Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mix en kweekschema

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mix en kweekschema

    Korting op 420shop
    Aquarius guerilla 2009


    Best mensen,


    Ik heb veel het een andere gelezen over het kweken buiten maar er is weinig bekend qua mix en kweekschema’s dus heb zelf een aardemix gemaakt met een kweekschema
    .Ben van plan om voor het eerst ergens in een veld vol brandnetels 4 planten in de volle grond te laten groeien.Ga een gat graven van 20 liter om daar een zak van aardemix20 liter in te doen maar snij wel de onderkant weg voor de irrigatie van de plant en bodem.Deze zak doe ik vanwege het tegen gaan van dat de voeding niet door andere planten zoals de brandnetels gaan consumeren.Onder aan de bodem doe ik AZ kalk (korrels) 25 gram.De stekken die ik ga gebruiken zijn pp.

    De volume die ik ga gebruiken per plant is 20 liter aardemix totaal.

    Recept:

    Mijn mix bestaat uit 2 lagen dus de onderste laag is mijn eigen mix en de bovenste laag is gewoon kant en klaar all-mix die je kan verkrijgen bij een growshop.

    1) onderste laag =10 liter totaal2) bovenste laag = 10 liter totaal

    10 liter = all-mix van een growshop(zit voor 6 weken aan voeding)

    Ben van plan om ook voeding te gaan geven gedurende hele kweekperiode:



    Kweekschema voeding:

    Na dat ik de grond heb voorbewerkt dus de brandnetels heb weggehaald en de gaten heb gegraven, begin ik in de week na 15 mei vanwege de ijsheilige.Mijn kweek schema zit er als volgt eruit:


    Groei en bloeivoeding van het merk canna:


    * groeivoeding
    * bloeivoeding
    Voeding per plant.

    5ml extra op 1 liter water.
    ik maak gebruik in de lijst van ml.

    Groeiperiode
    week 21:stekjes geen voeding
    week 22:50 ml
    week 24:100 ml
    week 26,26,28,30,32 : 150 ml

    Bloeiperiode
    week 34,36,38,40,42: 200 ml



    Qua het water toevoegen daar ben ik op dit moment nog niet uit omdat ik afhankelijk ben van het weer maar begin zowiezo met in de eerste 2 weken van 50 ml en dat bouw ik uit tot 400ml per week per plant.Wel om de 2 a 3 dagen geven dus 2 keer per week.Dit doe ik tot de regenperiodes.



    In de week 30 voeg als toplaag nog 2 liter aan aardemix toe per plant van het recept 1 laag toe omdat de gedurende periode de voeding in de aarde zijn gezakt en voordat de bloei inzet dat plant over genoeg voeding beschikt.

    Zou graag reactie’s en verbeterpunten willen horen van jullie over mijn recept en kweekschema.


    vraagtekens?
    * Is 20 liter voldoende voor de planten of moet ik wat meer gebruiken?'
    * Zijn de aarde,perliet en wormenmest verhouding goed?
    * kan ik wortelsstimulator gebruiken of hoeft dat niet?
    * moet ik extra mest toevoegen zoals koemest?
    * omdat ik ze in de vollegrond zet,moet ik er wormen bij zetten of niet?
    * Is de groei&bloei voeding om de 2 weken goed of moet ik het omzetten naar elke week?
    * Is de groei&bloei voeding qua ml goed of moet ik dit verhogen?
    Last edited by monty; 30 November 2009, 13:32.

    #2
    Re: Mix en kweekschema

    wil je naar de eerste week groei gelijk voeding gegeven? zoja, wacht nog twee weken anders is het gewoon ongezond voor e plant!

    Is 20 liter voldoende voor de planten of moet ik wat meer gebruiken?'

    ja zeker als je in de volle grond kweekt kunnen ze nog verder goeien.
    SPaCeCaKe

    Comment


      #3
      Re: Mix en kweekschema

      Heb je raad opgevolgd en wacht 3 weken na de start met de voeding

      de vragen die ik nog heb openstaan zijn.....

