Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenplant. Graag adviezen!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31

    Comment


      #32

      Comment


        #33
        Re: Buitenplant. Graag adviezen!

        Wow, mooie plantjes, die ene van in't begin is wel een mooie grote struik geworden!

        Ik snap da nooit, zoveel mensen van op't forum hier wonen in een wijk, of toch met een aanpalende woning die uitkijkt op de tuin, en jullie zetten daar zonder probleem een wietplant in, terwijl de buren alles kunnen zien.

        Ik woon met 4 flikken, 2 koppels dan nog, in de wijk, dus ik vrees dat ik ze rap aan de deur zou hebben.
        Geeft da veel geur af als die in bloei staan buiten?
        Ik bedoel, kan je het ruiken als je er een meter van staat?
        Anders ga ik het volgend jaar ook eens wagen, als ze het nie kunnen ruiken tot op't straat kan ik ze wel ergens in een "blind spot" plaatsen.

        Het ziet er wel heel goed uit zo.
        -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

        Comment


          #34
          Re: Buitenplant. Graag adviezen!

          He DaZeD,
          Dank je, ben zelf ook erg blij met de eerste! Maareh, inderdaad kweken in een woonwijk. Ik had het niet vantevoren bedacht, (ik ben gestart met kweken in het buitengebied, met alle ruimte om het huis, nu dus in een kleine achtertuin in een woonwijk) Qua geur valt het tot dit moment alleszins mee, ik weet alleen niet hoe dat zit als ze echt in de bloei staan. Ook heb ik nog geen commentaar gehad van de buren. Ik maak me niet echt zorgen, 5 planten worden gedoogd en zolang de buren niet klagen, zal er wel niets gebeuren. Volgens mij moet ik me meer zorgen maken dat de buren mijn planten gaan oogsten
          Ik zou volgend jaar gewoon de gok wagen, in het allerergste geval moet je ze inleveren, maar volgens mij is dat risico klein. Daarbij verschilt het per soort ook nog hoezeer ze ruiken, dus daar zou je vooraf al rekening mee kunnen houden.
          Succes!

          Comment


            #35
            Re: Buitenplant. Graag adviezen!

            Ok, thanks!
            Dat de buren ze in uw plaats oogsten, lol, mja, da's ook nog een mogelijkheid natuurlijk.

            Ik ga volgend jaar ook eens proberen, ik hoop alleen dat, moesten ze de flikken bellen, het geen aanleiding is voor hen om eens binnen ook te kijken.
            -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

            Comment


              #36
              Re: Buitenplant. Graag adviezen!

              @ mokee: ik heb u voorbeeld gevolg en ook een aantal takken geknakt, we zien wel.
              Kheb er wel maar een 5-tal geknakt

              Mvg

              Comment


                #37
                Re: Buitenplant. Graag adviezen!

                Tijd voor een update van onze bloeiende dame:
                Deze dame is ongeveer drie weken geleden geforceerd in de bloei getrokken, vervolgens hebben we haar een aantal keren geknakt, maar ze heeft zichzelf weer weer een weg omhoog teruggevochten en ze groeit en bloeit nu vrolijk verder.... Ze krijgt iedere dag 2 a 3 liter water met B.A.C. Biologische bloeivoeding. Sinds afgelopen weekend gestopt met verduisteren (overmacht) Ze is de nachten buiten gebleven, ik hoop dat een eenmaal ingezette bloei niet zomaar stopt en dat ze met de natuurlijke duisternis kan blijven bloeien.
                Ik denk dat ik er wijs aan doe nu niet weer de lichtcyclus te veranderen(toch?)

                Hier een paar foto's! Tot zover ben ik apetrots en dat wil ik ook graag blijven, dus als iemand aanvullende tips heeft...... GRAAG!!

                Foto 1 De bloeiende dame in vol ornaat
                Foto 2 "de TOP" (niet geknakt overigens)
                Foto 3 Vooraanzicht van "de TOP"
                Foto 4 een van de onderste!! zijtakken, wel geknakt
                Foto 5 met aansteker, om een idee te geven van de grootte
                Attached Files

                Comment


                  #38
                  Re: Buitenplant. Graag adviezen!

                  Wel er was hier eentje die verduisterde, daarna stopte en ze liet gaan... en die kon gauw schimmel etc er gaan uitknippen.

                  Dat was wel een beetje terug, de dagen zijn nu inmiddels veel korter geworden. Dus ik durf het niet met zekerheid zeggen mokee.

                  Veel succes in ieder geval, ik hoop dat het aanslaagt.

                  Staan er btw prachtig bij

                  Comment


                    #39
                    Ze bloeien!!!

