Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste buitenkweek: Thai x Skunk!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste buitenkweek: Thai x Skunk!

    Korting op 420shop
    Kort gegevens overzicht

    Type zaadjes: Thai x Skunk
    Aantal zaadjes: 11 stuks male/female
    Gekocht bij: Dutch Headshop

    ==========================

    Ik ga in ieder geval alsnog proberen hier een verslagje bij te houden.

    Eigenlijk ben ik dit moment (22 juni) iets te laat aangezien de plantjes inmiddels al 4 weken in de grond staan maar dat mag de pret niet drukken.
    Ik heb de zaadjes binnenshuis in kleine organische bakjes ontkiemd in stekgrond. Nadat de plantjes een centimeter of 10 waren, zijn ze direct de tuin in gegaan in grote 15 liter potten met open bodem. Mazzeltje hier was dat de potten vrij goedkoop waren; 50 cent/stuk.

    Op dit moment staan ze er erg goed bij. Iedere dag krijgen ze water zodra ik thuis kom.
    Vorige week grote schrik toen tijdens een hagelbui (met grote stenen) ik vlak voor mijn neus een stuk blad/plant er af zag vallen als gevolg van een grote hagelsteen die als een komeet neerstortte in het hart van mijn plant.
    Zoals het er nu naar uitziet herstelt de plant zich echter goed. Het steeltje was door de inslag redelijk krom, echter is hier ook goed gebruik te maken van de eigenschap dat de plant in staat is zich in 10 minuten tijd te draaien richting de zon. Gewoon een aantal dagen de plant in de goede richting gedraaid en de steel en blad zijn inmiddels weer recht.

    Vandaag (zondag 22 juni) grote schrik aangezien sommige van mijn mooie plantjes bedekt zijn met mieren. Aangezien mieren gek zijn op zoetstof, kan dit niet anders betekenen dan dat er luizen aanwezig zijn. (F*ck)
    Ben dus gelijk als een dolle lieveheersbeestjes gaan zoeken wat op zich vrij makkelijk was. De echte uitdaging was echter om die beestjes op mijn plantjes te krijgen aangezien ze toch een eigen mening schijnen te hebben. Ik meen dat er nu na een half uurtje van de totaal 30 stuks, nog een stuk of 3 op de juiste plant zitten. Score is dus 10 %, wat helaas niet al te best is maar het is nog altijd beter dan de score van het Nederlandse elftal gisteravond.

    Ik ga nu eens proberen uit te vogelen hoe ik mijn foto's hier op het forum kan plaatsen.
    Daarnaast ook nog op zoek naar goede voedingsstoffen voor mijn lieve plantjes.

    Binnenkort meer info.

    -----------------
    ================================================== ===================

    Foto's

    10 juni 2008


    17 juni 2008


    22 juni 2008








    Zoals je hierboven kunt zien, mis ik dus een compleet blad aan de linkerkant als gevolg van een hagelsteen. Verder ziet hij er supergezond uit !


    Tot zover !

    #2
    Re: Mijn eerste buitenkweek: Thai x Skunk!

    Ziet er leuk uit succes er mee .

    Grtz.

    Comment


      #3
      Re: Mijn eerste buitenkweek: Thai x Skunk!

      Ziet er netjes uit, doe zo verder.

      Greatz tjeute.

      Comment


        #4
        Re: Mijn eerste buitenkweek: Thai x Skunk!

        Dat ziet er goed uit, succes met de kweek!

        Om ff te antwoorden op je vraag.
        Je kan fotos uploaden via http://www.mijnalbum.nl .
        Als je daar een accountje aanmaakt kun je albums maken die je dan kan vullen met fotos.

        De code van je afbeeldingen zet je dan tussen de [img]xxxxx[/img] tags.
        (Als je foto geupload is, rechtermuisknop, eigenschappen, locatie: Hier staat de code)


        Peace

        Comment


          #5
          Re: Mijn eerste buitenkweek: Thai x Skunk!

          ziet er goed uit maar laat je die duotjes ook zo staan of ga je die nog overpotten
          en dat nederland was gisteren gewoon k.t :o

          Comment


            #6
            Re: Mijn eerste buitenkweek: Thai x Skunk!

