Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek, info welkom

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1ste kweek, info welkom

    Korting op 420shop
    Van een gevonden zaadje in een zakje wiet,
    Nog zeer klein maar het is een mooie foto:




    Ik zet het overdag buiten en 's avonds gaat het een uurtje of 2 onder een bureaulamp staan; heeft dit zin/krijgt (de hopelijke) zij zo genoeg licht?
    Ik heb wel niet veel ruimte, is het mogelijk om de plant zo klein mogelijk te houden zonder het bloeiproces(al te veel) te verstoren? Zoja, hoe?

    #2
    Re: 1ste kweek, info welkom

    Dat is inderdaad een hele mooie foto van je jonge spruit.
    Het kan zeker geen kwaad haar 's avonds binnen te nemen en in de dag buiten te zetten.

    Onthoud wel dat ze nog jonng is en je haar best goed beschermd tegen wind.

    Met een bureaulamp verlichten kan, maar draai er wel een spaarlampje in he.
    Tot ze bloeit mag je haar tot 24h licht geven, maar eens zij bloeit moet donker wel degelijk donker blijven. Dus niet bijbelichten dan.

    Ze klein houden
    dat doe je door de vijfde internode eraf te halen. Zo wordt ze breder.

    Veel succes nog man

    NB: Het is in uw voordeel jezelf even voor te stellen.
    member-introduction.html

    Comment


      #3
      Re: 1ste kweek, info welkom

      Heyo Spaghettio.

      Een bureau lamp is meestal een gloei of halogeen lamp, deze zijn niet geschikt om onder te groeien.

      Je kan eventueel onder spaarlampjes kweken of TL als je het eenvoudig wilt houden.
      Om ze kort te houden moet je spaarlamp- TL er dicht op. Als je je plant klein wilt houden raad ik je aan ze direct op 12/12 te zettten (12 Uur licht en 12 uur donker -> Verduisteren)

      Zo begint ze met bloeien en groeit ze niet zoveel ( Ze groeit nog wel door in de bloei)

      En mooie foto idd!
      Moet wel een duur camerake zijn

      Edit:
      Zou je jezelf even will voorstellen in de Introduction sectie?
      member-introduction.html

      Nvm Leffe heeft het er ook bij gezet

      Peace

      Comment


        #4
        Re: 1ste kweek, info welkom

        Welk wietje was het ?

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: 1ste kweek, info welkom

          Soort: betere standaard(weet niet exact)
          De 5de internode erafhalen= er gewoon afknippen vanaf er een centimetertje steel boven komt?
          Op 12/12 zetten: vanaf wanneer? een maand en half ofzo?
          Zilverpapier van onder zetten als ze buiten staat zodat ze meer licht krijgt van onderen en zo minder groot wordt: goed idee?

          alvast bedankt

          Comment


            #6
            Re: 1ste kweek, info welkom

            Als je je plantje zo klein mogelijk wilt verduister je ze zo snel mogelijk.

            Ik denk niet dat die alu folie veel zal uitmaken, kan trouwens hotspots maken.(Dat het licht weerkaatst naar 1 punt= verbranding-> vergrootglas effect)

            Peace

            Comment


              #7
              Re: 1ste kweek, info welkom

              bedankt voor het snelle antwoord

              Ik ga de bureaulampverlichting laten vallen en enkel overdag buiten zetten,
              Nu saat er een afgesneden plastic fles over met gaatjes in tegen de wind en voor de luchtvochtigheid:hoelang zou ik deze houden. Het plantje schiet al flink op en is nu enkele centimers (3 ofzo) hoog, het staat wel in een zeer klein potje:wanneer verpotten? En de aarde(potgrond met een klein beetje mest) voelt wat hard aan:enkele kleine regenwormpjes in het potje loslaten:goed idee? Geen folie: wit papier dan?
              Zoveel vragen...

              Comment


                #8
                Re: 1ste kweek, info welkom

                Dus het flesje is open vanboven?
                Hoeft er niet te lang op, buiten zal het wel vochtig genoeg zijn. Houd ook wat licht tegen wss . Maar idd goed bedacht om ze te beschermen voor wind, al weet ik niet of er nu nog veel wind is?

                Je kan nu al overpotten of wachten tot ze het kleine potje volgewortelt heeft( Wanneer er een wortel vanoner uit het gatje komt) Ik zelf zou al overpotten.

                Wat wormen in je grond doen is altijd goed, deze maken je grond luchtiger.

                De grond op je foto ziet er nat uit, dus ik neem aan dat je ff geen water geeft.
                Om te weten wanneer je terug water moet geven steek je je vinger in de aarde en als je voelt dat deze nog vochtig is geen water geven. Als die droog aanvoelt mag je water geven.

                En je kan eventueel Zwart/Wit folie(Of een ander witte folie) gebruiken om het licht naar boven terug te weerkaatsen .(Al gaat dat niet veel uitmaken)

                Peace

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: 1ste kweek, info welkom

                    Beste advies dat ik u kan geven Trinus,

                    Vanaf je ze definitief buitenplaats moet je wachten tot ze afbloeit!
                    Of zoals smokey zegt: verduisteren.
                    Dat doe je door haar 12h buitenlicht te geven en 12h donkerte in een kast (of andere methode die jou beter ligt)

                    Vanaf je haar volledig buitenplaats zal ze afbloeien wanneer haar lichtopname/fotosynthese verkort. Dan "beseft" ze dat haar einde eraan komt en maakt ze zich klaar voor de voortplanting.
                    MAW, de herst nadert en de dagen buiten worden korter.
                    Ik benadruk extra hier dat donker, donker moet zijn! Geen straatlicht op je planten, geen voorbijrijdende auto's wiens lichten jouw planten kunnen raken, ...

                    En ja, eigenlijk heb ik de plantjes bij de bovenkomst niet te voorzichtig behandeld, zoals bv een fles erboven te plaatsen. Het mag al eens "winderig" zijn, zo wortelen ze zich beter.
                    MAAR aangezien jij ze vanaf het begin ook buiten voorgroeit, kan ik daar niet echt dezelfde ervaring in delen. De zaadjes die ik buiten voorgroeide zijn mysterieus verdwenen.

                    Vraag maar aan Leffe, die weet er binnenkort alles van
                    @Cannaboy, ik weet al veel en heb hier het meeste geleerd. Maar het onderste zal pas uit de kan komen anno 2009. Door ervaring van 2008 weet ik wat me te doen staat in 2009.
                    En ik heb nog veel te leren van 2008.
                    Wat ik weet, weet ik door het forum en ervaring. De twee beste leermeesters

                    Comment


                      #11

                      Comment

                      Bezig...
                      X