Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek: 3 x Hollands Hoop, 3 x Early Girl

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: 1e kweek: 3 x Hollands Hoop, 3 x Early Girl

    Mooie donkergroene planten, ziet er goed uit hoor!

    Comment


      #32
      Re: 1e kweek: 3 x Hollands Hoop, 3 x Early Girl

      Wat een verschil op twee dagen!
      Ik hoop dat het enkel aan de regen ligt.

      http://img300.imageshack.us/img300/4379/foto004a.jpg

      Verder nog een opvallend bladprobleem op (slechts) 1 blad. Twee dagen geleden niks opgemerkt. Kan geen gemorste voeding zijn. Lijkt mij ook ni op slakenvraat
      http://img300.imageshack.us/img300/3765/foto005q.jpg


      Kan iemand me geruststellen?

      Comment


        #33
        Re: 1e kweek: 3 x Hollands Hoop, 3 x Early Girl

        Geeft gij ze wel water man? :p
        Die dat daar helemaal naar beneden staat gericht, daar scheelt toch iet mee zenne... ik denk persoonlijk beetje (veel) te weinig water?

        Wat er met dat blad exact scheelt kan ik u niet zeggen, maar lijk toch wel een beetje op vreetschade?

        Wat geef je van voeding, hoeveel, etc etc
        details maw

        Maar zowiezo, als uw grond van die middelste daar droog staat geeft die maar flink wat water.
        Ik heb laatst naar aanleiding van Smoke Allot's tip mijn amnees stek water langs onder voor een nachtje laten opzuigen en die is er weer helemaal doorgekomen. Ook was mijn grond terug grond, en geen korrelig gedoe. De linkse overigens ook beetje veel te weinig water lijkt me.
        Succes ermee.
        Last edited by organic; 28 July 2009, 03:11.

        Comment


          #34
          Re: 1e kweek: 3 x Hollands Hoop, 3 x Early Girl

          Laatst had ik na fikse regenbuien hetzelfde probleem. Ik dacht dat ze geen water nodig hadden na zo'n hoosbui.Maar de bladeren gingen ook hangen.
          Vinger in de grond geport en de kluit was gortdroog. Blijkt dat het meeste regenwater niet in de kluit terecht komt, klinkt ook logisch met een bos bladeren er boven?
          Beetje water erbij en na 20 minuten stonden ze er weer mooi bij.
          Dus denk ook dat je haar een "beetje" water moet geven.
          Geen slijmsporen betekent normaal geen slakken ( misschien het spoor weggespoelt?), maar je hebt ook nog rupsen.
          Ff je bladeren checken, dus met de neus erop!
          Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

          vale.

          Comment


            #35
            Re: 1e kweek: 3 x Hollands Hoop, 3 x Early Girl

            ow slappe sla, wateren van onder kluit zal weinig water opmemen van boven dat zijkt er zo langs.

            Comment


              #36
              Re: 1e kweek: 3 x Hollands Hoop, 3 x Early Girl

              ze zal wel op lengte genoeg, dus neem aan dat er wortelkluit genoeg is om een nachtje water op te sucken langs onder...
              Ik had gewoon een emmer gevuld voor een vierde met water en daar de pot een nachtje in gezet. (maar mss is in de dag beter, maar nog beter is NU) lol

              Anyway Skadril weet meer van hun toestand af, dus details erover zouden welkom zijn?
              Dan zijn we ineens allemaal zeker wat er scheelt :p
              Last edited by organic; 28 July 2009, 12:11. Reden: meer dan nodig getypt lol

              Comment


                #37
                Last edited by Skadril; 29 July 2009, 22:06.

                Comment


                  #38
                  Re: 1e kweek: 3 x Hollands Hoop, 3 x Early Girl

                  Ja ge gaf ze eerst teveel, en dan te weinig

                  Kijk in Wierie's verslag hoe hij dat doet, langs onder wateren. Mss kan je daar wat van opsteken?

