Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buitenkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste buitenkweek

    Korting op 420shop
    Goeiemiddag allemaal!

    Ik ben een aantal weken geleden begonnen met mijn allereerste buitenkweek. Ik ben niet met zaadjes begonnen maar ik heb via via deze 5 stekjes gekregen.

    Ik heb ze toen omgezet naar iets grotere aardewerken potjes, zoals je op de foto's ook kan zien





    Drie plantjes gingen toen vrij goed naar mijn gevoel en deze heb ik dan ook na 2 weken omgezet in 65l cementkuipen. Deze heb ik gevuld met 50% potgrond en 50% kokosgrond.





    Op de foto's kun je zien hoe deze er nu uitzien.





    Mijn 2 andere stekjes staan nog steeds in de kleine aardewerken potjes omdat deze tamelijk wat achterstand hebben opgelopen Ik zal deze week hiervan nog even foto's maken.

    Ik heb ook totaal geen idee wat voor soort het is, zoals ik al zei is dit mijn eerste kweek en heb er dus ook nog vrij weinig verstand van. Enig idee hoe ik dit kan ontdekken?
    Overigens zal ik voortaan wat vaker foto's maken en deze voorzien van datum zodat er een betere kijk op de groei ontstaat

    Commentaar, opmerkingen, kritiek? Heel erg graag

    #2
    Re: Eerste buitenkweek

    Om te weten wet de soort is zal je een kenner moeten hebben die je eindresultaat eens rookt en dan mischien kan zeggen wat het juist is.
    Wat je wel rap te weten zal komen is of het indica of sativa is. Lange spitse bladeren = sativa , korte dikke bladeren = indica.

    Je plantjes hebben ff wat last van het overpotten. volgende week zien ze er al heel anders uit. Voor de rest mooi bezig.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Eerste buitenkweek

      Dan ben ik inderdaad eens benieuwd, als ik nu moest gokken zou ik zeggen indica. Maar goed zoals ik al aangaf, ik ben een beginner, verbeter me wanneer ik het mis heb

      edit: ik bedoelde ook indica

      Comment


        #4
        Re: Eerste buitenkweek

        nog even geduld en het word echt wel merkbaar, maar ik geef je 100% dat het indicas zijn . Mischien gekruist met al dan niet indica/sativa. Maar heeft veel kenmerken van vette indica soort.

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: Eerste buitenkweek

          ik weet het ook niet maar als je ze als stekke heb gekregen
          denk ik dat het eigenlijk binnen wiet is en dat nu veel NLX maar doet het buiten ook goed
          heb ook stekken weg gezet was ook binnen wiet en dat is ook NLX alleen nu is het niet binnen 8/10 weken klaar om te

          Comment


            #6
            Re: Eerste buitenkweek

            Waar wil je ze op 12/12 zetten en hoe ga je ze verplaatsen, zag dat je ook flinke bakken hebt, zo'n plankje met wielen bij de gamma gaat goet lukken denk ik. Geef je ze ook voeding?

            grt scrapy

            Comment


              #7
              Re: Eerste buitenkweek

              We hebben een vrij grote tuin dus ze staan wel mooi in de volle zon en 's nachts goed donker (geen verlichting in de buurt). Dat is toch wat je bedoelt met 12/12 he Want zoals ik al eerder aangaf, ik ben een absolute beginner

              Ik verplaats ze als het nodig is met behulp van een skateboard haha Voeding ben ik nog niet aan begonnen omdat ik daar totaal geen verstand van heb, iemand tips? Ik drop morgen nog wat foto's. Ik heb namelijk nu ook foto's van de andere 2, die zijn goed hersteld

              Comment


                #8
                Re: Eerste buitenkweek

                Ja dat is wat hij met 12/12 bedoelt, 12 uur licht en 12 uur donker.

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste buitenkweek

                  je kan bij sannie's growshop buffertabletten kopen /bestellen daar staat de beschijfing bij dus dan weet je ook hoe het zit
                  weet je dat sommige buiten kwekers alleen maar water geven en de rest over laten aan moeder natuur maarja een beetje hobbyen en uitproberen is toch veel leuker helemaal als het een goed resoltaat opleverd

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste buitenkweek

                    Het heeft even geduurd maar hier is dan weer een foto update. Ik was namelijk mijn digitale camera kwijt Zoals jullie zien gaan 3 plantjes vrij aardig, 1 plantje ook wel aardig maar 1 plantje is toch echt een probleemgeval. Enig idee wat ik hier nog aan kan doen? Ik heb overigens deze week die buffertabletten in de aarde gestopt.


                    Drie op een rij


                    Nummer 1


                    Nummer 2


                    Nummer 3


                    Nummer 4


                    Zorgenkindje

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste buitenkweek

                      Buffertabs doen het gewoonweg niet voor bloei. Dat heb ik hier maar al te goed opgemerkt!
                      Sannie heeft dat nochtans heel goed vermeld, dat enkel lowryders volledig kunnen afbloeien met zo'n tab. Hoewel we dat ook nog moeten zien, maar dat komt nog hoor, dat beloof ik je.

                      Buffertabs zijn heel goed, niet van dat. Maar je moet ze zowiezo bijvoeden in de bloei (indien niet lowryder).

                      Ik zie nochtans dat jij grote kuipen hebt, een goede regenton, ...
                      Komt wel goed man

                      Klik op de banner van aliengrowshop en bekijk daar eens de voedingen.
                      Zo duur zijn ze nu ook weer niet he, en een plant kweken zonder voeding vind ik bijna neuken voor maagdelijkheid De buffertabs hebben nochtans heel goed hun werk gedaan tijdens de groei hier. Maar voor bloei moet ik bijvoeden, en dat heeft Sannie ook eerlijk verteld op de website van hem.

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste buitenkweek

                        Af en toe heb je wel eens een zorgenkindje, geef je die extra zorgen ga je er nog wel een rokertje vanaf halen . De anderen doen het goed zo te zien .

                        Grtz

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste buitenkweek

                          Even nog een laatste foto-update.










                          Deze heeft zich een heel klein beetje hersteld en ik heb hem maar in de volle grond gezet, laat moeder natuur maar haar werk doen Binnekort volgt hier een foto van. Ikzelf zie het nog wel goedkomen zeker met de weersvoorspelling van de komende dagen

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste buitenkweek

                            Die grotere planten worden ook al aardige struiken. Goed bezig
                            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste buitenkweek

                              Ziet er goed uit, keep up the good work!

                              volg je

                              Peace

                              Comment

                              Bezig...
                              X