            Mooi mooi

            Aangezien alles goed gaat daar, kan ik weer eens even lekker uitblazen

            Als je hulp nodig hebt, is dit forum the place to be .

            Welkom!

            Greetz

            Comment


              #7
              Re: Mijn eerste buitenkweek: Thai x Skunk!

              ziet er goed uit heb gisteren ook een lieveheersbeestje tussen mn planten gezien, ik ben er maar mooi van afgebleven ^^

              thai x skunk, interessante keuze! ik ben benieuwd

              veel succes nog, grtz
              >>> LR2 mini-kweekje<<<

              Comment


                #8
                Re: Mijn eerste buitenkweek: Thai x Skunk!

                Duo plantjes blijven nog even op deze manier staan.

                Aangezien er van de totaal 11 stuks vast een aantal mannelijk zullen zijn (en er dus potten vrij gaan komen) hou ik het nog even zo. Zodra er een plekje vrijkomt, gaan de vrouwtjes over. Aangezien het belangrijkste is dat ze genoeg en goede voeding krijgen, hoeft dit dus geen probleem te zijn. Sowieso krijgen ze iedere dag net ietsje meer water dan de planten die alleen in een pot zijn geplaatst.

                Daarnaast ga ik deze week even extra voeding kopen die wekelijks aan het water toegevoegd gaat worden.

                De reden van mijn keuze om Thai x Skunk te nemen, was voornamelijk het feit dat ze:

                - redelijk goedkoop waren (11 zaadjes voor 16 euro).
                - Het echte buitenplanten zijn.
                - vroeg bloeien en dus vroeg oogsten met minder kans op rot/bederven.
                - vrij slank zijn (dus geen mega oerwoud in de tuin) en dus kleine kans op ontdekking door de
                buren. Aangezien de verstandhouding met die buren niet zo denderend is, komt deze plant-
                eigenschap nu dus zeer goed uit.
                - Redelijke goede opbrengst (450-500gr /m2).
                - redelijk sterk maar net niet te.

                De reden dat ze in potten staan is met name de hoogte van de plant; die kan nl. tot 2 1/2 meter worden wat dus hoger is als de schutting. Hopelijk blijven ze vanwege de potten dus iets kleiner. Daarnaast kan ik ze tijdens een mega onweer/hagelbui onder het afdakje zetten waardoor ze iets meer beschermd staan. Helaas was ik dus tijdens de laatste armageddon hagelbui (red.) net ietsje te laat.

                Binnenkort meer.....

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn eerste buitenkweek: Thai x Skunk!

                  ok dat was een goeie uitleg
                  over de prijs van de weed is op dit moment triest laag voor binnenwiet
                  krijg je nu maar 650 de kilo en ik heb ook al gehoord dat het nog minder is dus als je pech raak je hem miss niet eens kwijt omdat het buiten wiet is
                  maar wie weet is het over 2 maanden wel weer helemaal anders

                  Comment


                    #10
                    Re: Mijn eerste buitenkweek: Thai x Skunk!

                    Oorspronkelijk geplaatst door dannymh
                    P.S. Heb nog een algemene vraag aan de lezers. Er vanuitgaande dat er niets geks gebeurt zoals schimmel of rot en een redelijk goede kwaliteit qua THC gehalte: Wie weet wat voor prijs je voor een kilo wiet kunt krijgen ?
                    Ik volg je tread en je geeft een massa uitleg over je manier van hoe je het gaat aanpakken, je hebt alles al goed uit gedacht en de planten zullen je belonen, maar hoeveel, wat, waar je een killo wiet kwijt kan zoek je best zelf uit. Het forum is niet bedoelt om wiet te verhandelen en om prijzen te plakken op wiet, we willen hier ook niet door in de problemen komen. Dus laten we je ps vergeten en we gaan verder met je verslag .

                    Grtz

                    Comment


                      #11
                      Re: Mijn eerste buitenkweek: Thai x Skunk!

