Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hopelijk te redden buiten kweekie (PP)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: hopelijk te redden buiten kweekie (PP)

    hehe achja als ik ze int begin al had gehad waren ze nooit in zo'n slechte staat gekomen maarja ik wil kijken of ik er nog wat leven in kan krijgen.
    Maar ik zal ff grotere potten halen en over het bij planten dat doe ik in een kast en niet buiten is eigenlijks beetjuh telaat voor buiten naar mijn mening.

    ik had nog een vraagie is het mogelijk om bv stekkies eruit te krijgen of is dat ook hopieloos? ohw trouwens ze krijgen rond deze tijd van 6:00 tot 22:00 direct zonlicht hopelijk is dat genoeg om ze nog ff zetjuh te geven

    thnx voor jullie tips etc

    Ceristo

    Comment


      #17
      Re: hopelijk te redden buiten kweekie (PP)

      Man, geef ze gewoon volle grond of grote kuipen. Het is al bijna het eind van het seizoen...
      Haal er de maximum uit!
      Ze bloeien bijna en dan zal de groei lamliggen.
      Zoals ze er nu uitzien ga je nog geen 10 gram halen, je wilt toch meer he?

      Comment


        #18
        Re: hopelijk te redden buiten kweekie (PP)

        koop wa zaadjes op alien ofzo , tis nog altijd nie te laat om te zaaien denkik .
        en dan zulle ze toch wat deftiger zijn dan deze stengeltjes .

        greetz en veel geluk

        Comment


          #19
          Re: hopelijk te redden buiten kweekie (PP)

          Weet je wat ik zou doen?
          Ik zou deze plantjes zo goed mogelijk proberen te redden. Miss haal je er een paar gram vanaf.
          En met de ervaring die je hebt opgedaan zou ik volgend jaar zaadjes gaan planten.
          Het is nu al behoorlijk laat en je zal geen grote planten meer krijgen, ik zou die 5 euro per zaadje er niet voor over hebben.
          En volgend jaar weet je er veel meer vanaf en heb je rustig de tijd om je plantjes in april te zaaien.

          Behalve als je van plan bent binnen te kweken in de winter dan is het een ander verhaal.

          Comment


            #20
            Re: hopelijk te redden buiten kweekie (PP)

            Ik zou eerder met de ervaring die je nu hebt nieuwe zaadjes planten om er dit seizoen nog uit te halen. Volgend jaar is ook goed, maar haal de maximum uit dit seizoen.

            Comment


              #21
              Re: hopelijk te redden buiten kweekie (PP)

              hmm oki ik zal wel zo groot mogelijke bakken/potten regelen en als ik 10 gram eruit haal vind ik ut al meer dan zat hehe.
              en zoals sammy zegt hier kan ik nog een hoop van leren nu en volgend jaar weer beter, teminste voor buiten dan want ben wel van plan gewoon helejaar door in de kast te kweken.
              Thnx voor jullie info en tips en zal jullie zeker op de hoogte houden over de vooruitgang(hopelijk) van de vrouwkes.
              btw wil het verhaal wel weten aangezien ik de winter door ga kweken sammie

              zal over een paar dagen weer wat foto's uploaden mesch zien ze er dan al wat beter uit

              Grtz Ceristo

              Comment


                #22
                Re: hopelijk te redden buiten kweekie (PP)

                wat is er met die planten gebeurd

                ik denk niet dat je daar 10gram uit haalt :/ zijn ze niet langzaam aan het afsterven? hou ze de komende dagen goed in de gaten, geef ze genoeg licht en water!

                alvast veel succes!
                >>> LR2 mini-kweekje<<<

                Comment


                  #23
                  Re: hopelijk te redden buiten kweekie (PP)

                  Methos ze zijn verkr8 en mishandeld
                  maar hier is alvast weer een updatetjuh

                  ik heb volgens mij wel een probleempjuh check de foto's
                  de randjes van de bladeren beginnen volgens mij te verkleuren terwijl de rest toch donkerder groen is geworden

                  Ceristo
                  Attached Files

                  Comment


                    #24
                    Re: hopelijk te redden buiten kweekie (PP)

                    hier nog 3 foto's als jullie nog tips hebben hoor ik het graag
                    en volgens mij is mijn ph meter kapoet kan die verkleuring daar aan liggen?

                    Ceristo
                    Attached Files

                    Comment


                      #25
                      Re: hopelijk te redden buiten kweekie (PP)

                      Dat ziet er een stuk beter uit!
                      Ik zie nu groen!

                      Nog geen voeding geven, want er zit nog genoeg in de nieuwe, schone grond.
                      Zou me ook nog ff geen zorgen maken om de Ph, want het is net nieuwe grond, die is meestal wel redelijk goed.

                      Ben echt benieuwd of dit nog goed gaat komen Je bent zeker een stuk beter voor ze dan de vorige eigenaar

                      Comment


                        #26
                        Re: hopelijk te redden buiten kweekie (PP)

                        ze zien er al wel veel beter uit dan in het begin dus good work
                        misschien geef je nu teveel voeding ofzo ik zou het niet weten..
                        grtz

                        Comment


                          #27
                          Re: hopelijk te redden buiten kweekie (PP)

                          In het begin deed het pijn aan mijn ogen, vooral omdat het allemaal vrouwtjes zijn, maar het ziet er al wat beter uit. Laat ze wennen aan dat jij ze beter verzorgt, en met erg veel geluk kan het nog iets worden!.

                          Comment


                            #28
                            Re: hopelijk te redden buiten kweekie (PP)

                            ohw ok ik zal geen voeding meer geven ik gaf ze maar 2ml op de 1,5ltr terwijl er 5 op 1ltr wordt aanbevolen maar er is er 1 die volgens mij al helemaal in de bloeistaat zal proberen daar scherpe foto's van te maken

                            Comment


                              #29
                              Re: hopelijk te redden buiten kweekie (PP)

                              Ze zijn duidelijk de beterhand op
                              Ik ben een groot mysterie, verpakt in een raadsel met een strik van vraagstukken

                              Comment


                                #30
                                Re: hopelijk te redden buiten kweekie (PP)

                                Oorspronkelijk geplaatst door Ceristo
                                ohw ok ik zal geen voeding meer geven ik gaf ze maar 2ml op de 1,5ltr terwijl er 5 op 1ltr wordt aanbevolen maar er is er 1 die volgens mij al helemaal in de bloeistaat zal proberen daar scherpe foto's van te maken
                                ik weet het niet zeker hoor ben zelf ook een beginner maar als je z ein verse grond hebd gezet dan zou er op de moment nog genoeg voeding in de grond moeten zitten

                                Comment

                                Bezig...
                                X