeft omdat het decaboxyleren tijdens het uitdampen al gebeurd.

          Tijdens het uitdampen wordt het spul in elk geval 78,37C (kookpunt alcohol) als het goed is begint het decaboxyleren al vanaf 80 graden? Langzaam welliswaar en niet optimaal maar het begint wel. Hoe meer alcohol er verdampt hoe meer olie er over blijft dus hoe warmer je overblijfsel wordt. Dus tegen de tijd dat al je alcohol verdampt is en ook het overgebleven vocht uit je planten (= water dus minimaal 100C kookpunt) ben je al een tijdje aan het decarboxyleren. Dus sja, zou het werkelijk nodig zijn om daarna je eind product nog een half uur in een oliebad van 120 graden te verwarmen? Ik weet het niet. Ik weet alleen dat deze olie perfect lijkt te werken voor het doel. En pas zelf een druppel onder de tong van genomen omdat ik menstruatiepijn had (en dan zo erg dat paracetamol echt niet gaat werken) en binnen 15 minuten voelde ik de lag rugpijnen pijn langzaam wegtrekken tot er na 30 minuten alleen nog wat zeurende baarmoederpijn overbleef, geen rugklachten meer.

          Tijdens het knippen van de rest van de passion vandaag toch nog wat smerige topjes gevonden. Geen toprot denk ik want het ging van buiten naar binnen ipv andersom en er waren ook geen schimmeldraden te zien. Maar wel vieze donkere plekken. Misschien gewoon uitgedroogd, de zon brandde ook wel flink af en toe. Toch maar weg gedaan voor de zekerheid. Vond ook een top vol eitjes :O denk slakjes, ook in de kliko.

          Totaal aantal knipuren (med goms niet meegerekend maar dat is te verwaarlozen) 38 uur voor de te vroeg geoogste Shaman en de Passion en dan is de Passion nog steeds niet helemaal binnen... Morgen nog maar een dagje knippen, eigenlijk kan ik die dag niet missen maar het zal wel moeten. Wordt wel het meest dankbare stukje want het gaat om de hoofdtop en nog een meter daaronder gelegen takken met flinke toppen.

          Dat flinke toppen komt overigens wel van iemand die haar eerste niet auto's aan het oogsten is he, en 1 tak van deze planten is al bijna groter dan een hele cbd med gom oogstrijp was Dus of ze echt zo flink zijn weet ik niet, ik ben ook maar een beginner.
          Last edited by Dikkiedik; 2 October 2016, 22:47.

          Comment


            #6
            Re: 2x CBD med gom in potten + 1x Shaman, 1x Passion en 1x Frisian Dew volle grond

            Super uitleg zeg en dan volgende week ook nog een foto kadoo! Thanx!
            Fijn dat het zo goed werkt ook
            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
            2016 - Greyvol's buitenkweek
            2017 - Santa Maria van Space Cees

            Comment

            Bezig...
            X