Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek: geknakt en geoogst

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: eerste kweek.

    of misschien te weinig licht?
    ik denk dat ik er morge tl-lampen ga bij zetten.
    grtz

    Comment


      #17
      Re: eerste kweek.

      als ze nu al een tijdje buiten staan zou ik ze niet meer terug naar binnen halen gewoon even op ze beloop laten en je gevoel nagaan andres zet er is een paar fotokes bij dan dan kunnen we kijken en krijg je meer tips of reacties

      Comment


        #18
        Re: eerste kweek.

        hier heb je foto's van de slechte plant.
        de blaadjes krullen hellemaal naar binnen.
        mischien door het slechte weer?
        grtz
        Attached Files

        Comment


          #19
          Re: eerste kweek.

          Die bladeren die naar binnen krullen wijzen normaal op een lage lucht vochtigheid, maar aangezien je plant buiten staat (of heeft hij een tijd binnen gestaan ? ) zou dit niet mogelijk mogen zijn. Ik heb wel in de gaten dat het nieuwe blad dit niet vertoont. Ik zou nog even geduld hebben en het nieuwe blad in de gaten houden of die het ook krijgen en dan even verder kijken. Maar volgens mij komt alles wel goed met je plant .

          Grtz

          Comment


            #20
            Re: eerste kweek.

            ja idd omdat het weer zo slecht was de afgelopen dagen stond hij maar binnen
            maar vandaag was het beter en heb ik ze buiten gezet.
            bedankt dan hoef ik me geen zorgen te maken:d
            grtz

            Comment


              #21

              Comment


                #22
                Re: eerste kweek.

                hello
                er zijn nu 2 prachtige dagen gepaseerd en de plantjes hebben er zeker van genoten:d
                de plant die er wat slechter aan toe is zijn oude blaadjes blijven sla maar de nieuwe zijn mooi groen en stevig.
                Attached Files

                Comment


                  #23

                  Comment


                    #24
                    Re: eerste kweek.

                    neen ze krijgen zeker niet te weinig licht want de zon staat op de plantjes va 11 tot 5 uur savonds.
                    van het overplanten weet ik het niet zeker het is een pot van 4 liter maar er is al een klein stukje wortel langs de onderkant aan het uitkomen. maar als ik ze moet overplanten zet ik ze direct in de volle grond maar ik ben niet zeker of er genoeg licht gaat zijn. ik zet hier even een foto van de plek erbij.
                    Attached Files

                    Comment


                      #25
                      Re: eerste kweek.

                      plekje in de tuin.
                      ze staan wel in een hoek maar de hoek is naar het noorde gericht dus ze hebben trg van een 11 uur tot 5 uur licht.
                      Attached Files

                      Comment


                        #26
                        Re: eerste kweek.

                        Volgens mij licht te kort hoor...
                        Ze stretcht wel heel fel.

                        Probeer ook een andere kuip te gebruiken, of geef ze vaste grond waar het meeste zonlicht komt.

                        Succes in alle geval en laat zien hoe het vordert daar he!

                        Comment


                          #27
                          Re: eerste kweek.

                          Zie ik daar links van je tuinhuisje op de laatste foto een compost plek. Heb je nog geen goede compost daarvan ? Is alvast goed om je grond met te bewerken als je hem in volle grond doet.

                          Grtz

                          Comment


                            #28
                            Re: eerste kweek.

                            ik zou mijn plantjes inderdaadbter op een andere plek zetten maar mijn moeder doet er wat lastig over
                            en ja het is compost ik had ook al 1/4 compost gemengd met potgrond toen ik ze overplante in de potte waar ze nu in staan.
                            ik denk dat ik straks de grond ga mengen met wat compost en in het weekend zet ik het plantje dan in die grond.
                            grtz

                            Comment


                              #29
                              Re: eerste kweek.

                              hello medekwekers.
                              eindeljik terug wat zon na zo'n lange regen periode. spijtig genoeg zal het maar een korte tijd zijn maar de zon die we hebben is goed meegenomen
                              mijn plantjes hebbe zeker genoten en het grootste is al meer dan 60 cm en eindelijk beginnen de takken in de oksel van andere takken wat te groeien
                              maar ik heb nog met 2 plantjes wat problemen..
                              1tje ziet zeer geel en ik zou niet weten hoe dit komt. dit plantje is net als andere op dezelfde manier verzorgt en van het zelfde weer genoten.
                              en bij het andere plantje zijn een paar bladeren bruin aan het worden en aan het afsterven ik hoop dat dit niet bij heel mijn plant gaat voordoen.
                              grtz
                              Attached Files

                              Comment


                                #30
                                Re: eerste kweek.

                                foto van vergeelde bladeren
                                Attached Files

                                Comment

                                Bezig...
                                X