Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Nu het slechte weer er aan komt heb ik plant 5 al geoogst.
Alleen de andere 4 zijn nog net niet rijp denk ik.
Wat moet ik nu doen die ook oosten of die in weer en wind nog een week laten staan?
Hier foto's van alle planten en toppen.
sorry dat de foto's beetje wazig zijn.
Maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.Wat moet ik nou doen? oogsten of niet
En ik heb al heel veel gezocht op het forum over wanneer oogsten het ect. maar ik kom er niet uit of ik al kan oogsten of niet.
het is nog niet 3/4 bruin maar het weer wordt slecht dus ik weet het niet.
laat de rest maar staan.. maar ik zou ze zeker vandaag in de schuur zetten, deze nacht is het echt slecht weer... zorg dat je ze dan morgen weer buiten zet, en als het slecht weer is kan je ze dan s'avonds weer binnen zetten.. zorg wel dat je planten min of meer droog zijn rond 18u, anders krijg je kans op toprot... van het weer moet je niet bang zijn ik heb ng 3planten buiten staan in volle grond en moeten nog 5WEKEN!!! hopelijk zijn ze sterk genoeg maar kheb er vertrouwen in.. Ze gaan wss binnen een week helemaal paars zijn door de stress en koude.. maar zolang ik geen rot zie kan het me niet schelen! greets en succes
Ik heb van karton een kasje gemaakt waar ik het in wil dorgen.
doosje 1.20 meter hoog en dan 30 bij 30.
Is het handig om het daar in te drogen?
Of misschien inpakken met alaminium folie ofzo?
ventielatie gaten erin maken?
het beste dat je kan doen is ze op een plaats laten hangen waar genoeg lucht wordt gecirculeerd... dus beter een open ruimte...
als je plaatsgebrek hebt dan kan je ze best in een open kartonnen doos hangen... en die in een donkere plaats zetten... bvb zoals ik ga doen... in men slaapkamer op men kleerkast laten drogen.. en de kamer donker houden...
hopelijk helpt dit je verder... de ruimte moet zoizo verlucht worden anders kunnen je toppen beschimmelen! ik ken al iemand dat hierdoor dit jaar zijn mooiste toppen moest weggooien...
Last edited by evel_smoker; 4 October 2009, 23:35.
Nu lekker drogen.
En bedankt voor het filmpje echt goeie info.
Ik maak nu van die droog dozen.
lekker drogen in de doos.
En de vandaag geoogste plant die inmiddels ook in de dozen hangt:
En nog wat foto's
Dit is de dikste top op moment van de kleinste plant
Me grote plant begint nu ook een beetje bij te bruinen en begint nu een beetje paarse bladeren te krijgen.
Ik denk dat ik nog ongeveer 1 week wacht en dan deze 2 ook oogst
klein plant met dikke toppen :
Grote plant met paarse bladeren:
En deze plant staat er ook nog.
Ik denk een week misschien iets langer.
Deze is misschien 1/6 bruin ofzo.:
En ik las iets over dat er hier op het forum een topic is met veel bladeren van verschillende soorten.
heeft iemand een link want ik kan er niks over vinden en wil graag weten wat voor soort dit zou zijn.
mooie foto's mamba, en het drogen in die doos heb je ook heel mooi in elkaar gestoken!!
Ik hoop voor je dat de oogst lekker gaat smaken als de tijd je er in hebt gestoken
succes ng met de andere plantjes
zorg wel dat je je plantjes droog schut om rot te voorkomen
greets!
Comment