                  Ik had krak hetzelfde voor met mijn Amnesia Stek, grond kon maar niet terug een vaste materie vormen.
                  Dus heb ik ze nachtje water laten zuigen en twas gedaan. (kunt da ook in de dag doen hoor)

                  Heb je geen grote curverbox ofzo die je even mag/kan gebruiken?
                  Een speelgoedbak? Eenders wat Ik was echt verbaasd hoe goed mijn grond is gekomen. De meststoffen zullen wel niet meer optimaal zijn na zo'n uitdroging... Maar laten aanzuigen is toch aangewezen hoor. Ik stond PAF van het resultaat

                  Comment


                    #39
                    Re: 1e kweek: 3 x Hollands Hoop, 3 x Early Girl

                    Ze leven nog



                    Zou ze graag wat groter zien, maar ga niet beginnen klooien met groeivoeding in dit stadium. Misschien bij de volgende kweek.

                    Zodra ze hun geslacht tonen, ga ik ze wel wat meer in de zon proberen zetten. Tuin is mooi volgegroeid met allerlei onkruid, dus dan vallen ze minder op.


                    Comment


                      #40
                      Re: 1e kweek: 3 x Hollands Hoop, 3 x Early Girl

                      hey skadril,zien er lekker uit,had vorig jaar ook hollandse hope,als ze in de bloei staan moet je er een beetje suikerwater bij doen,dan word ie zo lekker zoet hahaha,heb dat vorig jaar ook gedaan,en het beste is om de plant in zijn geheel te laten drogen,dus afknippen bij de stam en ophangen,ik wens je er veel plezier mee,oja,en natuurlijk bloei voeding geven.M.V.G. PPLANTJE
                      ik ben niet verantwoordelijk voor uw interpretatie.

                      Comment


                        #41
                        Re: 1e kweek: 3 x Hollands Hoop, 3 x Early Girl

                        Last edited by Skadril; 16 August 2009, 14:53.

                        Comment


                          #42
                          Re: 1e kweek: 3 x Hollands Hoop, 3 x Early Girl

                          Just verhuisd, plantjes camionette in & hebben een nieuw stekkie gekregen.
                          Krijgen nu slechts directe zon van 14u tot een uur of 5, maar bon, we zien wel.
                          Foto's volgen nog wel.

                          Comment


                            #43
                            Re: 1e kweek: 3 x Hollands Hoop, 3 x Early Girl

                            Wat low-quality gsm-pics. Kodak geeft nog slechter resultaat.
                            Ondertussen 1 vd 3 moeten slachten (manneke).



                            Veel valt er nog niet aan te zien, tho. Wel wat topjes hier en daar.
                            Volgend jaar ga ik mijn planten toch toppen.

                            Comment


                              #44
                              Re: 1e kweek: 3 x Hollands Hoop, 3 x Early Girl

                              Eergisteren na de regen nog wat foto's genomen.
                              Ziet er niet goed uit, denk ik:
                              - bladeren verkleuren naar paars
                              - nog geen echt bruine haartjes
                              - zijtakken zien serieus af door de wind & regen
                              - nog meer regen voorspeld voor deze week.

                              Voorlopig ondernomen:
                              kleine plant gaat voor 2 dagen naar de kelder. Hoop ze voldoende levend te houden met een tl en een spaarlampje tot het weer wat beter wordt.
                              Grootste plant gezet waar kleine stond: beetje uit de wind (en uit de weinige zon) en uit de slagregen. Als de regen aanhoudt gaat deze ook naar de kelder.
                              Toppen voor zover mogelijk wat proberen doppen met wc-papier.

                              Soit belangrijke vraag: moet ik nu wel of niet het overgrote deel van de bladeren al wegknippen? Zie dat sommigen dit doen.
                              Alvast bedankt!




                              Last edited by Skadril; 7 October 2009, 21:13.

                              Comment


                                #45
                                Re: 1e kweek: 3 x Hollands Hoop, 3 x Early Girl

                                Volgens mij staan de wortels van jouw planten gewoon veel te nat,

                                Zoals die nu in de kelder staat ga je gegarandeerd rot krijgen,
                                Dat kan daar niet drogen en ze heeft geen ventilatie/wind.
                                Daarnaast is het lich wat je hebt lang niet voldoende voor zo'n grote plant.

                                Je zou wat blad kunnen weghalen voor de verluchting,maar je hebt ook blad nodig on je planten te "voeden",dus niet te veel.

                                Grts
                                Daniella
                                Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                                Misty's ABC

                                Comment

                                Bezig...
                                X