      Zou graag reactie’s en verbeterpunten willen horen van jullie over mijn recept en kweekschema.


      Doelstelling is:

      * De streeflengte van een plant is 2 meter?
      * Wil uit een plant minimaal 300 gram halen zodat ik daar lekker voor eigen gebruik het hele jaar van kan roken?

      vraagtekens?
      * Is 20 liter aarde mix voldoende voor de planten of moet ik wat meer gebruiken zoals 40 liter aarde mix per plant want ze gaan de volle grond in dus er zit ook onder de bodemmix nog aarde (gebruik geen pot)?
      * Zijn de aarde,perliet en wormenmest verhouding goed?
      * omdat ik ze in de vollegrond zet,moet ik er wormen bij zetten of niet?

      * Is de groei&bloei voeding om de 2 weken goed of moet ik het omzetten naar elke week?
      * Is de groei&bloei voeding qua ml goed of moet ik dit verhogen?

      Aquarius guerilla 2009




      Best mensen,


      Ik heb veel het een andere gelezen over het kweken buiten maar er is weinig bekend qua mix en kweekschema’s dus heb zelf een aardemix gemaakt met een kweekschema
      .Ben van plan om voor het eerst ergens in een veld vol brandnetels 4 planten in de volle grond te laten groeien.Ga een gat graven van 20 liter om daar een zak van aardemix20 liter in te doen maar snij wel de onderkant weg voor de irrigatie van de plant en bodem.Deze zak doe ik vanwege het tegen gaan van dat de voeding niet door andere planten zoals de brandnetels gaan consumeren.Onder aan de bodem doe ik AZ kalk (korrels) 25 gram.De stekken die ik ga gebruiken zijn pp.

      De volume die ik ga gebruiken per plant is 20 liter aardemix totaal.

      Recept:

      Mijn mix bestaat uit 2 lagen dus de onderste laag is mijn eigen mix en de bovenste laag is gewoon kant en klaar all-mix die je kan verkrijgen bij een growshop.

      1) onderste laag =10 liter totaal2) bovenste laag = 10 liter totaal

      10 liter = all-mix van een growshop(zit voor 6 weken aan voeding)

      Ben van plan om ook voeding te gaan geven gedurende hele kweekperiode:



      Kweekschema voeding:

      Na dat ik de grond heb voorbewerkt dus de brandnetels heb weggehaald en de gaten heb gegraven, begin ik in de week na 15 mei vanwege de ijsheilige.Mijn kweek schema zit er als volgt eruit:


      Groei en bloeivoeding van het merk canna:

      * groeivoeding
      * bloeivoeding

      Voeding per plant.

      5ml extra op 1 liter water.
      ik maak gebruik in de lijst van ml.

      Groeiperiode
      week 21:stekjes geen voeding
      week 22 tot 23: geen voeding
      week 24:100 ml
      week 26,26,28,30,32 : 150 ml

      Bloeiperiode
      week 34,36,38,40,42: 200 ml



      Qua het water toevoegen daar ben ik op dit moment nog niet uit omdat ik afhankelijk ben van het weer maar begin zowiezo met in de eerste 2 weken van 50 ml en dat bouw ik uit tot 400ml per week per plant.Wel om de 2 a 3 dagen geven dus 2 keer per week.Dit doe ik tot de regenperiodes.



      In de week 30 voeg als toplaag nog 2 liter aan aardemix toe per plant van het recept 1 laag toe omdat de gedurende periode de voeding in de aarde zijn gezakt en voordat de bloei inzet dat plant over genoeg voeding beschikt.

      Zou graag reactie’s en verbeterpunten willen horen van jullie over mijn recept en kweekschema.


