Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hopelijk te redden buiten kweekie (PP)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hopelijk te redden buiten kweekie (PP)

    Korting op 420shop
    Hallo mensen, ik heb onverw8s vandaag 5 buiten planten gekregen.

    Het zijn allemaal, vrouwtjes en ut soortje is PP,alleen het probleem is dat ze in slechte staat zijn, bijna alle blaadjes hangen en puntjes opgekrult. bij 1 plant is de nerf van de bladeren rood
    De planten stonden ook nog eens in een 500ml potjuh met een hoogte van de hoogste plant van 85cm :/ dus ik heb ze direct overgepot in nu 1,5liter potjuhs. En deze plantjes hebben heel wat te verduren gehad ze stonden achter een terras raam en hebben geregeld droog gestaan :/ , ik heb ook nog een jerrycan voeding gekregen ik weet atm de naam niet dat zal ik morgen posten. (ik heb ze nu geen voeding gegeven aangezien ik niet weet of het wel goede voeding is)

    Ik heb een paar vraagjes,1e is het aanteraden om nu direct voeding te geven of de vrouwtjes ff te laten wennen aan hun nieuwe omgeving 3e vraag wat kan ik doen aan die rode nerven in de bladeren van die plant? en nr 4 aangezien de planten tussen 55 en 85 cm zitten is het aan te raden om ze dan alvast in een 10 of 20 ltr pot te zetten?

    morgen zal ik foto's uploaden zal ik die meteen ff posten dan kunnen jullie ook die rode nerven zien en de trieste staat van de vrouwkes

    Gegroet Ceristo

    #2
    Re: hopelijk te redden buiten kweekie (PP)

    Met die anderhalve literpotten ben je momenteel niet veel. De reden dat je bladeren hangen is omdat je plantjes denken dat ze gaan sterven. Je geeft ze niet genoeg ruimte (enfin, die vriend van je alleszins niet...) en je hebt tot nu toe ook geen voeding gegeven. Ik hoeverre dat je voeding kan halen uit potjes van een halve liter dan .

    Als je toch nog een goed resultaat wilt, zet ze dan in volle grond of ten minste in 35-literpotten. Die koop je in een lokaal tuincentrum voor een euro of 5 per stuk.

    Ik wil benadrukken dat plantjes van 85cm hoog in een halve literpot sowieso een uniek beeld moet opleveren, aangezien het praktisch onmogelijk is om die hoogte te krijgen in zo'n klein potje. Zeker zo snel mogelijk overpotten en dan goed bewateren zodat de voeding die in je grond zit langzaamaan haar werk kan beginnen doen.

    Verder raad ik je ook aan om eens een kijkje te nemen op de site van onze sponsor of er gewoon eens langs te gaan: http://www.growshopalien.com

    Comment


      #3
      Re: hopelijk te redden buiten kweekie (PP)

      Anders plaats je ff een foto, kunne wij ook ff kijken of ie nog wel te redden valt.

      Comment


        #4
        Re: hopelijk te redden buiten kweekie (PP)

        thnx voor advies, ik heb meteen ff groeivoeding gehaald en ga morgen ff die 40ltr potten halen (die krl had trouwens wel voeding gegeven alleen was het bloeivoeding(terra flora). die grond die je op de foto's ziet heb ik alweer vervangen door een goed grondjuh (gehaald bij growshop), en trouwens die plant van 85cm had 2 bakjes van 0,5ltr aangezien die dieptewortel in haar buurvrouw der bakkie kwam en daar nog ff alles aftapte^^. ik heb ze gister in die 1,5ltr potten gedaan en hopelijk schieten ze nog ff redelijk wat wortel voordat ik ze in 40ltr potten doe. \

        als jullie nog tips/tricks of wat dan ook hebben voor mij hoor ik het graag, ik hoop dat ik de vrouwtjuhs nog kan redden ookal wordt het een oogst van likmevessie


        hier zijn de foto's
        Attached Files

        Comment


          #5
          Re: hopelijk te redden buiten kweekie (PP)

          en nog 2
          Attached Files

          Comment


            #6
            Re: hopelijk te redden buiten kweekie (PP)

            Valt wel te redden als je ze gewoon een beetje water geeft en in de zon zet

            Comment


              #7
              Re: hopelijk te redden buiten kweekie (PP)

              Ik zou ze buitenplaatsen desnoods met ondersteuning man.
              Achter zo'n raampje bevalt hen precies niet goed.

