Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 himalaya gold buitenkweek in zeeland

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    5 himalaya gold buitenkweek in zeeland

    Korting op 420shop
    Dit is mijn eerste kweek en dus ook mijn eerste growreport.
    Ik heb bij Greenhouse seeds 5 zaadjes van de soort Himalaya gold gekocht, omdat het een sterke plant is en ik graag de "creatieve high" een keer wil voelen.
    De planten staan nu al geruime tijd buiten, ik moet alleen nog de foto's bij elkaar sprokkelen en hier op school heb ik ze niet staan.

    Ik heb de zaadjes laten ontkiemen op de manier die staat omschreven op de site van Greenhouse seeds, namelijk:
    -16 Uur in een glas met kraanwater gedaan, dit glas heb ik in het cv-hok gezet omdat het daar donker is en er een constante temperatuur van 23-24 graden is.
    -Daarna een dikke laag wc papier op een bord gelegd, vochtig gemaakt, zaadjes erop, nog een vochtige laag wc-papier erover en nog een bord. Dit geheel ging ook in datzelfde cv-hok.
    -Om de 6 uur nagekeken en vochtig gehouden, de ontkiemde zaadjes zijn in mijn growbakje in de vensterbank gegaan, na 5 dagen waren alle zaadjes ontkiemt.
    -Het growbakje is een doorzichtig plastic bakje(leeg druivenbakje) met gaten in de onderkant, normale potgrond erin en keukenfolie eroverheen om de vochtigheid te behouden. na een paar dagen kwamen de eerste plantjes op en na anderhalve week moest ze eruit halen omdat de wortels door de gaten in de onderkant kwamen.

    Met dank aan goede vriend en medegrower Tom, voor de foto's en het verzogen van de plantjes als ik er niet ben.

    Foto's:
    #1-de inhoud van het pakketje dat ik heb besteld bij GS
    #2-de zaadjes in een glas water
    #3-de zaadjes op het bord, hier kwam nog een laag wc papier en een bord over
    #4-mijn growbakje voor in de vensterbank
    #5-hier zie je al een paar kopjes boven komen
    Attached Files
    Last edited by jeroen; 2 June 2009, 20:21.

    #2
    Attached Files
    Last edited by jeroen; 2 June 2009, 21:47.

    Comment


      #3
      Re: 5 himalaya gold buitenkweek in zeeland

      als ik jou was zou ik ze snel in eigen potjes zetten voor dat dde worteltjes met elkaar verstrengelen en je meer kapot maakt dan je lief is
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: 5 himalaya gold buitenkweek in zeeland

        is allang gebeurd, de eerste 2 post zijn nog van de situatie van een hele tijd terug, ze zijn al veel groter, maar ik wacht nog op foto's voor de volgende post

        Comment


          #5
          Re: 5 himalaya gold buitenkweek in zeeland

          Oeps
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: 5 himalaya gold buitenkweek in zeeland

            Hehe ik heb eindelijk weer wat foto's kunnen maken, deze zijn van gister en als ik goed reken staan ze nu ruim acht weken in de volle grond(ze waren 5 cm toen ze in de volle grond gingen). Ik dacht trouwens dat je de planten pas ging ruiken als ze in bloei stonden, maar er zijn nu al een paar die je ruikt als je heel dichtbij komt(met je neus erop).

            Ik hoop dat ik vanaf nu regelmatig kan updaten en dat ik een beetje feedback krijg want ik zie zoveel aan die planten wat misschien niet hoort dat ik het ook niet meer volg.

