Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyperkweekverslag

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hyperkweekverslag

    Korting op 420shop
    Vorig jaar heb ik een balkonkweek gehad, mijn eerste kweek. Misschien is het leuk om het te delen, en hiermee mezelf voor te stellen.

    Ik heb weinig research gedaan voor ik ben begonnen. Het enige wat ik heb gekocht zijn seeds, sprout-pads en een liter plantenvoeding.

    Omdat het mijn eerste kweek was en in Nederland het weer wat minder is, heb ik gekozen voor een (wat ik ergens gelezen heb) makkelijke buitensoort.
    Nirvana Top 44

    In juni gingen de zaadjes de grond in. Op 3 Oktober heb ik geoogst.



    Dan is het nu tijd voor het fotoverslag
    Note: Ik ben begonnen met fotograferen in week 3. In week 5 ben ik overgestapt naar nummeren op datum.

    Ik heb drie zaadjes geplant, hier begin ik met de weektelling. Na een paar dagen broeden in de sprout-pads heb ik ze in de aarde gezet.
    Dit zijn de plantjes in week 3.



    Week 4:



    Week 5 -
    26/6 - De plantjes beginnen harder te groeien vanaf dit punt. En zoals je kan zien heb ik drie extra zaadjes geplant:





    3/7 - Na een stortbui ziet mijn plant er wat slap, maar toch ook mooi uit. Een foto waard!



    6/7 - De planten zien er goed uit. Ik voelde me heel trots hier, trots op mijn kindje


    Vanaf het begin ben ik bang geweest of de plant een mannetje of een vrouwtje was. Ik heb foto's gemaakt van de oksels van de plant om het te determineren. Ik heb hier onlangs de vele informatie op het internet veel moeite mee gehad.
    Hier een foto van de oksel, hij is groot: http://img143.imageshack.us/img143/662/867t.jpg


    15/7 - Ook de tweede lichting begint te groeien.



    23/7 - Het eerste gele blad aan de onderkant van de plant. Er zullen nog velen volgen. De tweede lichting is ook flink gegroeid, wel vertonen twee van de drie plantjes een gekke vervorming aan het onderste blad.(geen foto van)




    17/8 - Gedurende twee heerlijke weken vakantie heeft mijn ma de planten water gegeven. Ze was vergeten dat er voeding bij moest, maar ik was haar al dankbaar genoeg!



    10/9 - De eerste bloei! Ik ben als een gekke onderzoek gaan doen naar wat het beste moment is om te oogsten!

    Detailfoto:
    http://img175.imageshack.us/img175/4632/14109.jpg


    25/9 - De bloei heeft lekker doorgezet. Hier nog een detailfoto van de inmiddels grotere buds op dezelfde tak.
    http://img101.imageshack.us/img101/5246/15259.jpg

    28/9 - Nog een foto gemaakt van de plant in bloei. De laatste weken leek het er op dat de plant een ernstig tekort aan voedingsstoffen heeft gehad. Alle bladeren werden geel en vielen er af. Misschien de tijd van het jaar?
    http://img52.imageshack.us/img52/5673/16289.jpg


    3/10 - Eindelijk! Oogsten!
    Tijdens mijn late middag controle tref ik een beginnende rot aan op de plant, het heeft de afgelopen dagen niks anders dan geregend. Hier was ik al bang voor, maar door snel te harvesten hoopte ik mijn crop te redden.
    Het deed me toch een beetje pijn om de planten omver te hakken. Na al die weken bezig zijn met de plantjes en ze op te zien groeien hecht je je er toch een beetje aan
    Hier de omgehakte planten, de bladeren zijn er al af geknipt. We zijn in totaal 2,5 uur bezig geweest met knippen, dit met z'n drieeen.
    http://img23.imageshack.us/img23/5117/17310b.jpg

    Ik woon thuis, en omdat drogen zo gaat geuren hebben we het een plekje onder de afzuigkap gegeven. Ik heb besloten de grote takken in kleine stukken te knippen en op te hangen.
    http://img682.imageshack.us/img682/3883/18310.jpg


    12/10 - Dinner's ready! Een bord vol gedroogde eigen oogst! Een droom is waar gekomen.
    De wiet is prima gedroogd, de rot is niet rampzalig geweest. Naar schatting heb ik zo'n 70-80 gram geoogst.


