Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer kweken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Eerste keer kweken

    Zijn idd mushrooms..ik heb laatst de kuipen aangevuld met potgrond uit de tuin en ik had die dingen ook in de tuin staan.
    Maar zijn zijn al weer weg..heb net de kuipen bijgevuld met potgrond van ecostyle.

    Comment


      #17
      Re: Eerste keer kweken

      volgens mij heb jij een vocht probleempje in je pot... te weinig zand/perliet enz, water moet weg lopen niet blijven hangen in je pot. de mushroom zelf lijkt me niet schadelijk voor je plant, wel gezellig eigenlijk. Maar tis niet echt ideaal. Je grondmengsel de volgende keer iets anders samenstellen en geen gebruik maken van 2ehands grond uit je tuin, als je in potten werkt. Nu zijn het musrooms, straks zijn het beestjes die je wortels aanvreten! Dan ben je veel verder van huis man, pff..

      ik zelf, zou die potten die je gebruikt even onder de loep nemen. Heb je voldoende drainage gaten er in zitten? stuk of 10.. ?? (diameter van tot 2 cm) Heb je afwaterings materiaal onder in je pot zitten, zodat je grond niet wegspoeld maar het water niet laat ophopen? Eventueel drainage gaten boren (extra) in de zijkant, net boven de grond, op het randje zeg maar. Er zal wel niks uit lopen, want als ik je grond zo zie, ziet dat er behoorlijk verzadigd met water uit.

      volgende stap zou wezen, zorgen dat die potten droger worden. in de zon zetten of op een radiateur of in een verwarmde ruimte. overpotten is een beetje tricky zo laat in het jaar.. afhangkelijk van hoe de plant er bij staat, zou ik dit wel overwegen. zou dan wel een periode van 3 weken minimaal in acht nemen dat de plant bij moet trekken, vooral als je ook grond en wortel verwijderd. Je kunt ook eventueel de bovenste laag grond afscheppen en vervangen voor verse potaarde.

      ff geen water geven voorlopig... en als je plant dorstig is, mischien even met de plantensproeier.. ipv de grond doorweken. succes!!

      Comment


        #18
        Re: Eerste keer kweken

        Ik zal er een paar gaten extra inboren en de andere iets vergroten.En een dag of wat geen water geven.
        Bedankt voor de tips!!

        Comment


          #19
          Re: Eerste keer kweken

          kan natuurlijk ook paddos zijn of kleine kabouterhuisjes
          Schutto In tha house

          Comment


            #20
            Re: Eerste keer kweken

            Oorspronkelijk geplaatst door emielschut
            kan natuurlijk ook paddos zijn of kleine kabouterhuisjes

            Ja dat zou natuurlijk ook nog kunnen

            Comment


              #21
              Re: Eerste keer kweken

              Ik heb tips opgevolgd ashdra.In 2 kuipen waar de grootste dames in staan heb ik meerde gaten van 2cm geboord.

              De 2 twee kleinere en gehavende dames heb uit de kuip verwijderd en in de volle grond gezet.Net als je zegt in je reply is het tricky maar ik heb er het volste vertrouwen in.



              En je had gelijk over het vocht probleem...de grond was strontnat maar er kwam geen water uit toen ik er extra gaten in boorde.Voor de 2 grootste dames heb ik vanmiddag een kas gemaakt zodat ze uit de regen staan de komende tijd.



              Zal van de week weer ff een update geven.Mzzls

              Comment


                #22
                Re: Eerste keer kweken

                mooi afdakje!
                >>> LR2 mini-kweekje<<<

                Comment


                  #23
                  Re: Eerste keer kweken

                  ziet er mooi uit keep it up

                  Comment


                    #24
                    Re: Eerste keer kweken

                    Jup, is wel handig dat afdakje
                    Gaat goedkomen daar he
                    Blij dat je de voorzorgen nam!

                    Comment


                      #25
                      Re: Eerste keer kweken

                      Hey!

                      Mooi kasje heb je daar! En dames natuurlijk!
                      Welk materiaal heb je gebruikt? Glasplaten of iets anders?

                      Keep it up!

                      Grtz,
                      Fridge

                      Comment


                        #26
                        Re: Eerste keer kweken

                        Ik heb er 1mm dikke plastic folie voor gebruikt(glashelder).Kwam het tegen bij de Welkoop.

                        Comment


                          #27
                          Re: Eerste keer kweken

                          Plastic folie? Hmmzz gaat dat houden met een flinke regenbui?
                          Wel een goede optie! Ik zat zelf ook al na te denken over hoe ik mijn toppen droog ga houden met het herfstweer wat in september/oktober gaat komen. Zoals het er nu naar uitziet kan ik pas begin oktober gaan oogsten....

                          NB : misschien is het slim om de 2 voorste houten "poten" korter te maken dan de achterste, dan krijg je geen ophoping van regen op je dakje!

                          Comment


                            #28
                            Re: Eerste keer kweken

                            Mooi afdakje heb je daar gemaakt .
                            Mooie planten ook natuurlijk.

                            Goede tip fridge!

                            Peace

                            Comment


                              #29

                              Comment


                                #30
                                Re: Eerste keer kweken

                                @ Fridge

                                Net de eerste serieuze regenbui gehad en de kas/afdakje heeft zich goed gehouden.Blijft geen water op staan.En de 2 voorste poten zijn 10cm korter dan de achterste

                                @ ashdra

                                De folie is van hoge kwalitiet(6,95 p/m en 1,4 m breed) en UV bestendig.Dus ik denk(hoop) dat ie wel iets langer meegaat dan een jaar.

                                Comment

                                Bezig...
                                X