Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn plantje 1e kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Mijn plantje 1e kweek

    dat is idd balen zeg!!!! hoop dat je er nog wat af kan halen.

    Comment


      #17
      Re: Mijn plantje 1e kweek

      Bedankt voor de tips.

      De plant is door het zware hout (zie vorige foto) geheel vernield. Heb alles gesneden en e.e.a. ligt nu te drogen. Voor mijzelf genoeg van af kunnen halen. Of het echt smaakt ik heb geen idee. Misschien een hoop werk voor niets maar ja wat kun je er aan veranderen.

      Als ik wat geprobeerd heb zal ik mijn bevindingen laten weten.

      In ieder geval ga ik het volgend jaar weer proberen. 1 in de volle grond en 1 in een speciekuip die ik verplaatsbaar maak. Tevens ga ik thuis in de tuin een kleine "kas" maken. Kan nog aan wat doorzichtige kunststofplaten komen waar ik dan de verplaatsbare plant onder kan zetten indien noodzakelijk.

      Zoek eigenlijk wel een soort die vroeg geoogst kan worden i.v.m. het veranderlijke weer in Nederland. Tips van harte welkom.

      Comment


        #18
        Re: Mijn plantje 1e kweek

        Er staat trouwens nu nog een klein plantje met takken die nog goed zijn. Bedoeling is om te proberen een deel van deze plant te laten overwinteren thuis en daar dan volgend jaar stekjes van af te halen. Iemand daar ervaring mee?

        Comment


          #19
          Re: Mijn plantje 1e kweek

          aangezien die plant al in bloei is en het maar een eenjarige plant is vrees ik daarvoor
          misschien iemand die hier anders over denkt.?

          Comment


            #20
            Re: Mijn plantje 1e kweek

            Volgensmij kan een plant inderdaad zodra er bloeihormonen zijn aangemaakt niet meer goed terug naar de groeifase; als je daar dus stekjes van zou nemen zou je praktisch gezien eigenlijk gewoon een top-in-wording erafhalen en die iets anders laten afbloeien.

            Comment


              #21
              Re: Mijn plantje 1e kweek

              Een bloeiende plant kan heel moeilijk wortels aanmaken... Dus stekjes van een bloeiende plant is daarom erg moeilijk en de moeite niet waard.

              Comment


                #22
                Oorspronkelijk geplaatst door Sammy View Post
                Een bloeiende plant kan heel moeilijk wortels aanmaken... Dus stekjes van een bloeiende plant is daarom erg moeilijk en de moeite niet waard.

                MM toch maar niet dan beter zaadjes kopen. Trouwens hetgeen ik geoogst heb is toch zeker 150 gram en minder sterk dan gewend. Afgelopen weekend iets meer gerookt en het effect was goed. Mijn vrouw was tevreden hahaha.

                Schade valt dus mee.


                Staat hier ook een topic welk soort het beste buiten gekweekt kan worden. Weet dat er meerderen in de handel zijn maar wat is jullie ervaring.

                Comment

                Bezig...
                X