Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek

    Korting op 420shop
    ik heb zo'n 2 weekje geleden een zaadje Arjan Haze besteld en dit laten uitkomen, maar sinds gisteren heb ik besloten om ze zowel dag als nacht buiten te laten staan. Mijn vraag is ben ik goed bezig en is het plantje nog niet te klein om al altijd buiten te staan?
    Het staat wel droog en uit de wind maar toch.
    Alle tips en meningen zijn welkom.

    Mvg Freddy
    Attached Files

    #2
    Re: Eerste kweek

    Zeker niet slecht voor een eerste keer man
    Maar ik zou ze wat dieper ingraven. Dat de lobblaadjes vlak boven de grond steken, zo staan ze gelijk ook vaster.
    Dan moet je ze niet direct ondersteunen met stokjes, maar gaat ze waar ze ingegraven is nieuwe wortels aanmaken.
    En zo gaat ze zich meer vastzetten en meer windbestendig zijn.

    Dien ene waar Arjan haze in de pot staat geschreven, daar kunt ge gewoon grond bijgooien tot uw pot vol is. Dan moet je niet direct overpotten he.

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek

      het is dezelfde, juist verpot gewoon

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek

        dan mag daar nog potgrond bij tot er een boordje van ongeveer een halve cm is.
        Dan staat ze wat vaster he, en gaat ze tot waar ze ingegraven is wortel schieten.

        Maar geen grond strooien tot boven de lobblaadjes he.
        Zo vlak eronder is meer dan genoeg

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek

          indd dieper ingraven minder kans op knakken en je stam zal goe dik worden
          grtz een joint a day hoort erbij

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek

            ok, is bij deze gebeurt. Verder nog tips om de plant zo'n goed en groot mogelijke toppen te laten kweken ?

            mvg

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek

                "wortelstim" wat is dat? De grond waar hij is staat is een mengeling van potgrond uit de winkel en grond uit een compostvat, is dit goed?
                En bestaat de kans niet dat als je hem voedingpakketten geeft dat hij te veel aan voedsel krijgt en sterft ?

                mvg

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek

                  Zo'n voedselpakket valt te krijgen op aliengrowshop, van plagron of hesi

                  Daarin zit wortelstim(ulator). Daar zit een "hoge" concentratie van fosfor in. Fosfor (P) ontwikkeld de wortelgroei, en nog geen klein beetje.

                  Als ze dus meer wortel heeft, zal ze meer opnemen en als ze meer opneemt, zal ze meer uitzetten. Hoe beter en hoe meer de sapstromen kunnen stromen, hoe meer weerstand en topontwikkeling je gaat hebben.

                  Overvoeding ligt niet aan de voeding, maar aan de dosering.
                  Ik zou geleidelijk aan voeding opbouwen;
                  Maak een bus van 5L water met afgemeten voeding. Vul uw gieterke voor de helft met uw gevoed water en vul de andere helft op met water.
                  En de volgende voedbeurt vult ge uw gieterke 2/3 met voedingwater en dan met gewoon water.

                  Schud geregeld met de bus waar uw voeding in staat da ze ni aan de rand ga aankoeken.

                  Dat is hoe ik het doen, er zijn zoveel methodes dan er kwekers zijn.

                  Maar ik ben van mening dat cannabisplanten gevoed MOETEN worden.
                  Mijn mening.

                  Het is onkruid zeggen ze, maar vergeet niet dat we ondertussen aan TOPgenetica zitten dat al decennia lang gevoed is geweest, doorgekruisd en helemaal aangepast "ideale omstandigheden" he.

                  NB: bij water, lees regenwater
                  Last edited by organic; 27 May 2009, 14:29.

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek

                    zou u mij eerder dit: http://www.onlinegroeiwinkel.nl/prod...roducts_id/309

                    of dit: http://www.exoticgarden.eu/nl/home/n...box-terra.html

                    aanraden, of eventueel nog iets anders.
                    Liefst iets wat besteld kan worden.

                    Mvg

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek

                      exotic garden is wel supersnel in leveren

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweek

                        als ik dit pakket dan bestel is het dan de bedoeling om al deze producten samen bij het water te kappen of moet ik deze allemaal apart gebruiken?
                        En mogen deze tijdens dezelfde periode gebruikt worden?

                        mvg

                        Edit:Zijn er nog eventueel andere tips?

                        Mvg
                        Last edited by westport; 27 May 2009, 17:28.

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweek

                          is het aan te raden om ze eventueel in zo'n serre te plaatsen? http://www.acd-serres.be/details.asp...oductID=58555#

                          mvg

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste kweek

                            Oorspronkelijk geplaatst door Freddy View Post
                            als ik dit pakket dan bestel is het dan de bedoeling om al deze producten samen bij het water te kappen of moet ik deze allemaal apart gebruiken?
                            En mogen deze tijdens dezelfde periode gebruikt worden?
                            Neen, absoluut niet zomaar allemaal samen kappen hoor.
                            Gewoon beginnen met het begin. Groeivoeding.
                            Ergens rond eind juli begin augustus mag je beginnen met bloeivoeding.

                            Alles staat op de flesjes, en bij Hesi krijg je een schema bij. Alles staat duidelijk vermeld op de flesjes, maathoeveelheid etc

                            Die serre zou ik persoonlijk nooit nemen, maar is natuurlijk wel gemakkelijk even op te stellen bij extreem slecht weer in de bloei.
                            Hoewel het voor mij het geld niet waardig is.

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste kweek

                              dus onder een afdak, als het regent is voldoende ?

                              mvg

                              Comment

                              Bezig...
                              X