Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn 5 nog onbekende kinders

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn 5 nog onbekende kinders

    Korting op 420shop
    Gegroet allen,

    Bij deze een poging om ook eens een kweekverslagje bij te houden.

    Ik heb 5 stekjes gekregen van een vriend, ben alleen vergeten te vragen welke soort helaas. Maar uiteraard ga ik dat nog effe navragen.

    3 Weken geleden zijn de kindjes gearriveerd. Heb ze een mooi plekje voor een licht doch niet te zonnig raam gegeven. Daar hebben ze 2 weken mogen wennen aan hun nieuwe omgeving.
    Ze hadden het blijkbaar wel naar hun zin want ze begonnen al vrij snel te groeien en ook met hun voetjes (lees wortels uiteraard) ging het snel de goeie kant uit.

    Ik heb toen besloten ze wat meer vrijheid te gunnen en ze verplaats naar hun buitenverblijf. Vol spanning afgewacht hoe ze dat zouden vinden. Maar ook daar hadden ze blijkbaar geen moeite mee. Kortom, het zijn flinke kinders.

    Weer een week later kon ik het niet laten om ze over te potten in hun definitieve omgeving, de speciekuipen. Toch alweer een beetje angstig en bezorgd of het niet te vroeg was om ze al bloot te stellen aan de batmix.
    Maar mijn lieve kindertjes hebben het blijkbaar goed naar hun zin. Nu, een week later staan ze er nog steeds vrolijk bij.

    Ik doe mijn best, samen met mijn vriendin, om overdag de temperatuur onder de 28 graden te houden en de luchtvochtigheid zo hoog mogelijk. Dat laatste blijkt echter verschrikkelijk moeilijk.

    Ziehier het resultaat:
    DSC_0198.jpg

    DSC_0199.jpg

    DSC_0200.jpg

    DSC_0201.jpg

    DSC_0202.jpg

    DSC_0203.jpg

    DSC_0204.jpg

    DSC_0205.jpg
    Last edited by Kim; 12 May 2009, 12:23.
    "Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is." .

    Medigebruiker

    #2
    Re: Mijn 5 nog onbekende kinders

    haha gaat goed met ze.

    zie ik daar slakkenkorrels liggen

    grtzz

    Comment


      #3
      Re: Mijn 5 nog onbekende kinders

      ja, die krengen willen mijn kinders bijten. Mooi niet dus!
      "Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is." .

      Medigebruiker

      Comment


        #4
        Re: Mijn 5 nog onbekende kinders

        Euh, ze lijken wel in de bloei te schieten. Heeeeeeeeeeeeeeeeluup
        DSC_0198.jpg

        DSC_0199.jpg
        "Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is." .

        Medigebruiker

        Comment


          #5
          Re: Mijn 5 nog onbekende kinders

          Te vroeg buiten gezet ze hadden nog steeds geen 18 uur licht nu wel. Ze zullen weer in groei gaan, geen zorgen.

          Grtz

          Comment


            #6
            Re: Mijn 5 nog onbekende kinders

            Bobo, mijn dank is groot.
            "Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is." .

            Medigebruiker

            Comment


              #7
              Re: Mijn 5 nog onbekende kinders

              ik heb ze te vroeg buiten gezet en ze waren ook aan het bloeien, nu weet ik welke dat mijn vrouwtjes zijn, dat is wel een voordeel, nu laat ik haar gewoon met de natuur meegroeien
              grtz keep on the good work

              Comment


                #8
                Re: Mijn 5 nog onbekende kinders

                zien er goed uit kim en ja ze groeien gewoon weer hoor heb ik ook meegemaakt je kan het zien door een stok ernaast t zetten en dit te markeren als de markeer plaats voorbij gegroeid is dan gaan ze zeker de goeie kant op dit moet zeker wel binnen een weer gebeuren anders moet je snel nieuwe ontkiemen heb nog een paar zaadjes van hollands hope over voor je

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn 5 nog onbekende kinders

                  Ik ga jou advies opvolgen want ik kijk er 20 keer per dag naar en zie daardoor geen verschil. Dank je Swiff.

