Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek, LR en freebies

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek, LR en freebies

    Korting op 420shop
    Na het lezen van kweekverslagen van anderen wilde ik het zelf ook wel eens proberen. Het liefst wilde ik een paar kleine plantjes waar ik weinig omkijken naar had. Bij sannieshop hadden ze alleen LR1, op zich niet zo`n probleem. Eerst maar eens kijken of het uberhaupt lukt. 10 Zaadjes besteld en een paar potjes, zak potgrond en groeimiddel voor "groene" planten gehaald.

    Bij aflevering, keurig verpakt:
    10 lowryder
    5 jackberry x blue cronic

    Geen zin in voorkiemen etc. dus grove stukjes uit potgrond gehaald en 10 bakjes gevuld. 6 keer LR en 4 keer JB X BK, kleine cm onder grond, klein beetje water en wachten maar. De JBBK waren het eerst, 4 kleine sprietjes boven de grond. Mooi dacht ik, dan doe ik het dus goed en dan komt de rest ook wel. Maar helaas, van de 6LR zaadjes kwam er 1tje twijfelend boven de grond. Nog maar paar daagjes wachten dan op de rest. Niet dus.. na 2 dagen voorzichtig maar eens eentje met een theelepeltje uitgegraven en ik vond het zaadje terug zoals ik het had geplant. De rest ook maar uitgegraven en hetzelfde resultaat. Ik heb de 5 uitgegraven zaadjes en maar tussen natte keukenrol gelegd. De 4 andere LR zaadjes die ik nog niet geplant had ook maar in een apart schaaltje tussen de natte keukenrol gedaan, alluminiumfolie erover om het donker te houden, paar gaatjes er in voor de verse zuurstof mochten ze dat nodig hebben, en nu maar weer wachten.

    Nu ben ik weer 3 dagen verder en de 5 zaadjes die al in de grond hebben gezeten lijken wel dood, ze voelen wel zwaar aan en zien er gezond uit maar ze schieten geen wortel. Van de 4 nieuwe zaadjes zijn er 2 uitgekomen.

    Resultaat tot nu toe:
    4 gezonde JB*BK sprietjes
    1 ongezond ogend LR sprietje
    2 ontkiemende LR zaadjes
    7 Nietsdoende/dode LR zaadjes
    1 JBBK zaadje nog in zakje

    Best bedroevend lijkt me zo. Zijn die lowryderzaadjes nou van zo`n slechte kwaliteit of ben ik degene die iets verkeerd deed?

    Zal wel even kijken of ik een paar foto`s kan maken.
    Autoflowers 2016

    #2
    Re: Eerste kweek, LR en freebies

    Misschien heb er niet genoeg water bijgedaan "kleine cm onder grond, klein beetje water en wachten maar". Zaadjes hebben veel water nodig om te ontkiemen, ze zuigen het op en als er genoeg water in zit zal het zaahulsje barsten. Dus misschien heb je niet genoeg water gebruikt.

    Vandaar dat mensen dus ook voorkiemen, omdat je dan meer zicht hebt over wat er gebeurd en je ze goed vochtig hebt.
    Last edited by Origineel; 4 June 2009, 17:21.

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek, LR en freebies

      Hoi

      Goed water geven en niet graven om te kijken naar de zaadjes want dan beschadig je ze
      als je genoeg water geeft komen ze vanzelf uit
      sc6
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek, LR en freebies

        Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
        Hoi

        Goed water geven en niet graven om te kijken naar de zaadjes want dan beschadig je ze
        als je genoeg water geeft komen ze vanzelf uit
        sc6
        Ik zou ze ook wel in een glas met een centimeter water kunnen doen, kan ik meteen zien hoever ze zijn.

        Oorspronkelijk geplaatst door Origineel View Post
        Misschien heb er niet genoeg water bijgedaan "kleine cm onder grond, klein beetje water en wachten maar". Zaadjes hebben veel water nodig om te ontkiemen, ze zuigen het op en als er genoeg water in zit zal het zaahulsje barsten. Dus misschien heb je niet genoeg water gebruikt.

        Vandaar dat mensen dus ook voorkiemen, omdat je dan meer zicht hebt over wat er gebeurd en je ze goed vochtig hebt.
        De potgrond was behoorlijk vochtig, ik bedoelde meer een klein beetje omdat ik ze ook in hele kleine potjes had zitten.

        Ik zal zo wel even paar plaatjes posten.

        Bij deze:



        die kleine links is de lowryder



        5 niet ontkiemende lowryders



        2 van de "nieuwe" uit het zakje hebben wel wortel geschoten

        Last edited by luhoe; 4 June 2009, 20:51.
        Autoflowers 2016

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek, LR en freebies



          Het heeft even op zich laten wachten maar eindelijk is er wat resultaat.
          Nou vraag ik me af of het plantje klaar is om geknipt te worden.

          Van de JB X BK`s staan er nog 2. Zijn onderhand flinker dames aan het worden en beginnen nu verschijnselen van bloei te vertonen. Zal er binnenkort even een fotootje van maken.
          Last edited by luhoe; 31 August 2009, 17:57.
          Autoflowers 2016

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek, LR en freebies

            Mooi man
            Maar voor je antwoord zal je toch foto van dichter moeten nemen hoor.
            Goed kijken . Via de searchfunctie van het forum zal je ook heel nuttige informatie vinden over "wanneer oogsten".

            Good job anyway

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek, LR en freebies

              ik zie niet goed of je plantje klaar is wel neem ik een "nutburn" waar dat is overvoeding omdat je puntjes van de bladeren beginnen te verbranden.

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek, LR en freebies

                Oorspronkelijk geplaatst door devils haze View Post
                ik zie niet goed of je plantje klaar is

                Autoflowers 2016

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek, LR en freebies

                  zo te zien kan die nog wel even denk ik

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek, LR en freebies

                    Lijkt mij ook dat ze nog even kan,
                    Ga anders eens met een vergrootglas aan de slag,
                    In misty's abc onderaan dit bericht is info te vinden over trichomes en wanneer te oogsten.

                    Grts
                    Daniella
                    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                    Misty's ABC

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek, LR en freebies

                      Bedankt voor het advies, dan gaat ze nog even naar buiten, al zit het weer niet echt mee. Ik heb trouwens wel de zijtakjes verwijderd om een stammetje over te houden zodat er meer voedingsstoffen naar de topjes zouden gaan. (Was eigenlijk al in de veronderstelling dat het wel oogsttijd zou zijn

                      Autoflowers 2016

                      Comment


                        #12
                        Last edited by luhoe; 16 September 2009, 14:45.
                        Autoflowers 2016

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweek, LR en freebies

                          Ik heb ze laten staan en kreeg alleen maar meer thc super gewoon
                          Ik had mijn plant 2 maanden en 3 weken laten staan je ziet je toppen gewoon dikker worden en voller
                          God was never on your side..

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste kweek, LR en freebies

                            Ja misschien wel een beter idee, maar dit plantje staat al sinds begin juni in de grond (lowryder) en met het huidige weer is het misschien beter toch te knippen ivm. de kans op toprot etc. Het is vrij vochtig en veel zon verwacht ik niet meer.
                            Last edited by luhoe; 17 September 2009, 18:11.
                            Autoflowers 2016

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste kweek, LR en freebies

                              Ik zag dat sommige blaadjes bruine vlekjes begonnen te krijgen, daarom kon ik de verleiding niet langer weerstaan Plantje ging begin juni als zaadje de grond in dus ze heeft haar tijd ook wel gehad.

                              Autoflowers 2016

                              Comment

                              Bezig...
                              X