Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag Big Bang

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekverslag Big Bang

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ook ik ben nieuw hier en ga proberen wat nieuwe plantjes op de wereld te zetten
    Afgelopen woensdag heb ik 5 Big Bang Feminized zaden besteld en zaterdag binnen gekregen.
    Zojuist ben ik met 2 zaden begonnen, hierbij alvast wat foto's

    Beide zaadjes zitten in een vleeswaren bakje tussen nat keukenpapier.
    Het bakje is afgedekt met folie met daarin veel gaatjes, hij staat momenteel op de vensterbank waar overdag regelmatig de zon schijnt..

    Please correct me if I do anything wrong..




    #2
    Re: Kweekverslag Big Bang

    Je laat de zon beter wat achterwege, ik begrijp wel dat je warmte wil maar die wortelpennen haten licht nogal wat. Dus het beste zou zijn om dat allemaal lichtdicht te maken zodat er niet teveel lichtstralen aan kunnen. Of gewoon in een warme ruimte zetten zou ook moeten voldoen. Ik zeg niet dat ze niet gaan uitkomen maar ze hebben het gewoon niet graag .

    Greetzzz en welkom

    Jona

    Comment


      #3
      Re: Kweekverslag Big Bang

      Precies wel veel mensen die die big bang gaan zetten.. ik heb hier al 2 big bang zaailingen staan in de cerre. Ik heb de mijne gewoon in zaaigrond laten ontkiemen in de kleerkast bij een temp van 20 graden, alles mooi uitgekomen.

      succes met je kweekje

      Comment


        #4
        Re: Kweekverslag Big Bang

        als je ze in een bakje laat ontkieme dan:
        natte watten. bekertje, doosje(zo whiskas doosje voor kattenvoer is perfect. alle op elkaar (hjuiste volorde maar die snap je wel en dan op de verwarming!)
        SPaCeCaKe

        Comment


          #5
          Re: Kweekverslag Big Bang

          Hierbij mijn eerste update...
          Allereerst bedankt voor de reacties!

          Gister begon het eerste zaadje open te staan... en jawel... ik ben vader geworden van een tweeling, 2 meiden

          Vandaag heb ik ze beide in een pot met aarde gedaan (normaal potgrond)
          Heb gelijk wat water over het potgrond gedaan en ze in de zon gezet.
          Vanavond gaan ze natuurlijk weer naar binnen gezien de nacht kou.

          Ik hou jullie op de hoogte!


          Comment


            #6
            Re: Kweekverslag Big Bang

            netjes , houden zo veel succes nog met je kweek.
            SPaCeCaKe

            Comment


              #7
              Re: Kweekverslag Big Bang

              als je plant wat groter is dan zou ik hem uit de pot halen en vanonder nog potgrond bij doen tot je pot vol zit!

              dan hebben je wortels meer plaats om te kunnen groeien...

              grtzzz

              Comment


                #8
                Re: Kweekverslag Big Bang

                De fotos zijn niet zichtbaar.

                mvg

                Comment


                  #9
                  Re: Kweekverslag Big Bang

                  Gefeliciteerd
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweekverslag Big Bang

                    Ben ondertussen alweer ruim een week verder en het gaat erg lekker...
                    Hierbij weer wat foto's...

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweekverslag Big Bang

                      Mooi maar wat jammer dat die in de eerste pot het plantjes zo diep in de pot zit nu kan het wortelje maar een klein beetje de diepte in gaan en het is juist het beste als het worteltje heel diep kan gaan.
                      Ik zou hem ver potten in een pot met meer aarde en hem dan tot de lob blaajes boven in een pot zetten zo dat het worteltje langer kan worden

                      groetjes
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweekverslag Big Bang

                        Ja goed zo! Zo zijn de mijne ook begonnen . Je kan het plantje er even uithalen en dan de onderste laag nog even vullen met potgrond ofzo en hem er weer terug insteken. Dan kon de wortel zoals sandra zegt groter groeien.

                        Groete!

                        Comment


                          #13
                          Re: Kweekverslag Big Bang

                          Zo, we zijn weer ruim 3 weken verder dus weer tijd voor een update.
                          Ik heb op jullie advies de grote bak aangevuld en de het andere plantje omgepot.
                          Hierbij weer 2 foto's


                          Comment


                            #14
                            Re: Kweekverslag Big Bang

                            Je plantjes zien er gezond uit maar moeten zo te zien meer licht krijgen, probeer daar voor te zorgen anders gaan ze zwak en lang worden waardoor ze later zowiezo minder bloei gaan geven.

                            zet mischien ook iets wit of reflecterend achter ze dan gaan je planten compacter, regelmatiger en minder naar het venster toe groeien.

                            veel succes.

                            Comment


                              #15
                              Re: Kweekverslag Big Bang

                              Zo, we zijn bijna 6 weken onderweg en de plantjes beginnen leuk te groeien (dank aan het goede weer)
                              Kan iemand mij aangeven of het verstandig is om alweer te gaan ompotten?
                              En heeft iemand een verklaring voor dat de plantjes elke avond gaan hangen en helemaal in elkaar zakken?
                              Hier weer wat foto's

                              Comment

                              Bezig...
                              X