                    Hallo allemaal,
                    Hier weer even een update uit het warme oosten.... Geweldig weer voor de dames. Degenen die de hele dag in de zon staan, beginnen echt te bloeien (zonder verduisteren) Hiervan nog geen goede foto's kunnen nemen dus maar weer een totaalplaatje van de twee dames!!

                    De dame die we geforceerd in de bloei hebben getrokken doet het naar mijn idee helemaal geweldig. Er beginnen zelfs al haartjes bruin te worden, en dus speelt nu de grote vraag............. Wanneer oogsten????
                    Ze bloeit nu bijna 4 weken dus volgens mij moet ik nog minimaal 4 weken wachten, maar het begint er nu al zo goed uit te zien.........
                    Zouden het echt nog grotere en dikkere toppen worden als ik langer wacht? Of veranderen alleen de haartjes nog van kleur? Ik heb geprobeerd wat close-ups te maken, ik hoop dat ze duidelijk genoeg zijn.
                    Vanaf nu ga ik me dus maar verdiepen in het wanneer oogsten en zal de site erop naspitten, maar ik hoor graag jullie mening.....
                    Attached Files

                    Comment


                      #40
                      Re: Buitenplant. Graag adviezen!

                      Vergeten te melden maar wel te zien aan de foto's denk ik, ik ben echt een fan van het knakken geworden, iedere geknakte tak richt zich weer naar het licht, waardoor er op iedere tak weer topjes gaan groeien die ieder weer voldoende licht krijgen. De 3e foto hierboven is een geknakte tak, de foto is van bovenaf genomen, zie het resultaat!

                      Comment


                        #41
                        Re: Buitenplant. Graag adviezen!

                        Nou, een update maar weer! Voornamelijk voor mezelf lijkt wel, ik krijg nauwelijks reacties..... Ligt het aan de manier van schrijven, of ben ik zelf niet actief genoeg? Jammer is het wel, maar goed, ik heb mezelf voorgenomen dit kweekverslag van het begin tot het einde bij te houden dus dat doe ik dan ook maar!!
                        Wat meer reacties, opmerkingen of tips zijn dus van harte welkom!!

                        HET BELANGRIJKSTE: DE DAMES!!!!

                        Foto 1 t/m 5 : Dame 3, geforceerd in bloei getrokken en nu bijna 5 weken in de bloei. Foto 5 is een van de onderste geknakte zijtakken, 't worden allemaal flinke toppen zo te zien!



                        Foto 6: "Natuurlijk" in de bloei geschoten!! Hoera!

                        Foto 7: een top uit het gevelde mannetje, staat hier binnen op de vaas met een beetje bloeivoeding. Op deze manier hopen we het stuifmeel op te kunnen vangen. Alvast alle bladeren verwijderd, zodat ik makkelijk bij de bloemetjes kan.
                        Foto 8: Close-up van het mannetje binnen!
                        Foto 9: Met de harde wind heeft een van de geknakte vrouwelijke toppen het niet overleefd, ze krijgt nog een kans op de vaas, kijken of we op deze manier zaad krijgen!! We hebben het gewonnen stuifmeel handmatig aangebracht op deze top. Ik hoop dat er voldoende voeding aanwezig is om zaadjes te ontwikkelen.
                        Voor de zekerheid toch maar buiten op een top van dame 3 wat stuifmeel aangebracht, zodat we zeker weten dat we wel zaadjes overhouden van deze kweek. (toch?)

                        Heeft iemand ervaring met het op deze manier "maken van zaad"? Misschien een leuk projectje of is het gedoemd te mislukken?

                        Foto 10: Door het knakken lijkt het of er bij de twee dames twee etages zijn ontstaan waardoor beide etages goed in het licht staan....
                        Attached Files

                        Comment


                          #42
                          Re: Buitenplant. Graag adviezen!

                          he smokee,
                          je hebt daar een aantal mooi dames staan vriend, met ook al lekkere toppen eraan.
                          helpen met het zaad kweken kan ik je helaas niet zal je kweek bij houden heb het zelfde als jij weinig reacties groetjes

                          Comment


                            #43
                            Re: Buitenplant. Graag adviezen!

                            zo kun je zaad kweken ja,je krijgt dan regulier,je zult langzaam uit je toppen groene kleine bolletjes gaan zien wat zich verder gaat ontwikkelen naar zaad,niet zo moeilijk geduld hebben

                            Comment


                              #44
                              Re: Buitenplant. Graag adviezen!

                              Hmm ziet er lekker uit duur niet meer lang voor je kan gaan oogsten
                              God was never on your side..

                              Comment


                                #45
                                Re: Buitenplant. Graag adviezen!

                                Knakken is de maks! ziet er echt goed uit. Ben ook van plan om zaad te kweken, zo kunnen we elkaars verslag volgen en ervaring opdoen. Alle Succes!

                                Comment

                                Bezig...
                                X