                      Excuus, was niet echt gepast om hier die betreffende vraag te stellen.

                      Eerste insteek was toch het kunnen kweken van een paar leuke plantjes en niet de verkoop ervan.. Dit was namelijk al jaren een wens om een keer te kunnen doen. Aangezien dit door eerdere woonsituaties niet echt haalbaar was, moest het er nu maar eens van komen.

                      Comment


                        #12
                        Re: Mijn eerste buitenkweek: Thai x Skunk!

                        . Geen probleem, als je zin hebt kan je mischien even een korte introductie geven van jezelf member-introduction.htmlprijzen-winnen-op-het-forum.html.

                        Grtz

                        Comment


                          #13
                          Re: Mijn eerste buitenkweek: Thai x Skunk!

                          Update 27 juni 2008:

                          Ik heb deze week op de site van een growshop wormenmest in 10 liter zakken gevonden. Aangezien de enige die ik tot nu toe had kunnen vinden een boer was die ergens in het zuiden van NL wormenmest levert (echter dan wel in een minimale hoeveelheid van 1 kub) was ik hier dus erg happy mee. Aangezien ik maar 8 grote emmers heb, vond ik 1000 liter toch een beetje te veel van het goede. De 10 liter zak was een perfecte aanvulling op datgene wat er nu in de emmers zit. Tevens heb ik er een flesje supervit van het merk Hesi bij besteld. Dit alles bij elkaar zou er toch voor moeten zorgen dat mijn plantjes lekker kunnen groeien, lijkt me.

                          Ik heb zojuist een foto gemaakt van mijn plantjes en een vraagje aan de kenners:


                          Heb is bijna niet vast te leggen op foto maar ik zie in de plantoksels kleine sprietjes. Aangezien ze ook erg lijken op het begin van een nieuw stengeltje dat uiteindelijk uit kan groeien tot een nieuwe tak ben ik dus nog voorzichtig met juichen want de constatering is dat ze dit alle 11 hebben. Een aantal van deze sprietjes zijn aan de puntjes al weer bruin aan het worden dus een stengel kan dit iig niet meer worden. Het zou er dus op kunnen duiden dat ze inderdaad allen een vrouwtje zijn. Aangezien het gemixte zaadjes waren, betekent dit dus 11 uit 11 !!

                          Hier dus de foto die ik heb geprobeerd te maken: In het cirkeltje zijn de stengeltjes waar het om gaat. Deze stengeltje zitten t.h.v. de vertakkingen (oksels) aan de zijkant van de plant maar komen ook voor in de oksels zelf. Kan iemand me vertellen of het inderdaad vrouwtjes planten zijn en of ik dat inderdaad nu al kan zien ?




                          Hieronder nog een aantal foto's van zoals ze er nu bij staan !





                          Comment


                            #14
                            Re: Mijn eerste buitenkweek: Thai x Skunk!

                            Dat zijn de zijscheuten, dat krijgen alle cannabis planten, man en vrouw.
                            Vanaf dat je witte haartjes ziet weet je zeker dat het een vrouwtje is.(Of een herma )

                            Bekijk dit topic eens.

                            mannetje-vrouwtje-t711.html?hilit=man%20vrouw

                            Peace

                            Comment


                              #15
                              Re: Mijn eerste buitenkweek: Thai x Skunk!

                              Hier weer even een korte update over mijn plantjes.

                              As we speek beginnen mijn plantjes sinds een aantal dagen heerlijk te geuren.
                              Mijn enige angst is dat de buren het vandaag of morgen nog een keertje gaan ruiken.
                              Voordeel is wel dat de heineken brouwerijen hier in de omgeving het grootste deel van de dag de ontluchting van de ketels open hebben staan waardoor het hier vaak naar hop ruikt. Dit maskeert enigzins de geur van mijn plantjes.

                              Hieronder even een aantal van zoals ze er nu bij staan.
                              Zoals je op een aantal foto's kunt zien, staan de bladeren schuin omhoog. Iemand enig idee waardoor dit komt en waarom? (temperatuur/nattigheid)









                              Comment

                              Bezig...
                              X