Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste Buitenkweek Met Jock Horror Top44

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste Buitenkweek Met Jock Horror Top44

Ik zou belange nog niet met pk 13/14 beginnen werken zenne man
    De madammekes moeten nog in bloei schieten; en dan zijn we al halfweg augustus.

Uw top44 zal dat hoogstwaarschijnlijk vroeger mogen krijgen dan uwen Jock Horror. Aangezien dien top44 op "44" a 50 a 55 dagen afbloeit en uwen Jock Horror op 70 dagen?

Ge moet maar eens op uw fleske lezen, dat staat er op in hoeveel weken bloei je dat mag bijgeven op uw bloeivoeding.
    Voor langbloeiers is het vanaf de 8e week als ik me niet vergis.

De dames zien er trouwens keurig uit
    En ze gaan nog even groeien hoor

Comment

Hallokes

pk13/14 zal pas in een later bloeistadium moeten meegegeven worden. alleen weet ik niet exact wanneer, er werd me vertelt wanneer er bloemknoppen over gans de plant verschijnen.

als experiment is er n plant die ik niet buiten plaats maar onder een lichtkoepel in huis, dus gefilterd zonlicht.het verschil met de buitenplant is groot , zo'n 25 cm verschil in grote en minder vertakking, maar ze staat er nog altijd goed bij, heeft veel minder water nodig

de top 44 heb ik in de tuin geplant tussen de andere 'gewone' planten

ik ben er evenwel niet gerust in dat de plant buiten zo snel groeit , hij zal over de omheining heen kijken en zo de buren op stang jagen

zou ik de dosis voeding voor de buitenplant verhogen aangezien zij met z'n tween in een pot staan of niet? ik geef nu 5ml flores mee in een literfles water, geef voeding om de dag mee

greetz

Comment

Ik zit hier met een omheiningske van nog gene halve meter hoog
        De boer gaat zijn mas oogsten voor ik mijn planten kan oogsten, dus ik herken het probleem van ze klein te houden maar al te goed.

Ik voed de snelgroeiers gewoon niet. Die Amnesia in volle grond vanuit mijn verslag krijgt zelfs geen water joh. Enkel en alleen als ik zie dat ze wat kan gebruiken, geef ik haar een waterbeurt.

Moest ik haar water geven en voeden, ze was nu misschien 2m geweest!
        Dus wil je ze niet hoger, ik zou zeker geen voeding geven als ze er niet om vragen.

Mijn S.A.D. is dan een indica afkomstig van de moederzoete Black Domina. Die worden zowiezo niet zo groot, dus voed ik wel op volle dosis en het gehele Hesi schema bovenop organische meststoffen in de grond verwerkt.

Moest mijn Amnesia toch het "dak uitgroeien" dan weet ik wel wat mij te wachten staat. Of ter wel knip ik er een stuk af Of ter wel hoop ik dat ze nog bendy/buigbaar genoeg is en plooi ik ze naar de grond toe. Met een priem in de grond verzwaard met een steen en een touw zal ik ze naar beneden toe gespannen houden.
        Ook dat is een vorm van "low" (lol) stress training en zal haar scheuten massaal doen aansterken.

Speciaal voor U zal ik eens lopen naar het tuinhuis en U overtypen wanneer ge nu exact uwen pk 13/14 moet gebruiken

Dosering pk 13/14 bij een bloeifasen van +/- 8 weken:
        uwen Top44 dus

Vanaf de 4e week: 2.5ml/10L
        Vanaf de 6e week: 5.0ml/10L
        Vanaf de 6e week: 7.5ml/10L
        Vanaf de 7e week: 15ml/10L
        Vanaf de 8e week: spoelen met water.

Dosering pk 13/14 bij bloeifasen langer dan 8 weken: op de helft van de bloei beginnen met 2.5ml/10L en dosering verhogen tot 15ml/10L in de voorlaatste week.
        In de laatste week spoelen met water.
        Voor uwen Jock Horror dus

Comment

hoi

thnx voor de repliek, ga em wel effe moeten navolgen

de tweeling wordt nog dagelijks verzet naar de zon toe gericht, dien ik hiermee dan ook te stoppen om de groei wat te remmen? ik zal een systeem maken om via de pot zelf de planten naar beneden toe te stressen aangezien ik ze verzet van tijd tot tijd, bij regen etc.