    8/11 - Hier ter vergelijking naast mijn hand wat ik nog over heb. (Niet dagelijks gerookt hoor)



    Over mijn crop:
    De buds zijn vrij compact en zwaar. Een aantal buds zijn gaan schimmelen kort na oogst, deze heb ik snel weg gedaan.
    Het grappige van mijn wiet is dat het een bijna hasj achtig effect geeft. Meestal rook ik geen wiet tijdens het uitgaan, ik krijg doorgaans zin om te chillen en niet om te dansen lopen of andere activiteiten. Mijn eigen wiet daarentegen is prima voor tijdens het uitgaan. Niet alleen ik maar ook mijn vrienden krijgen er een energieke high van en een grote lust om lekker los te gaan op dope muziek.


    Een roekeloze grow, met een riskant einde, maar toch is het allemaal goed gekomen.

    Bedankt voor het lezen!
    Last edited by Onthouden; 16 March 2010, 22:08.

    #2
    Re: Hyperkweekverslag

    mooie toppen!en gaa je dit jaar weer verder?

    Comment


      #3
      Re: Hyperkweekverslag

      Ik zou het graag willen, maar het ligt aan de omstandigheden. Ik heb nog seeds liggen van vorig jaar, ik heb zelfs een paar nieuwe seeds tijdens het oogsten aangetroffen. Ik heb namelijk een mannetje gehad vorig jaar, ik heb hem gelijk weg gehaald maar de vrouwtjes hebben toch een paar seeds gekregen. Dus dat is het probleem niet.
      Ik woon thuis en vorig jaar was prima, maar m'n ma heeft het dit jaar liever niet (voor visite enzo). Kmoet nog kijken of ik haar kan overhalen, en anders misschien een guerilla plantage!

      Comment


        #4
        Re: Hyperkweekverslag

        volgende keer meer voeding geven en mss nog grotere potten of elk apart zetten
        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

        A. The cop!

        Comment


          #5
          Re: Hyperkweekverslag

          ja idd dat is meer opbrenst

          Comment


            #6
            Re: Hyperkweekverslag

            ziet er in ieder geval leuk uit voor z'on eerste kweekj,
            geurilla is ook leuk, ga ik ook doen dit jaar
            en ik heb ook het probleem van veel visite
            dus ga maar 2 planten zetten...

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: Hyperkweekverslag

              Toen ze begonnen te bloeien ben ik gestopt de voeding te geven, ik had voeding gekocht voor de groeifase. Toen ik voeding voor de bloeifase wilde halen bleek de growshop dicht te zijn voor een half jaar ><
              Uiteindelijk maar pokon gevoerd, maar het was al aan de late kant.

              Ik zat er inderdaad al aan te denken om elke plant een eigen pot te geven. Deinhoud van de potten die ik nu heb staan van vorig jaar is een klomp wortels geworden. Ik denk dat ze wat hoger/breder worden als ze meer ruimte hebben.

              Veel geleerd

              Comment


                #8
                Re: Hyperkweekverslag

                wanneer heb je ze gezaaid?
                ik schat eind april - begin mei?
                grtz

                Comment


                  #9
                  Re: Hyperkweekverslag

                  Nee ik ben ik Juni pas begonnen. De precieze datum weet ik niet.

                  Comment


                    #10
                    Re: Hyperkweekverslag

                    Leuk man! zeker top, met deze ervaring valt meer te doen
                    Hoop dat je er dit jaar weer bent!

                    Bodahir

                    Comment


                      #11
                      Re: Hyperkweekverslag

                      Mooi verslag

                      Comment


                        #12
                        Re: Hyperkweekverslag

                        Heel leuk verslag, overzichtelijk en goed gedocumenteerd met de foto's !
                        Hoop je dit jaar weer te kunnen volgen !
                        I've seen things who people would never believe...

                        Comment


                          #13
                          Re: Hyperkweekverslag

                          Bedankt!

                          Ik ben dit jaar weer te volgen
                          Zie hier >

                          Je kan zien dat ik mijn kweek ruimte vijf keer zo groot heb gemaakt !!

                          Comment

                          Bezig...
                          X