Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe zien ze eruit?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Hoe zien ze eruit?

    Yo Beernd,

    Las in het forum over magnesium tekort : (dank aan xav)

    Dit staat op een ander forum over paarse verkleuring in de steel en bladeren:

    Die paarse verkleuring, waar jij het onlangs over had, is i.d.d. een magnesium tekort.
    Kan je verhelpen door naar de DA drogist te gaan en een potje Magnesium Sulfaat te kopen.
    Geef je plant ca. 15gr van dit zout opgelost in water.
    Binnen 24 uur zie je resultaat.


    Succes he!

    Comment


      #17
      Re: Hoe zien ze eruit?

      Hey Fridge ja bedankt voor de info! heb vanmorgen even magnesiumsulfaat gehaald bij intratuin (bij DA nergens te vinden) en ff 100 gram verdeeld over 5 plantjes in 10 liter

      Hope it goes well! ohja en ook ff cannaboost gehaald gebruik jij die ook en hoeveel op 10 liter water?
      grzz

      Comment


        #18
        Re: Hoe zien ze eruit?

        Ok dan, gelukkig dat je bij intratuin hebt kunnen halen! Komt vast goed! Ben erg benieuwd of het werkt!

        Die cannabooster heb ik inderdaad ook, heb er nog niets mee gedaan omdat mijn planten nog niet in bloei staan.
        Daar ga ik pas mee beginnen als de bloeifase is aangebroken. Trouwens op de site van Canna staat een prima voedingsschema die je kan gebruiken. Je kan eventueel ook kijken in mijn topic, daar staat de link ook in!

        Trouwens mooi K**, denk dat mn planten het mozaiek virus hebben, heb allemaal gekke plekken, bladeren die aan het kromtrekken zijn en doffe bladeren, niet goed! BAH!

        Comment


          #19
          Re: Hoe zien ze eruit?

          ohjeee... heb je pics?

          je zou best eens gelijk kunnen hebben heerst nog al..

          Comment


            #20
            Re: Hoe zien ze eruit?

            WTF? het mozaiek virus?? dat meen je niet klinkt niet best... heb je foto's? ben erg benieuwd, is er wat aan te doen denk je??
            hoop t wel voor je man!

            Comment


              #21
              Re: Hoe zien ze eruit?

              Jij hebt geen Mozaiek virus hoor denk ik Beernd, ashdra is tegen Fridge bezig.

              Hier wat info over het Mozaiek Virus.



              Verspreiding

              Een aantasting door mozaiekvirus treedt vooral 's zomers en in de herfst op wanneer veel gevleugelde bladluizen voorkomen. Bladluizen brengen het virus zeer makkelijk over. Bij werkzaamheden in het gewas kan de mens het virus in geringe mate verspreiden. Een verspreiding via zaad of grond is niet mogelijk. Het virus heeft veel dragers, waaronder sla en onkruiden. Hierin kan het virus overblijven. Het virus komt ook voor in diverse andere planten zoals, tabaksplanten, komkommers, tomaten enz... Kruisbesmetting is mogelijk (hennep naar tomaat en visa-versa).

              Op het moment dat het virus eenmaal in de plant zit is het er niet meer uit te halen, klonen van deze plant zullen dus het virus ook met zich meedragen.

              Effecten op de plant

              De effecten op de plant zijn zeer divers, de plant zal nooit zijn volle kracht kunnen benutten omdat door de staat van de bladeren minder fotosynthese kan geschieden. Het mozaiekvirus bestaat uit kleine staafjes van ongeveer 700 nanometer lang. Het virus behoort tot de groep van potyvirussen.
              De plant zal nooit een topper kunnen worden dat is één ding dat vast staat, overal zal de plant enigszins in achter blijven.

              Bestrijding

              Zoals al eerder gezegd een oplossing is er niet als het er eenmaal in zit gaat het niet meer weg. Wel zijn de omgevingsfactoren van belang, een plant die constant een omgevingstemperatuur van 21 graden Celcius of hoger krijg zal minder last hebben van het virus. Je temperatuur op 21+ houden is dus een must.

              Opbrengst

              De grote vraag is natuurlijk kost het mij opbrengt. Het antwoord hierop is JA
              Omdat je plant een virus heeft, minder blad aanmaakt enz, zal deze ook minder opleveren. Als jij de temperatuur op 21+ houdt valt de schade nog wel mee, maar buitenplanten zullen hier veel meer last van hebben omdat het is ons koude landje veel te weinig 21 graden of warmer is.


              Peace

              Comment


                #22
                Re: Hoe zien ze eruit?

                Ik zal er binnenkort eens even een paar foto's van maken, ziet er echt vreemd uit en het breid zich ook uit...

                Grtz!

                Comment


                  #23
                  Re: Hoe zien ze eruit?

                  Zo mensen de topjes beginnen te groeien, er komen al ienieminie topjes tussen de blaadjes
                  Zal morgen ff paar fotos erop zetten als wat minder waait!

                  Comment


                    #24
                    Re: Hoe zien ze eruit?

                    wow man mooie planten. Zien er erg goed uit en ben benieuwd wat daar af komt

                    Ik blijf deze volgen! succes

                    Comment


                      #25
                      Re: Hoe zien ze eruit?

                      beernd kijk uit met fotos uit je album te verwijderen, als je deze fotos uit je album verwijdert kunnen wij ze op het forum ook niet meer zien.

                      Check je eerste post

                      Peace

                      Comment


                        #26
                        Re: Hoe zien ze eruit?

                        Ja das ook wel slim..Sorry.
                        Hier weer een paar pics van heden, nu 16 weekjes jong en grootste is 1.30 meter!









                        Comment


                          #27
                          Re: Hoe zien ze eruit?

                          De topjes beginnen zich stilletjes aan te vormen Ziet er goed uit!

                          Greetz

                          Comment


                            #28
                            Re: Hoe zien ze eruit?

                            Netjes hoor! Ze zien er gezond groen uit!
                            Wel grappig, jouw K2 en mijn K2 zijn net zover in de bloeifase, wel grappig man om dat te zien!

                            Gaan we straks kijken wie de meeste opbrengst heeft!
                            Ik heb trouwens mn topic ook geupdate met foto's, check it out!

                            Succes!

                            Comment


                              #29
                              Re: Hoe zien ze eruit?

                              Thanx! ga ook elke dag even met ze praten , haha

                              Comment


                                #30
                                Re: Hoe zien ze eruit?

                                Gewoon lieve woordjes tegen ze zeggen, dan komt het echt goed! :o

                                Comment

                                Bezig...
                                X