Buiten kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Blow
    Retired
    • Apr 2009
    • 6

    #1

    Buiten kweek

    Korting op 420shop
    Zaadjes waren allemaal aan het ontkiemen vandaag.
    Dus heb wat potjes gepakt 10 รก 15 cm groot en daar potgrond in gedaan
    Vervolgens men vinger half in de grond gestoken om gaatjes te maken, en daarna de zaadjes erin gedaan en gaatjes dichtgegooid.
    aarde was al vochtig dus heb het zo gelaten verder.
    10 potjes in de achtertuin.

    misschien iemand nog tip op eigen huis en keuken materiaal
    las namelijk dat het misschien ook nog wel goed is houdbaarheidsfolie te gebruiken. heb ik niet gedaan.
    zal kijken of ik nu een pic kan regelen.

    Ook misschien nog wel leuk om te weten is wat voor soort zaadjes het zijn.
    Het zijn de welbekende White Widow, bij de shop een zakje gehaald waar nog zaadjes inzaten denk nou daar ga ik ff wat van kweken.

    en een fototje derbij...
    Last edited by Blow; 15 April 2009, 19:46. Reden: white widow
  • belladonna
    Guru of all Growers
    Lucky Member
    • Aug 2008
    • 10674

    #2
    Re: Buiten kweek

    Hoi
    Heb je ze beetje water gegeven? Dan zal alles vanzelf gaan en komen ze binnen kort boven de aarde uit kijken
    zu6
    God was never on your side..

    Comment

    • mathieu
      Wicked Stoner
      MemberLucky Member
      • Mar 2009
      • 244

      #3
      Re: Buiten kweek

      als je slim bent geef je ze met de planten spuit water!
      dan wordt het nit teveel gegeven en lekker verdeeld.
      SPaCeCaKe

      Comment

      • Blow
        Retired
        • Apr 2009
        • 6

        #4
        Re: Buiten kweek

        k dan pak ik de plantenspuit erbij.
        Heeft vanacht geregend dus heb ze nog geen water gegeven. maar de potgrond wat ook al aardig vochtig. had in de regen gestaan buiten.
        iig thnxs voor de tips.

        Ben nu eigenlijk aan het uitzoeken wat ik het beste kan doen kwa bemesting.
        heb gelezen dat de hp waren belangrijk zijn.
        Nu zie ik bij de lidl een aanbieding voor bemesting

        Zit hier nu goede bemesting tussen voor een leuk prijsje dus wat ook goed werkt?
        of moet ik toch langs de growshop?
        En welke heb ik dan nodig?

        Comment

        • Blow
          Retired
          • Apr 2009
          • 6

          #5
          Re: Buiten kweek

          http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ord-t3626.html
          hier lees ik dan dat er PK13-14 nodig is. heb nu een busje gekocht en staat achterop 8+8+8 npk .. zal ik die nu gebruiken???????

          Comment

          • Blow
            Retired
            • Apr 2009
            • 6

            #6
            Re: Buiten kweek

            oow en hoe kan ik het snelste zien of het een manneke of vrouwke is? dan kan ik die zsm weggeven

            Comment

            • Wierie Wierie
              Senior Grower
              MemberLucky Member
              • Oct 2008
              • 848

              #7
              Re: Buiten kweek

              nee dat 8+8+8 npk is iets heel anders volgens mij.
              NLX outdoor kweek 2011
              Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
              De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

              Comment

              • GroovaLicious
                Expert Stoner
                • Jan 2009
                • 77

                #8
                Re: Buiten kweek

                Oorspronkelijk geplaatst door Blow
                http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ord-t3626.html
                hier lees ik dan dat er PK13-14 nodig is. heb nu een busje gekocht en staat achterop 8+8+8 npk .. zal ik die nu gebruiken???????
                zeker de eerste week GEEN voeding geven de plantjes zijn nog veel te gevoelig en de wortels kunnen verbranden. als je potgrond gebruikt hebt zit er waarschijnlijk wel genoeg voeding in om even verder te kunnen.

                Grtz

                Comment

                • laurens_enzu
                  T.H.C. Master
                  • May 2008
                  • 512

                  #9
                  Re: Buiten kweek

                  tijdens de groeifase van de planten hebben ze vooral fosfor (p) en stikstof (n) nodig dit zal de wortsel een betere groei en de plant zelf ook een beter groei geven. tijdens de bloei kan je best geen stikstof (n) meer geven dan hebben de planten meer fosfor (p) en kalium (k) nodig.
                  grtz

                  Comment

                  • Blow
                    Retired
                    • Apr 2009
                    • 6

                    #10
                    Re: Buiten kweek

                    wilde ze al bijna gaan voeden....
                    nog even mee wachten dus. bedankt voor de tip
                    zijn nu iig al 4 plaatjes boven de grond gekomen, zal der binnenkort een foto van maken.

                    Ter informatie heb ze tijdelijk in een kasje gezet. is wat vochtiger en warmer. denk is wel beter voor ze.

                    Comment

                    • belladonna
                      Guru of all Growers
                      Lucky Member
                      • Aug 2008
                      • 10674

                      #11
                      Re: Buiten kweek

                      Yup zo bescherm je ze een klein beetje tegen de nacht kou
                      God was never on your side..

                      Comment

                      Bezig...