            Foto's
            #1- Deze plant is een aantal weken aangevallen door een slak, zoals je ziet heeft die slak m'n plant getopt en je ziet ook nog wel schade aan sommige bladeren. Wat betekenen die bladeren die vergelen??
            #2- Deze gaat wel lekker, ze is nu 85 cm lang. Er zitten wel rare sporen op 1-2 van de bladeren zoals je ziet op de foto, wat is dit en is het schadelijk?
            #3- Deze dame gaat op het moment het hardst, 95 cm nu al, er is voor de rest ook niks aan te zien van rare vlekjes, gaatjes enz.
            #4- Deze dame groeit ook lekker maar ze heeft wel last van heel veel kleine gaatjes in de bladeren en gele bladpuntjes.
            #5- Deze heeft het trauma met die kat gelukkig overleeft en zoals je ziet is ze lekker aan het herstellen, ze heeft alleen wel last van gele bladpunten en raar versvormde bladeren.
            #6- De bladluis waar sommige van mijn plantenlast van hebben, is het nodig om er wat tegen te doen en heeft dat wel zin als ze gewoon buiten staan? Zo ja, moet je dan opletten welk middel je gebruikt?
            #7- Hier zie je die kleine gaatjes goed, plant 4 zit helemaal vol met die gaatjes. Iemand een idee wat het kan zijn?
            #8- Close up van de gele bladpuntjes. Voedingstekort?
            #9- close up van een vervormd blad van plant 5. Hier kan ik helemaal niks van vinden...

            Ik zou heel dankbaar zijn als iemand kan uitleggen wat ik het beste kan doen.
            Attached Files
            Last edited by jeroen; 21 June 2009, 16:41.

            Comment


              #7
              Re: 5 himalaya gold buitenkweek in zeeland

              ik denk dat je daar veel struiken ,bomen en of beplantingen hebt. dat is natuurlijk ambetant al die beesterie. Ik weet niet wat je daaraan kan doen. Ik kan je meschien een grootmoeders middeltje en dat is water,azijn en een beetje detergent vernevelen op planten dan kan het wat beteren. proberen zou ik zeggen
              grtz een wietroker is geen onruststoker

              Comment


                #8
                Re: 5 himalaya gold buitenkweek in zeeland

                Dat is dan tegen de bladluis? Of ook nog voor meer beestjes?

                Comment


                  #9
                  Re: 5 himalaya gold buitenkweek in zeeland

                  Mineervlieg zit op je plant , luis en wantsen bladluis munt thee van verse munt blaadjes haten ze
                  suc6
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10
                    Re: 5 himalaya gold buitenkweek in zeeland

                    Alle larven van die mineervlieg heb ik er al uit gehaald, je kan ze er zo uit plukken zonder het blad veel te beschadigen. En die muntthee moet ik die over de planten heen verspreiden of bij het water voor die plant doen? Kan ik er niet gewoon muntplantjes omheen zetten?

                    Comment


                      #11
                      Re: 5 himalaya gold buitenkweek in zeeland

                      Ja kna je ook doen plant er bij zetten ik maak van de bladeren thee en laat dat af koelen en spuit het dan over de bladeren als je het als water geeft aan je planten dan zou het wel is kunnen dat je wiet naar munt gaat smaken want dan drink de plant het op
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #12
                        Re: 5 himalaya gold buitenkweek in zeeland

                        hmm muntwiet, misschien wel lekker, goed voor de verkoudheid
                        maar iig geval bedankt, denk dat ik een een paar muntplantjes ga neerzetten

                        ps, kan iemand me al vertellen wat al die gaatjes in de bladeren kan veroorzaken?? het zijn geen slakken en rupsen heb ik nog niet gevonden...
                        Last edited by jeroen; 22 June 2009, 13:01.

                        Comment


                          #13
                          Re: 5 himalaya gold buitenkweek in zeeland

                          Je plantes zien er netjes uit! Ik denk dat de gaatjes toch door ongedierte komt. verders geen idee eigenlijk :p maar daar was je zelf vast ook al wel acher de growshop en/of tuincentra kunnen je daar perfect over adviseren :p als je geen growshop in de buurt hebt.. iedere intratuin (e,d) heeft wel een stoner rondlopen trust me! suc6

                          Smoke it!

                          Comment


                            #14
                            Re: 5 himalaya gold buitenkweek in zeeland

                            ja ik denk dat ik idd ff langs de plaatselijke growshop ga, lijkt me het makkelijkste, kan ik meteen een middeltje kopen.

                            Comment


                              #15
                              Re: 5 himalaya gold buitenkweek in zeeland

                              Jammer van die beestjes, succes er mee, ik volg je!

                              Comment

                              Bezig...
                              X