              En welke voeding gebruik je?
              Voor bloei terra flores, maar wat is jouw groeivoeding?

              Comment


                #8
                Re: hopelijk te redden buiten kweekie (PP)

                Ik zal dat ff bekijken vanaaf en post ik morgen het soortje groeivoeding(heb gehaald bij growshop en die krl zweerde erbij dat ut het beste was dat hij heeft)
                ik heb 1 plant al ondersteunt omdaty die wel heel erg begon te hellen.

                De plantjes staan overdag buiten mits het niet te hard regent, en s'avonds als het niet te koud wordt laat ik ze daar ook anders gaan ze weer naar binnen.
                Ik zal vanaaf ook weer ff foto's nemen
                grtz ceristo

                Comment


                  #9
                  Re: hopelijk te redden buiten kweekie (PP)

                  Je had ze van in het begin moeten sterken zodat ze nu al slecht weer gewoon hadden geweest.
                  Jammer, maar ik denk niet of er nog iets aan te redden valt...
                  Als ik u was, volledig herbeginnen. En hoe sneller hoe beter want het seizoen loopt naar het einde toe.
                  Just a tip

                  Comment


                    #10
                    Re: hopelijk te redden buiten kweekie (PP)

                    Hehe tja hij heeft ze slecht behandeld maarja ik wil dit gewoon voor de gein hoef niet percee een mooie oogst ofzo alleen ff kijken wat ik er nog van kan maken ^^,
                    en ik ga morgen mijn kast inmekaar zetten en daar ga ik vanaf volgende week een paar nieuwe plantjes in zetten. maar hier zijn nog wat foto's van de voeding en de plantjuhs.
                    Attached Files

                    Comment


                      #11
                      Re: hopelijk te redden buiten kweekie (PP)

                      Zeker een bron aan ervaring dan ja. En al kan je er nog een jointje van roken in oktober is dat toch helemaal mooi meegenomen

                      Comment


                        #12
                        Re: hopelijk te redden buiten kweekie (PP)

                        nog 3 fototjes en precies Sammy hier kan ik nog een hoop van leren hopelijk ^^

                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          Re: hopelijk te redden buiten kweekie (PP)

                          Waarschijnlijk de zieligste wietplantjes die ik ooit heb gezien
                          Als ze dood gaan, ligt het zeker niet aan jouw zorg! Ze staan lekker in de zon zie ik, ondersteuning als dat nodig is. 40 Liter potten ervoor en growshop mix grond.

                          Helemaal goed bezig hoor!

                          Comment


                            #14
                            Re: hopelijk te redden buiten kweekie (PP)

                            Ach, ik denk dat veel kwekers als eerste plantje het erger vanaf brachten.
                            Ikke allesinds toch

                            Kzie dat ge voeding enzo gekocht heb, maar pot over in een NOG grotere maat
                            Die andere pot vind ik toch ook maar iets klein hoor.

                            Leer eruit, dat is wat telt
                            En plant agauw iets bij want het seizoen loopt op haar einde.
                            Groeten
                            Leffe

                            Comment


                              #15
                              Re: hopelijk te redden buiten kweekie (PP)

                              Ik zou Leffe zijn raad opvolgen.
                              Deze planten vallen mss nog wel te redden maar je gaat er niet veel aan hebben.(Dat rijmt)

                              Peace

                              Comment

                              Bezig...
                              X