      Aquarius guerilla 2009


      Best mensen,


      Ik heb veel het een andere gelezen over het kweken buiten maar er is weinig bekend qua mix en kweekschema’s dus heb zelf een aardemix gemaakt met een kweekschema
      .Ben van plan om voor het eerst ergens in een veld vol brandnetels 4 planten in de volle grond te laten groeien.Ga een gat graven van 20 liter om daar een zak van aardemix20 liter in te doen maar snij wel de onderkant weg voor de irrigatie van de plant en bodem.Deze zak doe ik vanwege het tegen gaan van dat de voeding niet door andere planten zoals de brandnetels gaan consumeren.Onder aan de bodem doe ik AZ kalk (korrels) 25 gram.De stekken die ik ga gebruiken zijn pp.

      De volume die ik ga gebruiken per plant is 20 liter aardemix totaal.

      Recept:

      Mijn mix bestaat uit 2 lagen dus de onderste laag is mijn eigen mix en de bovenste laag is gewoon kant en klaar all-mix die je kan verkrijgen bij een growshop.

      1) onderste laag =10 liter totaal2) bovenste laag = 10 liter totaal

      10 liter = all-mix van een growshop(zit voor 6 weken aan voeding)

      Ben van plan om ook voeding te gaan geven gedurende hele kweekperiode:



      Kweekschema voeding:

      Na dat ik de grond heb voorbewerkt dus de brandnetels heb weggehaald en de gaten heb gegraven, begin ik in de week na 15 mei vanwege de ijsheilige.Mijn kweek schema zit er als volgt eruit:


      Groei en bloeivoeding van het merk canna:

      * groeivoeding
      * bloeivoeding
      Voeding per plant.

      5ml extra op 1 liter water.
      ik maak gebruik in de lijst van ml.

      Groeiperiode
      week 21:stekjes geen voeding
      week 22:50 ml
      week 24:100 ml
      week 26,26,28,30,32 : 150 ml

      Bloeiperiode
      week 34,36,38,40,42: 200 ml



      Qua het water toevoegen daar ben ik op dit moment nog niet uit omdat ik afhankelijk ben van het weer maar begin zowiezo met in de eerste 2 weken van 50 ml en dat bouw ik uit tot 400ml per week per plant.Wel om de 2 a 3 dagen geven dus 2 keer per week.Dit doe ik tot de regenperiodes.



      In de week 30 voeg als toplaag nog 2 liter aan aardemix toe per plant van het recept 1 laag toe omdat de gedurende periode de voeding in de aarde zijn gezakt en voordat de bloei inzet dat plant over genoeg voeding beschikt.
      Last edited by monty; 30 November 2009, 13:37.

      Comment


        #4
        Re: Mix en kweekschema

        -2 meter moet kunnen lukken

        - 300g, ik vrees van niet je mag een gat in de lucht springen als je er 100 vanaf haalt.

        canna is en goed merk dus goede spullen ik zou je deze ook aanraden, let wel bloeivoeding kost €12,50 de liter.

        all mi

        ik zou ook iets zuiniger zijn met het aantal ml weet niet precies hoeveel staat aangegevenb op verpakking.

        sorry dat niet alles in een post was maarja als je loopt te space mag het toch?

        water geef je trouwens elke dag, jje moet een vochtige grond hebben dus niet nat, maar vochtig
        SPaCeCaKe

        Comment


          #5
          Re: Mix en kweekschema

          Hey Aquarius,

          Als je zaken kopieert edit dan ff de tekst zodat hij leesbaar blijft.

          Ik heb de list bb code die op dit forum niet werken er even uit gehaald zodat het beter leesbaar is.

          kwam deze mix tegen

          2 zakken allmix
          2 zakken gewone potgrond
          1 blok cocs
          1 zak seramis
          10 liter wormenmest
          3 kilo bio mix
          mycorrhiza schimmels
          paar handen wormen


          Grtz
          Last edited by monty; 30 November 2009, 13:42.

          Comment

          Bezig...
          X