Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jack herrer kweek (rookie)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Jack herrer kweek (rookie)

    je had de koeienmest door je aarde kunne mengen tijdens het overpotten zo heb ik het gdn.
    mijn recept: 1/3 compost, 2/3 potgrond, en paar flinke handen gedroogde koeienmest.
    heb er bijna 8weken mee kunnen doen zonder bij te voeden
    grtz

    Comment


      #17
      Re: Jack herrer kweek (rookie)

      Ik heb mijn plantjes gisteren verpot. Hoe zit het bij bemesting wanneer begin ik hier best mee?
      Het is best om nog niet dadelijk te beginnen met voeding toe te voegen. Wat je wel al kon doen is je eigen grondmix samenstellen, maar let wel op met die koeienmest. Bepaalde soorten hebben een niet al te sterke genetica wat hun weerbaarder maakt op jonge leeftijd voor overvoeding. Gevolg: gele bladeren, te hoge PH, ...

      Je kan hier in de buitenkweeksectie eens even rondsnuffelen. Daar staat een vrij goed grondrecept van Bobo dat voor vrijwel iedere soort goed werkt. Ook bloedmeel, beendermeel en guano zijn toppers voor een goede grondmix samen te stellen.

      Ik heb hier gedroogd koeiemest voorhanden is dit bruikbaar?
      http://www.growshopalien.com bij de voedingssectie.


      Wanneer zou ik tekenen van voorbloei kunnen opmerken?
      Omdat de zonnecyclus zijn hoogtepunt van 17 zonuren per dag al gepasseerd is en bijgevolg terug gaat afkorten, gaat je plantje vrij snel in bloei gaan. Ik gok dat je tegen begin september al wel geslacht zult kunnen zien. Het buitenlicht zet zich langzaamaan maar zeker op 12/12 en 1x die grens gepasseerd zou elke plant deftig in bloei moeten staan.

      Als er nog vragen zijn, shoot!

      Good luck!

      Greetz

      Comment


        #18
        Re: Jack herrer kweek (rookie)

        alweer even geleden dat ik hier nog ben geweest. Dus tijd voor een update!











        Ze zien er volgens mij aardig uit, ik heb ze behandeld met insecticide en tegen witziekte.

        Comment


          #19
          Re: Jack herrer kweek (rookie)

          Ja ze zien er idd prima uit

          Comment


            #20
            Re: Jack herrer kweek (rookie)

            Is het normaal dat ik enkel drie vingerige bladen aan mijn planten krijg, heb hier al ergens gelezen dat hoe beter je plant zich voelt des te meer vingers. Dus vraag ik me af doe ik iets verkeerd of moet ik nog wat geduld hebbben?

            Comment


              #21
              Re: Jack herrer kweek (rookie)

              Gewoon nog wat geduld hebben, normaal gezien geraakt iedereen aan minimum 5-vingerige bladeren Bovendien heb je nog vrij kleine plantjes en kunnen ze pas volledig van hun groei genieten als hun wortelgestel volledig ontwikkeld is. Je gebruikt vrij grote potten voor zo'n kleintjes, dus is het logisch dat ze een beetje vertraging hebben. Ze komen er wel hoor

              Greetz

              Comment


                #22
                Re: Jack herrer kweek (rookie)

                Lobbladjes -> 1 vinger bladjes -> 3 vingerige en daarna meestal 5 en op op op op

                Comment


                  #23
                  Re: Jack herrer kweek (rookie)

                  Nog een update











                  Comment


                    #24
                    Re: Jack herrer kweek (rookie)

                    Ziet er goed uit hoor. Potten zijn groot genoeg, voeding hebben ze nog genoeg.

                    Comment


                      #25
                      Re: Jack herrer kweek (rookie)

                      en niet meer zo gestrekt.
                      good job.

                      Comment


                        #26
                        Re: Jack herrer kweek (rookie)

                        Hallo,
                        even nog een vraagje, mijn plantjes hebben al hun geur (wanneer je je neus er vlak boven houdt). Maar ik zie nog steeds geen geslacht. Is dit normaal of moet ik me beginnen zorgen te maken?

                        Comment


                          #27
                          Re: Jack herrer kweek (rookie)

                          Hm, de meeste buitenplant beginnen nu wel aan de bloei.
                          Jou plantje is nog best klein dus deze zal er zodra ook wel aan beginnen.

                          Een lowryder laat ook niet direct zijn geslacht zien vanaf deze boven komt, die groeit ook nog ff.

                          peace

                          Comment


                            #28

                            Comment


                              #29
                              Re: Jack herrer kweek (rookie)

                              Sorry was ff verkeert .
                              Vlede post nog snel aangepast maar toen was je wss al aan het typen.

                              Peace

                              Comment


                                #30
                                Re: Jack herrer kweek (rookie)

                                Als ik mijn plantjes nu voeding zou beginnen te geven, kan ik daar dan wat mis mee doen? Ik heb hier vloeibare plantenvoeding van substral staan. NPK waardes 6-3-6 met sporenelementen. Ik heb mijn plantjes de 14de augustus verpot naar grote kunststofpotten. Ik heb nog steeds geen teken van geslacht. Maar ze blijven wel goed groeien ook hebben de eerste 5 vingerige bladeren zich aangemeld. Alle tips en trucs zijn welkom.

                                Comment

                                Bezig...
                                X