Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek ooit!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Eerste kweek ooit!!

    Ze staan sinds vorige week zaterdag/zondag. Ik heb ze ontkiemd op die donderdag daarvoor.

    Ik denk dat ze binnenkort wel buiten mogen staan toch? Al dat mooie weer zal de plantjes zeker goed doen

    Comment


      #17
      Re: Eerste kweek ooit!!

      Weer even een update:

      Mijn plantjes doen het geweldig voor de vensterbank . Ze zien er allemaal goed uit. Hier zijn wat foto's.

      Ik merk bij een plantje wel dat de blaadjes een beetje gaan kronkelen. Ze lopen niet recht . Beetje moeilijk om uit te leggen maar hopelijk zie je het goed op de foto. Op de tweede foto van links zie je het best goed.

      Weten jullie hoe dit komt en of het erg is?
      Attached Files

      Comment


        #18
        Re: Eerste kweek ooit!!

        Dat blaadje die kronkelt kom ik ook af en toe tegen, maar is na goed informeren normaal, de ene plant kan soms veel anders zijn dan de andere, lol

        Jou plantjes stralen van gezondheid.

        Grtz
        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
        Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment


          #19
          Re: Eerste kweek ooit!!

          Gelukkig! Ik dacht dat er dadelijk nog eentje ziek was geworden
          en ik hem zo snel mogelijk weg moest doen .

          Comment


            #20
            Re: Eerste kweek ooit!!

            Even een kleine update:

            Er zijn 2 plantjes die het minder doen ondanks het mooie weer .
            Een van de plantjes heeft kleine gele vlekjes op het blad. Weet iemand precies wat dit betekent en of het misschien TMV is?

            De andere heeft zijn blaadjes de laatste paar dagen altijd slap hangen. Bij mijn andere plantjes is het zo dat ze alleen 's nachts hun blaadjes slap laten hangen en dit overdag gewoon weer goed gaat. Maar bij eentje blijven ze gewoon slap hangen. Ik geef ze gewoon goed water. Is het misschien voedingstekort? Ik weet het niet!

            Hopelijk kunnen jullie me even helpen?

            Groete Derooie
            Attached Files

            Comment


              #21
              Re: Eerste kweek ooit!!

              Ik denk dat het eerder een afwijking in het blad is, nog even wachten om zeker te zijn. Volgens mij gaat dat er wel uitgroeien.

              Bij degene waar de blaadjes slap hangen zal je mengeling wat minder geslaagd zijn van je grond en zal je ph niet juist zitten. Tuingrond kan namelijk nogal schelen van ph waarde op verschillende plekken in je tuin naargelang wat er gegroeit heeft of groeit.

              Als je tuinaarde gebruikt kan je hem best ook steriel maken door middel van hem een 20 minuten in een oven te verhitten. Niet altijd simpel, je vrouw of je ouders, ... zullen er niet gelukkig mee zijn.

              Grtz

              Comment


                #22
                Re: Eerste kweek ooit!!

                Ok bedankt bobo! Het probleem bij mij zijn mijn ouders, ik denk niet dat dat gaat lukken .

                Zijn er ook nog andere manieren om de ph rond de 7 te krijgen?

                Groete!

                Comment


                  #23
                  Re: Eerste kweek ooit!!

                  Grond met een hoge zuurtegraad of pH-waarde kan je neutraliseren met calcium en magnesium. Als de pH van de bodem verbetert, neemt ook de groei van de plant toe.

                  Comment


                    #24
                    Re: Eerste kweek ooit!!

                    Die gele vlekjes zien er niet echt normaal uit. Ik denk dat je grond idd wat te arm is, gewone grond heeft vaak een veel te lage pH.
                    Succes nog!
                    Edit: blijkbaar heeft bobo het al verduidelijkt.

                    Comment


                      #25
                      Re: Eerste kweek ooit!!

                      Jongens,
                      Het ziet er niet echt goed uit denk ik . Ik denk dat het met onze
                      gestippelde jongevrouw (of man) nog wel gaat lukken, alleen het plantje
                      met de hangende blaadjes valt het nog te bezien.

                      Ik vind het ook zo raar dat dit pas sinds een paar dagen is. Ik heb vanmiddag even wat kalk gekocht en daarmee zal de Ph een goede waarde aannemen.

                      Hopelijk komt het allemaal goed! Ik laat jullie snel nog wat weten.
                      Hier nog wat foto's:

                      Groete
                      Attached Files

                      Comment


                        #26
                        Re: Eerste kweek ooit!!

                        Ik hoop dat het nog goed komt met jou plantjes. Zelf heb ik Passion #1, ook van Dutch Passion en 1 van mijn plantjes schiet ook omhoog en de rest blijft maar een beetje hangen

                        Comment


                          #27
                          Re: Eerste kweek ooit!!

                          Even snel weer een update na best lang. Heb het even druk met wat andere dingen en dat is wat belangrijker .
                          Ze zijn nu een maand oud en dat is wel te zien! 4 van de 5 plantjes doen het heel erg goed maar eentje loopt er achter en heeft nog steeds hangende blaadjes.
                          Ik weet echt niet wat ik moet doen .
                          Ik heb alles geprobeerd: kalk gekocht bij de boerenbond, minder water geven en juist meer water geven. Niets werkt!
                          Raar is dat op sommige momenten de blaadjes minder hangen of meer hangen dan normaal. Het wisselt een beetje

                          Ik ga ze binnenkort buiten zetten en dan doet de natuur zijn werk . Hopelijk doet ie het dan beter
                          Hier een paar foto's. De grootste is hoger dan 20 cm

                          Groete
                          Attached Files

                          Comment


                            #28
                            Re: Eerste kweek ooit!!

                            Misschien moet je het plantje eens overpotten in een grotere pot, met alleen potgrond, zodat de wortels ook in de NIET buitenaarde kunne zitten, en staat je grond niet te nat? Geef je voeding mee? want na 1 maand zulle ze alle voeding er wel uitgehaald hebbe

                            greetz

                            Comment


                              #29
                              Re: Eerste kweek ooit!!

                              Geef je misschien wat teveel water?

                              Comment


                                #30
                                Re: Eerste kweek ooit!!

                                @ Damn nice

                                Ik gebruik geen voeding, maar ik ga ze morgen buiten zetten en dan geef ik ze wat kunstmest mee . Dat zullen ze fijn vinden. Misschien doen ze het dan beter ja. Alleen ik dacht dat gele bladeren de symptomen van ondervoedde planten waren. Is dat niet zo?

                                @ Oldstokey

                                Teveel water heb ik ook aan zitten denken. Alleen ik geef alle plantjes evenveel water. Het zou wel kunnen dat er 1 plantje minder goed tegen kon en zo verdronken is. Daarom geef ik nu ook minder water dan normaal.

                                Ik denk dat hij/zij het in de buitenlucht beter gaat doen . Ik zal binnekort foto's maken.

                                Groete

                                Comment

                                Bezig...
                                X