Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Purple Tops buiten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Purple Tops buiten

    volgens mij is het gewoon het blaadje dat bij elke vertaking komt.
    ik heb me hie rook al in vergist

    Comment


      #17
      Re: Purple Tops buiten

      Regen is goed .

      Comment


        #18
        Re: Purple Tops buiten

        zo'n plant kan wel tegen een stootje hoor
        miss is het wel slim voor als ze in de bloei zijn als het regent eronder te zetten zo voorkom je toprot.

        Comment


          #19
          Re: Purple Tops buiten

          Dat was ik zeker al van plan.
          Maar ik dacht als het nu eens flink regent dan spoelt alle voeding uit de pot.

          Comment


            #20

            Comment


              #21
              Re: Purple Tops buiten

              Oke dan, scheelt weer heen en weer rijden met de plant.
              maar als ik heftig onweer verwacht mag ze toch eventjes schuilen van me.

              Ik zag dat jij wat problemen hebt/had met beestjes.
              Ik hoop dat jouw planten nog flink gaan bijtrekken.
              gelukkig heb ik er nog geen last van gehad.
              Ik heb nog geen misvormd blaadje of wat dan ook gehad.

              Comment


                #22
                Re: Purple Tops buiten

                jaa die van jou ziet er inderdaad zeer mooi uit vergeleken met die van mij
                maarja volgend jaar nog eens proberen (als ik wel mag van de ma ) en dan ga ik ook wat vroeger beginnen.
                maar keep up the good work

                Comment


                  #23
                  Re: Purple Tops buiten

                  Ja, zolang ze groeien is regen goed.
                  Wanneer ze bloeien is regen tegenspoed.

                  Comment


                    #24
                    Re: Purple Tops buiten

                    Oorspronkelijk geplaatst door laurens_enzu
                    jaa die van jou ziet er inderdaad zeer mooi uit vergeleken met die van mij
                    maarja volgend jaar nog eens proberen (als ik wel mag van de ma ) en dan ga ik ook wat vroeger beginnen.
                    maar keep up the good work
                    Volgens mij zijn de purples ook wel erg makkelijke planten.
                    Die dingen groeien altijd wel volgens mij.

                    Comment


                      #25
                      Re: Purple Tops buiten

                      laurens_enzu wrote:
                      jaa die van jou ziet er inderdaad zeer mooi uit vergeleken met die van mij
                      maarja volgend jaar nog eens proberen (als ik wel mag van de ma ) en dan ga ik ook wat vroeger beginnen.
                      maar keep up the good work


                      Volgens mij zijn de purples ook wel erg makkelijke planten.
                      Die dingen groeien altijd wel volgens mij.
                      ik zou het niet weten is de eerste keer dat ik weed kweek en rook het zelf nog een half jaar.
                      ik weet zelfs niet va welke soort mijn plantjes zijn heb ze gewoon de zaadjes van een vriend gekregen die hij gevonden had tussen zijn weed

                      Comment


                        #26
                        Re: Purple Tops buiten

                        Ik heb nog eens flink wat huiswerk gedaan over het verduisteren.
                        Het is eigelijk wel beter om het te doen.
                        De plant begint eerder met bloeien en zit in de beste maanden (Juli-aug.) in de bloei.
                        Zo heb je minder kans op toprot en meer kans op dikkere toppen.
                        Nadeel is dat je wel consequent moet zijn en dus tot einde bloei moet blijven verduisteren.
                        Doe je dat niet dan kan de plant weer doorschieten.

                        Als ik het raam en de deur van ons tuinhuis af zou plakken en dus lichtdicht zou maken kan ik de plant elke dag om bv 18:30 binnen zetten en 's morgens om 6:30 weer naar buiten doen.
                        Maar dan moet ik dat in mijn vakantie straks dus ook doen en dus zorgen dat ze elke dag om 6:30 weer buiten staat. Vroeg op dus elke dag.
                        Of mag je de tijden ook verschuiven? Als je dus maar 12/12 aanhoudt.

                        ben er nog niet uit wat ik zal gaan doen.
                        Ik ben bang dat de plant pas zo laat gaat bloeien dat de beste tijd en weer dus alweer voorbij is.