wat ik niet begrijp is dat sommige hier hun planten recenter geplant zijn dan de mijne en dat deze al in bloei komen, terwijl de mijne nog niet; zal ook aan de soort liggen waarschijnlijk
          hierdoor dacht ik meer voeding te moeten geven, aangezien ze met zen tween in een pot staan en de voeding stilaan opgeraakt

anders zet ik de plant die continue binnen staat terug buiten en de buitenplant binnen

btw de mensen die mij naposten , thnx in advance, ik check ook regelmatig jullie vlijtige werk

greetz

Comment

Waarom laat je je planten niet gewoon buiten staan in plaats van elke keer verzetten dat geeft je planten alleen stress.
            Bij sommige bloeien hun planten als om dat ze misschien verduisteren of ander soort hebben dan wat jij hebt.
            Klein maantje nog en dan gaan die van jou ook in bloei komen hoor.

Ik zag gaatjes in je bladeren kijk hier eens: Gaatjes in bladeren
            Last edited by Jointjedraaien; 28th May 2010, 13:05.
            God was never on your side..

Comment

hoi Belladonna

heb net gelezen dat de gaatjes door wantsen komen, handige weetjes

de planten blijven wel buiten staan, ik verzet deze niet steeds naar binnen

greetz

Comment

hallo opnieuw

weekje verder, niks speciaals aan de hand, groeien nog steeds goed

de chernobyl heb ik in de volle grond gezet, dit is de top 44 en heeft zich nu zelf in 4 hoofdtakken gesplitst

de tweeling heeft vandaag wat flauwtjes gehangen omdat ik haar te weinig water had gegeven, na een flinke portie water stond ze zo'n 20 minuten later weer helemaal rechtop, flink zo

n plant staat nog steeds binnen, ben zo wat aan het afvragen wat er van zal komen, mss dat wanneer ze in bloei komt, ik ze toch nog buiten zet, ik wou gewoon het verschil weten met buiten.

een andere plant waar ik later wel eens foto's van zal posten krijgt steeds meer gele bladeren onderaan, duidt mss op een voedseltekort? voor de rest nog steeds in orde.

kzou bijna durven wensen dat de zomer maar rap voorbij ging ...

greetz aan allen en doe zo verder.
                Attached Files

Comment

Hallokes

vandaag maar eens de plant gaan bezichtigen bij min ma, staat er trouwens niet zo goed bij als mijn eigen planten

denk trouwens dat het magnesiumtekort is, zal haar voeding canna flores wat verhogen de komende weken

alle hulp uiteraard welkom

Attached Files

Comment

hallo

heb een beginnend probleem met mijn tweeling, de punten van meerdere bladeren hebben gele punten, wat zou hiervan de oorzaak zijn?

greeetz
                    Attached Files

Comment

Geef je ze voldoende voeding?

Comment

Hoi

ik gebruik enkel canna flores , ik geef ze ongeveer 4 maal per week n fles water van een liter met 5ml product in, zoals aangeven op de fles, maar aangezien ze er met twee ( tweeling met n wortelstel ) instaan kunnen ze mss een dubbele dosis opvangen?

wil het nu natuurlijk niet verpesten met een overdosis

alle hulp welkom

greetz
                        Attached Files
                        Last edited by Focus; 15th July 2009, 12:41.

Comment

Tweeling kom uit 1 zaadje en heb dus ook 1 wortel stelsel dus gewoon zien als 1 plant anders ga je over voeden en dat zou jammer zijn
                          God was never on your side..

Comment

yooo

nieuwe foto's vandaag genomen, ze groeien niet meer zo hard, maar gaan de bloei in veronderstel ik

drinken wel veel water nu, geef nu elke dag voeding mee

"edit" foto's 1 , 3 en 4 zijn de horror's de nr2 is de top44 'chernobyl'
                            Attached Files
                            Last edited by Focus; 19th July 2009, 20:31.

Comment

STaan er mooi bij, maar wie is wat? :p

Comment

update

de plant die bij mijn moeder staat verliest al zijn grote bladeren, worden geel en sterven af, iemand een idee wat deze kan zijn? heb nu eenmalig pk13/14 meegegeven

heb er geen foto van momenteel

de kleinste plant de chernobyl top 44 doet het heel goed in de volle grond en ruikt sterk, de grote planten ruik je enkel als je hen aanraakt.

greetz
                                Attached Files

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                                Bezig...
                                X