Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eerste kweek

    Korting op 420shop
    Attached Files
    Last edited by C-side; 20 April 2009, 23:16.

    #2
    Re: eerste kweek

    Ik heb momenteel exact dezelfde vragen als jij C-Side, want zit in ongeveer exact dezelfde fase als jij. Als hier iemand op zou kunnen antwoorden zou ik ofwel weer een pak geruster zijn, of anders toch ook weer weten wat te doen!

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: eerste kweek

      Dont worry Stone Cold, everything is gonna be all right.
      Volgens mij zijn we goed bezig maar het is steeds fijn om dit te double checken met de kenners op dit forum.

      Grtz

      Comment


        #4
        Re: eerste kweek

        Veel overpotten is goed om een compact wortelstelsel te bekomen, dus gebruik die potten maar. Aan de andere kant kan het overpotten wel wat stress teweeg brengen bij de planten maar als je dat correct doet dan valt dat wel weer mee. Maar direct van kleine spruit naar een cementkuip is me iets te snel

        Greetzzz

        Jona

        Comment


          #5
          Re: eerste kweek

          Ik zou ook eerst in een klein potje doen en daarna overpotten in een wat grotere pot. Is denk ik ook iets beter omdat ze anders meteen naar buiten moeten. Houd ze eerst nog even binnen en zet ze om te wennen eens buiten. Als ze groot genoeg zijn pot je ze over in die cementkuip van je en zet je ze buiten

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: eerste kweek

              zolang het niet vriest kunnen ze eigenlijk buiten staan.
              zo wennen ze ook meer aan het weer van de lage landen
              grtz

              Comment


                #8
                Re: eerste kweek

                Thanks,

                En een laatste vraagje: is het normaal dat de plantjes nu slechts enkele blaadjes hebben? ze zijn 2 weken oud.
                Ik post zo dadelijk nog wat foto's.

                Grtz
                Attached Files
                Last edited by C-side; 21 April 2009, 19:35. Reden: foto's toevoegen

                Comment


                  #9
                  Re: eerste kweek

                  Bij mij hebben ze na twee weken en 1 dag exact even veel blaadjes als bij jou en dus stel ik me dezelfde vraag!

                  Grts

                  Comment


                    #10
                    Re: eerste kweek

                    de planten groeien gewoon nog niet snel omdat de nacht temperatuur nog te koud is!
                    dit mag normaal gezien niet meer schillen dan 5 a 8 graden met je dagtemperatuur...
                    in dit klimaat kan je dat wel niet regelen,je kan wel de planten snachts nog binnen zetten,dan zal het toch ongeveer al rond de 20graden staan bij de meeste mensen!

                    grtzzz

                    Comment


                      #11
                      Re: eerste kweek

                      snachts binne halen anders sterven ze af door de kou, en als het nog een onders nul komt(wss 11,12,13 en 14 mei dan bevriest en water en wordt het dus veel te koud!).
                      SPaCeCaKe

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: eerste kweek

                          Bij mij hebben ze na twee weken en 1 dag exact even veel blaadjes als bij jou en dus stel ik me dezelfde vraag!

                          Stone cold, ik denk dat we nog veel van mekaar kunnen leren in dat geval.

                          grtz

                          Comment


                            #14
                            Re: eerste kweek

                            SPaCeCaKe

                            Comment


                              #15
                              Re: eerste kweek

                              thanks Mathieu,
                              Nee ik ben enorm voorzichtig met het verplaatsen van de potten.
                              Het zijn mijn meisjes en die moet je verzorgen he
                              Wat water betreft doe ik 2 X per dag tot de bovenlaag goed vochtig is, niet te veel niet te weinig.

                              peace!

                              Comment

                              Bezig...
                              X