                        -edit-
                        Ik hoef er natuurlijk niet vroeg uit 's morgens als ik de plant 's avonds al weer buiten zet.
                        Gewoon 12 uur terug rekenen vanaf zonsopgang en dan binnenzetten tot het buiten ook donker is en dan mag ze weer naar buiten.

                        Ik heb trouwens ook eens naar de waterkwaliteit gekeken die hier geleverd zou moeten worden.

                        Parameter------------uw waterkwaliteit
                        Hardheid (DH)---------------8
                        Zuurgraad (pH)-------------8.0
                        Calcium (mg/l Ca)-----------37
                        Magnesium (mg/l Mg)--------12
                        Natrium (mg/l Na)-----------85
                        Sulfaat (mg/l S04)----------54
                        Nitraat (mg/l NO3)-----------1.8
                        Kalium (mg/l K)--------------3.5
                        IJzer (mg/l Fe)--------------0.02
                        Chloride (mg/l Cl)------------75

                        pH is wel erg hoog of niet?

                        Comment


                          #27
                          Re: Purple Tops buiten

                          Als je dat water gebruikt met pH van 8 zou ik u op aliengrowshop een pH min aanschaffen.
                          Bobo heeft onlangs nog een mooie post gemaakt hoe je dat natuurlijk naar beneden kan halen.
                          Als ik het gevonden heb post ik het hier even.
                          Gevonden:
                          afzuring water

                          En tjah, 6.30 is niet het leukste uur om op te staan, maar ik denk dat je er gerust een uurtje mag bijdoen.
                          Praat eens met scrappy, die weet duidelijk waarmee hij bezig is
                          Last edited by Jointjedraaien; 29 March 2011, 04:06.

                          Comment


                            #28
                            Re: Purple Tops buiten

                            Wordt denk ik een moeilijk verhaal wanneer je je plant aan het einde van de avond buiten moet gaan zetten en wachten op zonsopgang, wordt gezien de tijden wel een rekenwerk 8 weken lang.
                            Het feit dat verduisteren in deze maanden het best is vanwege de stand van de zon is zeker waar, maar toch is het weer afwachten wat het weer wordt, mijn nlx zit bijna op 5 weken bloei en de komende 2 weken geeft http://www.buienradar.nl een slecht weerbeeld, dus das minder voor het uitharden van mijn toppen. Ze staat wel onder een afdak van plexiglas dus droog en wanneer de zon toch even schijnt krijgt ze deze ook.
                            Vraagje is die plant echt 1.80cm? Dat zou al vet groot zijn, wanneer ben je met deze begonnen dan?
                            Je moet zelf weten wat je doet, ik heb er in iedergeval niet verkeerd aan gedaan om te verduisteren en heb de schuur ook helemaal afgeplakt.
                            Let op moet wel lichtdicht zijn en een beetje ventilatie is ook niet verkeerd. Ik zet de schuur soms om een uur of 11 s'avonds nog weleens open voor de nodige lucht. Je plantje om half 7 s'ochtends buiten zetten, water geven en dan terug je nest weer in in je vakantie zo doe ik het ook. Maar wel consequent zijn niet allemaal verschuiven die uren alleen in noodgevallen.

                            grtz

                            Comment


                              #29
                              http://members.home.nl/buysen/winkelbasusan.htm

                              Comment


                                #30
                                Re: Purple Tops buiten

                                Oorspronkelijk geplaatst door Cobus
                                Stel het wordt 's morgens om 6:30 licht. Dan zet ik de plant 's avonds om 17:30 binnen en dezelfde avond rond 23:00 weer naar buiten
                                ????? Buiten om 23h??? Dan wordt het toch donker?
                                Je moet ze verduisteren nog voor het donker wordt want de dagen zijn nu te lang.
                                Je kort die dus in door ze vroeger donker te plaatsen in een donkere kamer.

                                En 13 euro is geen geld he

                                Groeten

                                Dus bv:
                                Om 20h binnen verduisteren en om 8h 's morgens terug buiten.

                                Comment

                                Bezig...
                                X