                  Ik ga maar weer is paar foto`s neerzetten. 1tje begon gisteren de blaadjes beetje van te hangen maar was watergebrek. Had ze na het verplanten wat meer gegeven en ik heb gewacht tot ze er zelf weer om gingen vragen. Dat was dus gister. Nu staat ie weer fier overeind.

                  Ik vraag me wel af of ik ze nu beter buiten kan gaan zetten. Enerzijds vind ik het wel prettig dat ik nu zelf de volledige controle heb over het water. Maar houdt het glas niet te veel tegen? Graag jullie mening!!!

                  301207 001 (Custom).jpg

                  301207 002 (Custom).jpg

                  301207 003 (Custom).jpg

                  301207 004 (Custom).jpg

                  301207 005 (Custom).jpg

                  301207 006 (Custom).jpg

                  301207 007 (Custom).jpg

                  301207 008 (Custom).jpg

                  301207 009 (Custom).jpg
                  "Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is." .

                  Medigebruiker

                  Comment


                    #10
                    Re: Mijn 5 nog onbekende kinders

                    ik zou ze buiten zetten dan gaan ze minder strekken want glas houd toch veel zon tegen hoor.
                    maar ziet er mooi uit
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #11
                      Re: Mijn 5 nog onbekende kinders

                      Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                      ik zou ze buiten zetten dan gaan ze minder strekken want glas houd toch veel zon tegen hoor.
                      maar ziet er mooi uit
                      op zich maakt het niet veel uit zolang je maar licht krijgt en dat het niet in de schaduw staat als het bewolkt buiten is heeft hij ook geen volledige zon maar wel licht als je je plantjes constant in het velle zonlicht zet verbranden de blaadjes van het condens of regen dat valt op je bladeren volgens mij moet het geen verschil maken greetzz swiff

                      Comment


                        #12
                        Re: Mijn 5 nog onbekende kinders

                        Nou ja dat vald wel mee hoor in de natuur staan planten ook buiten ind e regen en kou dus buiten gaat goed .
                        En glas houd veel zon tegen das ook waarom plantjes gaan strekken achter een raam
                        suc6
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #13
                          Re: Mijn 5 nog onbekende kinders

                          Ik heb nu 1 plant buiten staan maar de binnenplanten lijken voorlopig te winnen. De buitenplant wil nog steeds graag in bloei staan dus moeilijk te zeggen waar de winst zit. Voorlopig laat ik de rest nog maar effe binnenstaan.

                          301207 015.jpg


                          301207 013.jpg

                          DSC_0219.jpg Deze staat nu weekje buiten maar blijft nog achter dus.
                          Attached Files
                          Last edited by Kim; 29 May 2009, 19:20.
                          "Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is." .

                          Medigebruiker

                          Comment


                            #14
                            Re: Mijn 5 nog onbekende kinders

                            staan er gezellig bij zo bij die vijver. ziet er goed uit

                            grtz Monty

                            Comment


                              #15
                              Re: Mijn 5 nog onbekende kinders

                              Ik heb niks te klagen, ze groeien goed. Ze zitten allemaal rond de 90 cm. Had wel visite van een rups, maar die heeft nu een ander thuis gevonden.
                              Maar dat weer he (toch wat te klagen dus)!
                              [ATTACH]7986[/ATTACH]

                              [ATTACH]7987[/ATTACH]

                              [ATTACH]7988[/ATTACH]

                              [ATTACH]7989[/ATTACH]

                              [ATTACH]7990[/ATTACH]

                              Plant nummer vijf wil niet terug in de groei schieten. . Ik geef haar nog niet op. Maar ben wel beetje bezorgd...
                              11-06-2009 001.jpg

                              11-06-2009 003.jpg

                              Heb nu ook zwart wit folie op de achterkant geniet. Had ik eigenlijk al van in het begin moeten doen. Beter laat dan nooit denk ik dan maar.
                              "Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is." .

                              Medigebruiker

                              Comment

                              Bezig...
                              X