Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste kweek

    Korting op 420shop
    Hey,

    Vandaag (vanavond) begin ik mijn eerste kweek, naja kweek, mijn vriend heeft wat voorwerk gedaan.
    Het is een mannelijk plantje van ongeveer 30 cm. Met dit plantje zou ik graag ervaring willen opdoen.
    Omdat dit mijn eerste plantje is heb ik uiteraard een paar vragen!
    Ten eerste wil ik de bak veranderen hij staat nu in een emmer maar een iets groter oppervlak lijkt me beter.
    Moet ik nu iets speciaals doen met de aarde waarin ik het plantje in wil gaan plaatsen? Of moet ik gewoon grondaarde gebruiken?
    Ook staat het plantje een beetje scheef. Moet ik mij hier niks van aantrekken of moet ik iets aanpassen?
    Ik heb wel er een stevige dunne stok naast gezet zodat het plantje iets rechter staat.
    Als laatste wil ik graag even zeggen dat er gaten in de bladen zitten. Ik neem aan dat dit beestjes zijn?
    Moet ik hierook iets tegen doen of gewoon zen gang laten gaan?

    (sorry van de slechte fotokwaliteit, volgende keer gebruik ik een echte fotocamera)

    grz
    Attached Files

    #2
    Re: Mijn eerste kweek

    "Moet ik nu iets speciaals doen met de aarde waarin ik het plantje in wil gaan plaatsen? Of moet ik gewoon grondaarde gebruiken?"

    Gewoon potgrond is voldoende. Voor beter resultaat kun je ook zelf je grond mixen:
    post12926.html?hilit=geheim#p12926 < Bobo's secret!

    Dat scheef groeien zal niet al te erg zijn, hij zal steeds naar het licht groeien.


    En de gaten die ik op de foto's zie, zijn redelijk grote! Naar mijn mening door insecten, die zul je hopelijk niet hebben in je binnen week (Correct me if i'm wrong).
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #3
      Re: Mijn eerste kweek

      Oke maar het is een buitenplant, maar ik wist niet zeker omdat hij er nog niet echt stabiel uitzag durfde ik hem niet daar alleen buiten te laten staan dus heb ik hem in een donker schuurtje gezet.

      Heeft het scheefgroeien dan ook andere gevolgen?

      alvast bedankt!

      grz

      Comment


        #4
        Re: Mijn eerste kweek

        wat moet je in godsnaam met een mannenplant, pfff.

        Comment


          #5
          Re: Mijn eerste kweek

          Andere gevolgen? Nee hoor, komt wel goed.

          @ Reactor; respecteer ieders mening. Hij kan het stuifmeel toch gebruiken?
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment


            #6
            Re: Mijn eerste kweek

            dankje weedy,
            het is tenslotte om ook ervaring op te doen.
            Want ik kan beter nu wat leren van de planten hoe ze te onderhouden en dergelijke dan volgend jaar gelijk met een vrouwtje bezig gaan en dat ik er nog niks van af weet!

            grz

            Comment


              #7
              Re: Mijn eerste kweek

              Grot gelijk heb je Jappie.
              Draai je plant elke dag een beetje, hij zal vanzelf wel mooi recht groeien. Moest het niet zo zijn, dan is het nog geen ramp hoor.

              Greetz,
              zion

              Comment


                #8
                Re: Mijn eerste kweek

                Vanochtend keek ik weer en zag ie der al een stuk beter uit, de bovenkant hing weer mooi recht en de plant in het algemeen ook, toch leuk om te zien dat een plant best veel veranderd in een nacht:

                Toch heb ik een vraagje over het stuifmeel!
                natuurlijk weet ik dat het nog wel even gaat duren, maar hoe weet/ of zie ik dan dat het stuifmeel zegmaar klaar is om bewaard te worden en zoja hoe bewaar ik dat dan? gewoon in een wietzakje?

                grz
                Attached Files

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn eerste kweek

                  Lol, hopelijk heeft er niemand in de buurt een vrouwtje in de tuin staan, anders gaan die het wel heel jammer vinden

                  Ehm... Wat dat stuifmeel betreft, je wacht gewoon tot je ziet dat een paar hulsjes van de ballen opengaan. Op dat moment zet je de knip in je plant - misschien zelfs wat vroeger - en hang je hem ondersteboven ("topje per topje", lol) omhoog in een windstille omgeving. Eronder leg je een grote laag zilverpapier en dan is het wachten geblazen.

                  Dat stuifmeel moet je op een koele, droge plaats bewaren. Aangeraden is om het in te vriezen, zo blijft het wel enkele jaren goed. Je kan het ook gewoon in de koelkast leggen, maar dan blijft het hooguit een jaar houdbaar...

                  Greetz

                  Comment


                    #10
                    Re: Mijn eerste kweek

                    Vanochtend om rond ongeveer half 9 bekeek ik het plantje en zag ik dat het volgens mij een nieuw blaadje heeft, maar....
                    dat blaadje is aan de puntjes een beetje geel (zie foto)
                    (het is van 1 blaadje 2 foto's gemaakt)
                    Moet ik misschien meer water geven? of is dit normaal?

                    grz!
                    Attached Files

                    Comment


                      #11
                      Re: Mijn eerste kweek

                      Denk dat je plantje bijna aan het einde van zijn werk zit !
                      mss voeden .
                      kzie ook dat je daar wat meeldauw hebt! denk ik
                      420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                      Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                      Comment


                        #12
                        Re: Mijn eerste kweek

                        en dat terwijl hij nog zo groot is?
                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          Re: Mijn eerste kweek

                          Check de onderkant van je bladeren, want dat lijkt op spint schade. (Gebruik de zoekfunctie even voor info over Spint)
                          Als je spint hebt zie je aan de onderkant van je blad alleen witte kleine puntjes/beestjes.

                          En zoals westport zegt lijkt het erop dat je meeldauw hebt, mss kan je ff een close up van het blad trekken van bovenaf?
                          Je plantje is wel hoog maar dat komt omdat ze gestrekt is. Voor de rest ziet ze er goed uit

                          Dat mannetje ziet er echt mooi uit! Gewoon binnen zetten en eronder wat Zilverpapier ofzo om het stuifmeel op te vangen. (Bestaat ook een topic over stuifmeel hier opt forum, kan je vinden via de zoekfunctie)

                          Peace

                          Comment


                            #14
                            Re: Mijn eerste kweek

                            Oke zal ik vannacht doen! en hoelang moet ik ongeveer de plant op folie papier laten staan?

                            en dan nog een vraag hoe ik het stuifmeel bewaar?
                            in een postzegel zakje lees ik! is een ordinair wietzakje ook goed waar nog geen wiet in heeft gezeten?

                            (close-up blad)
                            Attached Files

                            Comment


                              #15
                              Re: Mijn eerste kweek

                              zeker! en het beste kan je invriezen en dan gaat het een paar jaar mee in de koelkast 1 jaar
                              grtz

                              Comment

                              Bezig...
                              X