Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Double fun buiten planten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Double fun buiten planten

    Korting op 420shop
    Ik ga dit jaar een paar buiten planten neerzetten. Vorige week donderdag 16 april heb ik de zaadjes in de modder gedaan en na een paar dagen zag ik de zaadjes "opstijgen". Vandaag heb ik een paar foto's gemaakt van de kids. De eerste gekartelde blaadjes zijn ook al te zien. Een zaadje is nog niet boven gekomen maar die geef ik gewoon nog wat tijd, komt het niet dan is het jammer. De plantjes staan trouwens in een soort van kweekhuisje en daarin weer mini aardewerk potjes.

    Zodra de plantjes wat groter (=het kweekhuisje ontgroeien) worden ga ik ze overpotten in een 5-10liter pot en uiteindelijk wil ik ze gewoon in volle grond in de tuin zetten. De plantjes staan nu nog binnen in de grotere potten zet ik ze misschien wel buiten maar dat hangt wat van het weer af.

    Hieronder de plaatjes
    Attached Files

    #2
    Re: Double fun buiten planten

    Welkom op het forum alvast!
    MODDER! Das weer iets nieuws . Zal ik onthouden . Maar eenmaal ze hun kopje tonen kan ik je wel aanraden van het iets minder nat te maken in de pot zelf, ze zitten niet zo graag met hun voeten in de nattigheid, vochtig volstaat vanaf dan

    Greetzzz

    jona

    Comment


      #3
      Re: Double fun buiten planten

      Modder. Tja, dat zou natuurlijk ook kunnen . Had er nog nooit van gehoord.
      Die stammen van je planten zijn nu trouwens al best dik. Tenminste veel dikker dan bij mijn plantjes.

      Wat voor grond gebruik je precies?

      Comment


        #4
        Re: Double fun buiten planten

        Veel succes flash, mooi soortje.

        Ik zie dat je hier nieuw bent mag ik je vriendelijk vragen om je ff voor te stellen in de member introductie, en geniet van vele voordelen.
        http://jointjedraaien.nl/wietforum/f34/

        Grtz
        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
        Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment


          #5
          Re: Double fun buiten planten

          wat een dikke steel al

          Comment


            #6
            Re: Double fun buiten planten

            De modder/grond die ik gebruik is gewone potgrond. Het komt bij een tuincentrum vandaan. De stelen lijken op de foto's dik maar in werkelijkheid valt dat nog wel mee. Het is toch vrij normaal om de zaden in de modder/grond te laten kiemen. Het ging iig heel makkelijk en ik heb geen zorgen dat ik de wortels beschadig bij het planten in de grond en besmet met schimmels oid.

            Vlak voor ik mijn kindjes op de foto had gezet heb ik water gegeven en schoot daarbij een beetje uit. In vervolg ga ik wat voorzichtiger te werk want wil geen rot hebben in de pot.

            Comment


              #7
              Re: Double fun buiten planten

              ik laat persoonlijk de zaden eerst kiemen tussen watten,als ze ontkiemt zijn dan steek ik ze pas in de grond... het is normaal dat je ze in potgrond steekt ja maar wat jij bedoelt met modder,is dat de potgrond modderig is geworden??

              grtzzz

              Comment


                #8
                Re: Double fun buiten planten

                ja denk het wel, bestduidelijk als je goed leest
                SPaCeCaKe

                Comment


                  #9
                  Re: Double fun buiten planten

                  leuk doosje heb je daar
                  Wil je van Bil bel dan naar GIL

                  Comment


                    #10
                    Re: Double fun buiten planten

                    schattig doosje heb je daar
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #11
                      Re: Double fun buiten planten

                      Gister de plantjes in een grotere pot gezet omdat de hoofdwortel? al onder mijn minipotje uit kwam. Omdat er vrijwel geen groei te zien in wanner de plantjes in de vensterbank staan heb ik ze maar buiten neergezet. 's nachts dek ik ze af met een doorzichtig potje wat ik er in de ochtend weer afhaal. Zo hebben ze dus zolang als het licht is voeldoende licht, en zon wanneer er geen wolken zijn.

                      Ik las net ergens dat het volgende week slecht weer gaat worden dus de planten gaan dan waarschijnlijk weer naar binnen. In de vensterbank en zeer waarschijnlijk zonder kunstlicht... Dan maar weinig groei Foto's plaats ik wel als er weer wat meer te zien is.

                      Comment


                        #12
                        Re: Double fun buiten planten

                        Mijn plantjes doen het wel redelijk voor de vensterbank hoor. Je moet ze wel aan de zuidkant zetten. Dan heb je het meeste licht voor je kindjes. Scheelt natuurlijk een hele hoop als je je vensterbank richting het oosten hebt staan. Dan heb je maar weinig licht

                        Comment


                          #13
                          Re: Double fun buiten planten

                          Helaas woon ik niet in een huis mes een vensterbank op het zuiden. Mijn planten staan aan de oost zijde en we hebben al in de ochtend schaduw door het huis van de buren! Vrij weinig zon dus . Geheel tegen mijn wil in ben ik toch maar over gegaan op het elektrisch bijvoeren van de planten. Er hangt nu een 2x18W tl armatuur boven + het beetje buitenlicht wat ze ook nog ontvangen.

                          Comment


                            #14
                            Re: Double fun buiten planten

                            We zijn een maand verder en heb de plantjes in de tuin gezet. Ze zijn erg klein als ik het vergelijk met wat ik op de fora zie. Ik denk dat dat komt doordat mijn grond te zuur was en teveel mest bevatte, hier heb ik geen bewijs voor maar dit is mijn gevoel. Bij het planten in de tuin viel me ook op dat de wortel ontwikkeling erg minimaal was.

                            De afgelopen weken had ik de plantjes voor het raam onder een tl gezet. Dit werkte voor geen meter en het groeien ging veel te langzaam. Omdat ik de plantjes in de volle grond wil hebben heb ik geprobeerd de plantjes te laten bloeien door ze op 12/12 te zetten. Na 1,5 tot 2 weken was er nog geen bloei te zien en heb ik dus maar besloten de planten in de tuin te zetten en hopen dat er vrouwtjes tussen zitten.

                            Afgelopen week heb ik de planten buiten in de grond gedaan en ze lijken het goed doorstaan te hebben. Verder heb ik de top eraf geknipt voor een bredere struik, misschien wel wat vroeg... 1 plant staat nog in een pot omdat ik daar geen mooi plaatsje meer voor had, deze is afgelopen week in de echte zon al flink gegroeid de anderen lijken voorlopig nog wat stil te staan.

                            Hieronder de plaatjes
                            Attached Files

                            Comment


                              #15
                              Re: Double fun buiten planten

                              Ziet er goed uit ik kweekte afgelopen jaren Doubelfun en geloof me als ze in volle grond staan worden het mega planten
                              Suc6
                              God was never on your side..

                              Comment

                              Bezig...
                              X